Thursday, February 04, 2010

Aku Ke Puchong & Pasar Tani

Sabtu, 6 Februari 2009

Aku ke Puchong Permai, flat umah sewa mak aku. Iyela aku ke sana.. sebabnya duit sewa tak masuk² gak.. Call² penyewa.. tak angkat². Weols dah terasa² jerk.. napa laa duit dah tak masuk 2 bulan. Bila weols sampai je kat umah tu tengok² umah dah kosong. Dia orang tak bagi tau pun kat weols yang dia orang nak kuar..dari rumah tuh.. ish2 teruk betul.. Rupa² nya dah pindah masa bulan 12 cuti sekolah hari tuh. Kunci plak ditinggalkan kat jiran depan umah. Ada ke dia orang kata kat jiran weols tuh yang dia orang tak de no telefon.. weols bila jiran mintak no telefon.. Saja laa tuh nak kuar cam tuh jerk..Jiran tuh kata dia orang pindah tuh waktu malam.. kata nye balik pindah ke kampung.. kat Kelantan...

Penyewa yang dulu yang sewa rumah tuh.. semua nya org bujang.. pun jenis..yg ngelat kalau bayar duit sewa.. dah dia org penah lari..dan tak bayar sewa.. 2 bulan jugak..ish2.. sabo je laa.. ikut² kan malas nak bagi sewa.. nak jual jerk umah tuh tapi sayang laa pulak.. sebab leh jadi asset kan.. lagi pun duit sewa tuh bagi kat mak aku jugak wat tampung duit poket dia....

Skrg nie..tengah tunggu laa kut² ada yang nak menyewa umah tuh....

Selepas balik dari puchong singgah laa pulak kat Giant, Cheras.. nak gi beli DVD game utk anak aku.. Kebetulan laa pulak ada jualan barang² branded nie yang di jual murah.. so singgah laa.. dapat laa beli utk hubby aku seluar slack, stokin, baju kemeja sehelai dan kasut sukan..


Barang yang sempat di beli.. kat jualan di Giant...


Lepas beli dan membelahh.. pewut plak..dah lapor.. so singgah laa gi makan kat Rina Tomyam sebab anak aku nak makan cikencop laa pulak... so oder.. laa dari kedai lain pas tuh hantar kat kedai yang weols oder makan nie.. sebab aku nak makan nasi..hehehe..


Sempat laa posing 2 beranak nie... sementara tunggu makanan tiba...




Aku aku ngan cikencop nyer..

******************************************************************************

Ahad, 7 Februari 2010

Aku ikut hubby aku ke Pasar Tani di Taman Bullion berdekatan dengan Taman Koperasi Polis di Gombak. Pasar tani ini dibuka dengan kerjasama FAMA.. pas tu plak.. di buka jugak untuk para siswazah untuk berniaga sama.. jadi UniKL BMI pun ada gak student yang bukak gerai kat Pasar Tani. Kiranya hubby aku ke sini..sebab kerja laa jugak.. dan ada jugak beberapa student yang dtg untuk kiranya memeriahkan pasar tani.. ini .. Iye laa baru buka.. masih belum ramai sgt orang lagi...

Aku ada laa beli antaranya sayur keledekk, cili, timun..bawang dan..nenas madu....


Banner yang digantung... sepanjang jalan...


Jalan² hubby plak ambik gambar tak ready..gitu ler..mukanyaa..


Barang HPA yang aku beli... dari booth kawan hubby aku..Uztaz Jahan



Student² BMI yg hadir.. dia org dapat elaun sarapan pagi RM5 sorang..


Berjalan² sambil² bergambar..


Pasar Tani di rasmikan oleh Menter Pertanian.. Datuk Seri Noh Omar


Hubby ngan student BMI.. yg meniaga karipap, popia segera..


Hubby ngan Uztaz Jahan..ofismate.. hubby.. dia buka booth HPA

Add Image

Hubby ngan student² BMI..meniaga keropok dan air..


Datuk Noh sedang melawat gerai


Datuk Noh sempat lagik mengoreng karipap kat gerai siswazah..


Hajat nak bergambar dpt belakang² Datuk Noh pun jadi laaa..


Aku pun sama.. sempat gak tuh..


Kain pasang yg sempat aku beli bersama2 ngan baju kaftan.. yg kat bawah nie


Pada hari itu juga.. ada lintas langsung di Radio Malaysia.. dan DJ pada hari itu adalah Hezri.. ala yg selalu ngan tredmark.. dia Selamatttt.....




Aku balik dalam pukul 12 tghari gitu.... ingat nak singgah Care4 tapi penat laa pulak..jadi terus jek balik.. rumah....

2 comments:

  1. hmm..mmg gitu ler nasib kalo jd penyewa umah ni.
    Kawan2 sy ramai yg terkena camtu..
    Terutama yg kita harap dorang bank-in duit sewa...cenggitu ler.
    Tp kalo yg kita gi umah terus mintak pun..ada yg buat2 mcm takde org kat dlm umah ler...
    Ada yg citer masalah yg mcm direka2 aje kita dgr...huh!!

    Amboi...seronok betul gi tempat cenggini utk jamu2 mata, haha..

    ReplyDelete
  2. Inilah risiko kasi sewa umah kat org...kalu umah penyewa tu dekat dgn kita takper..kalu jauh tu yg mcm2 hal...betul2 borong kat warehouse & pasar tani...berbalaoi2 baloi hehe

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

WEBSITE UTK BLOGWALKING

TETAMU YANG DATANG SINGGAH

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss