Thursday, June 11, 2009

~~Kembali Bekerja & Majlis Perkahwinan~~

Assalamualaikum..semua teman² dan 'Silent Reader' ku..yang disayangi.. heheheh :)

Yeeehaaaa.. aku telah kembali semula bekerja..setelah bercuti sejak hari Sabtu yang lalu..Rasanya cam tak puas jer..bercuti..iye laa kalau ikutkan hati nak aje bercuti hingga hari Jumaat.. tapi fikirkan balik nak buat apa..kan..duk umah jer.. baik simpan cuti tu sekiranya ada apa2 keperluan di masa akan datang ataupun cuti² Hari Raya nanti..kan.. :)

Majlis Perkahwinan pada hari Sabtu, 6 Jun 2009.


Sempat bergambar dlm keta, dalam perjalanan ke umah pengantin


Seperti yang aku beritahu hari itu..yang weols dapat undangan ke majlis perkahwinan anak sepupu hubbyku Abg Yang Ri yang dok Taiping tuh.. Kiranya kita weols nie bersama² menghantar pengantin lelaki ke rumah pengantin perempuan. Rumah pengantin perempuan ini di Sri Segambut, Jalan Udang Galah 2.. Weols sampai di kawasan perumahan pengantin nie lebih kurang dalam pukul 12.00 tghari tapi weols tak boleh laa pegi umah pengantin perempuan sebab kena tunggu pihak pengantin lelaki sampai dulu..

So weols lepak lee kejap..kat kawasan dekat² ngan umah pengantin perempuan. Lebih kurang pukul 12.15 plak Kak Yong sekeluarga ngan Kak Yang pun sampai. Aku suruh hubby call Abg Yang Ri tanyakan dia orang kat mana sebab masa tuh dah pukul 12.30. Pihak keluarga pengantin lelaki bertanggah di rumah kakak pengantin perempuan tidak jauh dari rumah pengantin jadi weols pun menuju ler kat umah itu.. Hari itu, cuaca.. fewwww panas ya amat.. caior make up den.. ahakss...


Baru sampai nak menuju ke umah kakak pengantin tempat pengantin bertanggah..


Rumah Kakak Pengantin Perempuan tempat pihak Pengantin Lelaki bertanggah


Aksi penat..hehehe.. bagusnya cari tempat duduk betul2 dekat ngan
tong air.. senang nak tambah..



Weols lepak le kejap kat umah kakak pengantin tuh sambil minum². Nasib baik ada disediakan air..iyelah tekak tengah kering..ngan cuaca yang panas.. Pengantin lelaki pun bersiap2 jugak di situ.. Kebetulan plak pada hari itu diadakan majlis perkahwinan abg pengantin perempuan sekali. Ada dua pasangan pengantin laa pada hari tuh..




Inilah Pengantinnya..


Gambar² sekitar majlis di rumah pengantin perempuan



Weols tak tengok sgt pun pengantin sedang sanding..
weols tuju meja makan je terus..


Hidangan yang disediakan pada hari itu.. adalah Nasi Beriani, Daging Kicap, Ayam Masak Merah dan Pajeri Nenas.. tapi makanan yang disajikan tak sedap sgt laa..kurengg so makan pun sikit jer..laa.. iksss banyak plak komplennya kan..hehehehe


Ini laa 2 pasang pengantin pada hari itu..

Selamat Pengantin Baru..

Moga Berbahagia Dan Kekal Hingga Akhir Hayat




6 comments:

  1. Selagi tak abes cuti sekolah ni..citer kenduri akan masuk carta bloggers..tak gitu Rinna? hehe..

    ReplyDelete
  2. iye betul...heheheh cuti sekolah adalah minggu kahwin..kekeke..

    ReplyDelete
  3. amboi best nyer kak rina berjalan, nape xsinggah kat umah ieda d ipoh? dah dekat dah 2..hehhehe!!! =)

    ReplyDelete
  4. skrg ni byk betul kenduri kawen kan? samapi x tau nak pg yg mana satu..hi..hi...

    ReplyDelete
  5. Majlis belah lelaki kat Taiping minggu depan..laa ieda.. Tapi rasanya tak pegi kut..tuh yg weols join pihak lelaki kat sini.. :)

    ReplyDelete
  6. betul la k.rinna, n3 kenduri kawin time cuti ni kat ratting teratas.. hehehe....

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss