Tuesday, July 07, 2009

~~Misi Berjaya~~



Adess lega rasanya..apabila misi weols hendak memerangkap seekor tikus yang bermaharajalela kat dalam rumah weols berjaya.

Aku pun tak tau bila masa MakTi nie boleh masuk dalam umah aku. Aku dan hubby pun pasang laa perangkap besi tuh. Rasanya dah lama jugak laa perangkap itu dipasang.. tapi tak penah gak MakTi nie masuk. Yang heran tuh makanan ilang plak.. bijak betul MakTi ni boleh terlepas...

Yang buat aku marah sgt..tuh.., aku punya berus basuh pinggan ilang. Pas tu aku punya berus dawai pun ilang. Baru² nie plak hubby aku letak laa shaver dia kat atas sinki tuh.. pun ilang jugak.. Ni tak boleh jadik nie..

Perangkap besi tak jalan.. jadi dah tak de choice laa.. kena laa pasang perangkap lain. So hari Ahad hari tuh masa gi Giant hubby beli laa.. gam tikus tuh.. carik kepingan kotak pas tuh letak gam tuh kat atas tabur biskut ngan letak sosej. Yang perangkap besi pun weols gantung gak laa sosej..letak sebelah menyebelah.

Malam tadi terserempak laa ngan MakTi nie..pas tuh leh plak melintas depan weols cam bangga jerk..ikss geram jerkk tgk.. dalam hati aku berkata laa..nanti kau.. eksen ekk.. mentang-mentang laaa..tak masuk perangkap..

Jadi pagi tadi, bangun je dari..tido dengar cam bunyi terkuit2 laak.. pergi laa tgk kat dapor.. sahhhh.. dah terkena dah.. haaa kan padan ngan muka.. tu laa dah pasang jerat besi tuh tak nak masuk kalau masuk leh laa lepas kan kat luar.. nie kalau dah terkena gam gajah tuh cam na nak lepaskan.. so hubby terus angkat masuk dlm plastik terus campak dalam tong sampah..

Nak buat cam na kann.. dah binatang nie dah menjahanamkan harta benda kita..so kena laa ambil tindakan yang sewajarnya..



8 comments:

  1. ingt ka misi apa kak ...rupernya misi tgkp cik "T"...geli err...

    ReplyDelete
  2. erkkk gelinye ngn tikus...huhu..paling xsuka tikuss...ligat plak tu..

    ReplyDelete
  3. lega nye kak dh dpt tangkap..selagi tu la klu x bermaharajalela..ngn bau kencing dia taik rata2..cis..

    ReplyDelete
  4. aku ingatkan misi kuruskan bdn td wakakakakakak

    ReplyDelete
  5. Kalo kita tau si 'jerry' tu ada kat dlm umah..mmg tak senang ati. Selagi tak jumpa..selagi tu dok buru. Tak bleh biar..nanti dia beranak pinak pulak kat dlm umah. Sebelum dia wat perkampungan kat dlm umah..baik hapuskan!! hehe..

    ReplyDelete
  6. aku takut tikus & katak..kalu ada mende ni hb tk buang aku rela kuar dari rumah....huahua

    I hate cik siti...tp kalu dia ada jgn marah2..nanti habis rumah ko dia huru harakan...

    ReplyDelete
  7. Memang betul tak boleh marah2..nanti dia kerjakan harta benda kita.. Tu laa pasal kalau tau MakTi nie dah ada dlm rumah mmg akan cuba perangkap.. Kalau binatang nie dah beranak pinak mmg susah jadinya.. kang berlari2an dlm rumah kita..kan..

    ReplyDelete
  8. nasib baik misi dah berjaya. tentu geram jer kan selagi x dapat.

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss