Monday, July 20, 2009

~~Kisah Hari Sabtu~~

Hari Sabtu 18 Julai 2009, bangun pagi solat subuh kejap..pas tuh baring balik..hehehe ngantuk laa.. Bangun semula dalam pukul 9 pagi. Itu pun anak aku kejut sebab dia nak mandi dan nak kuar gi main umah kawan dia. Aku sebelum tido balik tuh aku dah sorokkan kunci sebab tak bagi sebenarnya anak aku kuar..sebab pagi sgt..kan. Pepagi dan pegi carik kawan dia..
Kadang² geram jugak..ngan perangai anak aku nie.. Bila tak bagi keluar mulaa laaa menangis..ishh sabo je laa..

Wat sarapan pagi tuh cuma wat goreng nugget dan goreng ayam KFC..heheehehe..(nie sebab maleh nye pasal laa nie). Lepas sarapan tuh, hubby ajak dia pergi kedai basikal nak baiki tayar basikal dia..yang pancit pas tuh ajak dia gi gunting rambut. Balik dari gunting rambut tuh suruh dia basuh kasut sekolah dan dia ngan rajinnya basuh le jugak basikal dia..tuh.

Pada sebelah petang itu jugak makcik dan mak aku ada wat perjumpaan adik beradik..kiranya Pak Ngah, Pak Lang dan Pak Tih aku datang ke rumah makcik aku sebab ada perbincangan keluarga sikit. Jadinya aku ingat nak gi laa jumpa dia orang ni kat umah makcik aku nie lepas dia orangnya discussion adik beradik selesai.. tapi memang hagin betul aku petang tuh.. anak aku nie kuar pegi main tapi tak tau pegi mana. Hubby aku siap gi carik rumah kawan² dia.. tapi tak jumpa jugak.. aku punya laa risau.. Bayangkan patut aku pegi umah makcik aku dalam pukul 4 gitu tapi dek sebab anak aku punya pasal.. tunggu dia dah dekat kul 5 lebih baru dia balik..

Bila dia balik langsung suruh dia mandi, pas tuh ke rumah makcik aku. Bila sampai pakcik2 aku suma dah balik..sedey tak dapat jumpa dia.. org semua. Dah kebetulan makcik aku wat makan² untuk pakcik² aku yang datang itu, makcik aku suruh laa beli kek untuk sambut besday anak aku. Mulanya memang dah plan sebelum ke rumah makcik aku nak beli kek tapi sebab dah lambat pas tuh geramkan perangai anak aku..rasa malas le pulak nak sambut besday dia.. tapi sebab tengok kawan² anak aku yang selalu main² ngan dia suma dijemput sama.. Jadi aku dan hubby pun pegi laa beli kek yang simple jer..jadi laa nak sampai hajat anak
aku itu nak sambut besday.. Makcik dan mak aku masak mee goreng, pulut ngan kuah durian, ada kek, baulu dan aku wat kek triffle...

Ada sikit pic yang di ambil untuk tatapan korang semua....

Kek Besday 'Ben 10"

Kawan2 sedang nyanyi lagu Happy Besday Haiqal Firdaus

Semangat tiup lilin



Hidangan pada hari itu.. trifle tuh.. aku wat tau..heheh

Sayu je muka tuh bangggg..hehehe

Bz dok bukak hadiah yang dia dapat...

Jiran yang datang..mak cik sempat lagik ajak..tuh..



7 comments:

  1. hepy besday Haikal Firdaus...
    semoga jadi anak yang baik...
    dengar kata ibu dan ayah...
    jadi anak yang soleh... &
    berjaya didunia & akhirat...
    AMIN...

    ReplyDelete
  2. canteknya rumah kak rina...
    trifle tu mcm best je kan..laponya tgk..tgk posa ni..hehehe

    ReplyDelete
  3. Hajar, TQ atas ucapan itu.. besday haiqal dah lepas cuma baru hari sabtu tu sambut.. :)

    ReplyDelete
  4. Syahadah,

    Itu bukan rumah Kak Rin, sambut besday ni kat umah Makcik akak.. umah dia yang cantik.. umah akak biasa jer..buruk jerk..hehehe..:)

    ReplyDelete
  5. budak2 dpt kek bertema yg dia suke dah ckp la..rasa blkg kira

    ReplyDelete
  6. salam,wahhh lawa la kek haikal...byk ke dpt adiah tue?meh kongsi sket ngan untie

    ReplyDelete
  7. npk sedaplah apa tuh..triffle..bila rinna nk blanja dee nih..hehehe

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss