Wednesday, November 11, 2009

♥♥ Aktiviti ku ♥♥

Adess dah seminggu blog nie tak berhapdet... dah berabuk dah nie.. heheh.. Jap nak lap² dan sapu sawang² yang ada nie..

Hokey.. aku citer.. skrg..

Minggu lepas aku ada citer yang hubby aku pergi Kuantan kursus.. so lepas balik kursus hari Selasa..selalunya dia akan cuti keesokkan hari nya. Jadi aku pun ambik laa cuti sehari pada hari Rabu tuh, 4 Nov 2009.. (kena letak date sok2 senang ler tau tak yah dok pk bila baca balik hehehe) sebabnya.. nak anto mak aku ke Pesuruhjaya Sumpah sebab nak sain dan isi borang DBKL..serta pulangkan borang.


Hubby aku kat Gambang Resort City

Sabtu dan Ahad plak..tak de aktiviti yang menarik.. lagi pun cuaca asik hujan ingatkan nak gak laa kuar gi jalan² ker.. tapi terbantut..plak.. duduk je laa kat rumah..

Hari Isnin keje..seperti biasa.. pagi tuh sampai nak clock in, tgk² server kat bahagian aku nie down le pulak.. kena laa turun ke bawah bahagian Pentadbiran utk clock in.. Iye laa.. kang tak clock in ingat kita MC plak.. seharian Isnin.. tuh tak de internet.. jadi masing² kat ofis nie mati kutu ler..hehehe..

Hari Selasa 10 Nov 2009... aku cuti lagik....aku amik EL.. atas urusan nak ke pejabat peguam menguruskan pertukaran nama utk rumah mak aku dari nama bank ke nama owner.. Punya laa lama.. Aku ada pergi pejabat peguam nie.. rasanya tahun lepas.. bulan sebelas jugak dah dekat setahun.. selepas aku selesai membayar duit rumah, aku ke sana masa tuh utk bayar pertukaran strata dari developer kepada owner.. RM1115. Bayangkan dah setahun.. senyap begitu jerk.. hingga laa pada hari Isnin.. tuh aku suruh laa hubby aku call pejabat peguam nie.. minta uruskan segera..sebab ngan bank dah setel.. baru laa dia org terhegeh² nak buat.. ish agaknya kalau pembeli tak suruh agaknya dia org pun wat senyap jerk.. bila hubby call pejabat peguam hari Selasa pagi tuh bagi tau yang weols nak kesana.. dan² kata dokumen dah siap.. dan boleh datang utk sain.. haahh boleh pulak siap cepat.. sabo je laa.. So skrg ni tunggu je laa.. dokumen dan gran rumah.. Semalam untuk urusan pertukaran nama jerkk..kena bayar RM645.. adess terbang lagik duit aku.. hehehe.. tapi tak pe laa..

Sebelah petang..plak hantar scooter hubby aku utk servis tayar.. angin bila pam tak masuk plak.. Kat kedai nie byk betul motor beso ngan motobike kecik² comei2 jerk..

Cantik tgk moto beso nie..


Hubby ngan scooter yang ada dikedai itu..


Haa tgk kena bukak tayar.. lagik.. susahh..nampak je kecik


Siap jerk..lipat masuk dalam booth keta..

Hari ini..aku kembali ke ofis bertugas seperti biasa.. tapi pagi tadi nak clock in.. masih lagi server down.. dah tiga hari ofis aku tak bertenet.. masing² kat ofis nie.. sedey jer.. dan cam boring jerk.. iye laa.. internet kan sebagai teman bila boring. Bila tak de internet nie cam terputus jek ngan dunia luar..

Rupa²nya ada wayar fibre yang putus.. so kena laa org² di PTM panggil kontraktor utk tukar wayar baru.. jadi dalam pukul 1 tengahari..tadi.. baru laa dapat online semula.. tgk muka staf kat sini masing² dah berseri² jerk.. termasuk laaa aku jugak sebab dapat hapdet blog hari nie..yeeehhhhaaaaa...


10 comments:

  1. xpe la sis.. susah dahulu nk tukar nama tu.. kemudian hari senang la tu...kih3x.

    tension kan klu 1 hari xde tenet.. huhuhu..

    ReplyDelete
  2. ooo...gitu ker citernya. Patut ler tak nampak rinna kat fesbuk, kat blog...hmmm...
    cenggitu ler skang ni...kan? intenet dh jadi tempat wajib terjah setiap hari. Kalo idak...mcm tak sempurna jerk aktiviti hari tu, hihi.
    Mcm semlm ler...sy ngan anak2 mcm ayam berak kapur...hehe..streamyx wat hal ler. takmo konek langsung. jenoh kol talian 100..cenggitu gak. Naseb bek..pg ni ok..lega ler.

    Semalam...smpai kol cik abg sy kat opis soh harvest ngan tanam mende lain kat fv....hahaha....sikit punya giler...

    ReplyDelete
  3. nasib baik la cuma 3 ari tenet tu problem kalau 3 bulan maunyer dah jadi jeruk muka tu....

    ReplyDelete
  4. oooo.............patut la lame x nmpk akk.....blog pon senyap je...
    welcome back kak... :)

    ReplyDelete
  5. oooo...patut la lame x nmpk akk kt blog.............gitu citenye.....welcome back kak..ehhe.

    ReplyDelete
  6. lama x masuk sini rinna ..
    banyak nyer xtvt nieh .. ada motor besoor layie ..

    tenet prob rupernyer .. ermm semua nyer tmpt samer jerk .. hehe

    ReplyDelete
  7. kadang2 tenet ini memang selalu mcm itu..........geram kan kak

    ReplyDelete
  8. hmm..x tau napa dee x tau nk komen apa..hahaha..apa2 pun..moga rinna sihat2 je ye..

    best ke gambang water park tu?

    ReplyDelete
  9. biasalah kan klu tenet rosak mula la kelat je muke memasing..klu dpt solve dlm masa yg singkat takpe.dibuatnye mkn masa...

    ReplyDelete
  10. salam rinna
    ooo hubbby ke kuantan .. awat x hikuttt .. heheh leh jumpa ieda kann

    ermm gambang resort tuh .. ieda punn x jenggah layie .. ok tak

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss