Monday, May 18, 2009

Kena Tag Dengan IKIQZALIA


Sorri laa lama gak nak jawab tag Ikiqzalia

1) Nyatakan siapakah yang telah mengetag anda!

Cik Puan IKIQZALIA

2) Letakkan gambar anda zaman kanak-kanak yang paling anda suka...Sebanyak yang anda suka dan nyatakan umur anda di dalam foto itu.

Gambar banyak laa..tapi nie je laa yang termampu nak dikongsikan bersama...

Gambar ketika berumur 5 tahun
Dari Kiri Zurina, Anita, Aku, Zul


Gambar Ketika Berumur 12 Tahun
Aku, Zurina, Ah Leng, Amy (Adik Zurina)
Mereka adalah kawan baik masa sekolah


Perbarisan Semasa Sukan Sekolah Ketika Menjadi Ahli Bulan Sabit Merah

Bersama Adik Angkat

Gambar Ketika Di Tingkatan 3, Sekolah Menengah Convent Sentul

Kawanku Noraihan adalah orang yang pertama yang mendirikan rumahtangga.



3) Senaraikan 5 kejadian menarik untuk dikongsikan sewaktu anda kecil (kemalangan, perkara memalukan dan sebagainya)


1) Masa aku darjah 6, aku nie masa kecik dah pakai cermin mata. So taim tuh aku sekolah petang..kalau tak silap hari jumaat..iyelah kan masuk lambat.. Aku suka main konda kondi. Tah macam mana, sorang kawan nie di balingnya kayu terkena cermin mata aku.. retak ...aduiyaaii.. iye laa masa dulu2 mana ada cermin yang dibuat jenis plastik sumanya kaca.. Bila balik ngadu ler ngan mak.. kena marah le pulak.. Esoknya Sabtu kena laa ke kedai cermin mata sebab nak buat cermin mata baru...kalau tak karangg blurrr..je tgk papan itam tuh..



2) Aku nie sejak umur 6/7 tahun dah reti dah duk umah sorang2 sebab iye laa aku nie tinggal ngam mak aje.. So nak menampung hidup mak aku kuar gi keje..so aku kenalaa jaga diri sendiri.. Nasib baik masa tuh aku ada geng namanya Zurina. Dia pun maknya kuar bekerja. So lepas balik sekolah tuh samada dia datang umah aku atau aku ke umah dia..Sama-sama belajar dan bermain. Kalau tak silap dia berpindah rumah ketika kami berumur 12 tahun.



3) Masa aku dalam darjah 5, aku ke sekolah menaiki bas. Tah macam mana aku tak ingat lak pulak tertinggal bas atau bas rosak. Yang aku ingat aku kena menapak dari sekolah aku kat jalan sentul ke jalan pekeliling.. bayangkan masa tuh.. Punya laa jauh.. sampai umah berpoloh2 den.. sampai sakit2 kaki..



4) Masa aku sekolah menengah, aku masuk jadi ahli Bulan Sabit Merah. Aku telah dilantik sebagai Bendahari kira ada pangkat le jugak.. Bangga aaa masa tuh.. Iye laa dapat pakai uniform putih.. comey jer..masa tuh..



5) Teringat dolu2 masa tuh Tingkat 4..Sekolah aku semuanya perempuan. Masa tuh sibuk masing-masing kena carik laa adik angkat. So aku pun dpt le sorang. Masa Velentine’s Day dapat le sekuntum bunga ngan kad sekali dari adik angkat aku.. best juga ada adik angkat nie. Tapi bila aku abis sekolah kita org dah lost contact.. alaaa sedeynya..


4) Apa nama panggilan anda sewaktu kecil...
INA (srkg nie jer..tukar jadi Rinna..glamer sikit heheheh)

5) Tag 10 kawan blog anda... Pastikan mereka jawab!!!
Alamak nie yang payah, kawan kat blog ini tak ramai lagik..cam na yer..

1) Mamatiara
2) Erlyda

3) Ibu Umairah

4) Ieda
5) Ommy Firuz
6) @lona (Cintamanis)

Yang lebih tuh pada sapa2 yang nak buat pun boleh ... Kalau ada yang dah buat tuh sorri laa.. yer.. tak payah le buat lagi....





2 comments:

  1. mekasih la.. sis rinna coz wat tag zana. terharu rasanyer. comelnya akak masa 5 thn. muka x berubah.
    akak lahir tahun bape ekk..?? akak tggl kt ceras kt mana.? zana ramai gak kwn kt sana.
    selalu g sana. leh le jmpe...

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss