Monday, March 29, 2010

Balik Kampung Ku

24 Mac 2010
Sabtu

Pada hari ini aku sekeluarga bawa emak dan makcik aku pulang ke kampung aku di Kampung Padang Lalang, Jempol, N9. Mulanya ingat dah tak jadi nak balik.. sebab malam sebelum tuh emak aku mengadu tak sihat.. sebab sakit perut. Jadi dia dan makcik aku tuh tak cukup tido.. maklum je laa orang tua nie kalau dah terjaga susah nak tido. So pagi tuh.. ingatkan dah tak jadi laa balik..so aku pun relax² aje laa kat umah.. tak de laa siap² apa² pun.

Pukul 11 pagi gitu.. mak cik talipon katanya nak balik jugak..iye laa nenek sedara aku kat kampung tak sihat..so kena laa balik.... So weols pun bersiap laa.. Dalam pukul 12.15 makcik aku datang jemput sebab weols balik naik keta dia jer.. lagi pun weols balik hari jek..tak tido pun kat sana...

Balik kampung selalunya weols ikut PLUS tapi kali nie weols ikut LEKAS.. jalannya tak de jem langsung.. lenggang jerk... weols exit kat Tol Ampangan... so dari situ weols ke Kuala Pilah ikut jalan baru dah tak tempoh bukit putus.. lagik..


Lengang kan.. jalannya..

Lebuhraya Lekas



Gambar wajib tayang..hubby laa jadi drivernya..


Sepanjang perjalanan.. aircond keta makcik aku dah abih gas.. so singgah laa kat kedai.. isi gas..so pas tuh sambung perjalanan dalam keadaan yang sejuk dan selesa...


Ayam salai.. daging salai..


Hmm..sempat singgah kat gerai..dan beli daging salai, ayam dan itik salai.. sama ngan maman (sayur) wat gulai


Sampai² jerk.. dijamu plak makan tengahari.. ada plak.. gulai tempoyak daun kayu..hmm selera..sungguh.. bertambah nasi..


Muka kekenyangan..alhamdullillah


Aku dan Uwancik aku.. Uwan nie.. adik pada arwah Uwan aku..

Sebelum aku balik ke KL aku sempat gak..singgah umah Uwan (mak abah aku).. Uwan aku nie pun dah uzur..skrg nie keadaan dia..dah tak kenal laa anak cucu dia.. tapi walaupun gitu dia masih mahu makan lagik..cuma dah tak leh jalan dah.. kena papah..


Dapat buah kelapa nie dari umah Uwancik aku.. ambik airnya aje.. sempat jugak petik daun gelugor nak wat campur dalam Gulai Daging salai..hmmm..sedapnyaa.. cam terasa² je plak..heheh


Singgah solat Maghrib di Masjid Kuala Pilah dan balik ikut Lekas.. dan Alhamdullillah weols sampai di KL dalam pukul 10 malam..sempat laa layan AF setengah jam jerk.. :)


6 comments:

  1. aduhai..dh takdir sepupu rin tak sempat menyusukan baby ke 2 dia..
    semoga dia berpantang dgn hati yg tabah..

    Amboi..rinn...balik kampung tak ngajak pun, hehe
    Alhamdulillah, ingat nak jengok nenek ye.
    Cenggitu ler bahagian dorang..
    Bahagian kita nanti tak tau laa pulak mcm mana, ye..
    Doakan yg baik2 aje laa. Amin

    ReplyDelete
  2. bessnyer balik kg...yg paling bess tngk lauk2 kg tu menyelerakan sungguh

    ReplyDelete
  3. aritu dee blk dr tampin pun ikut lekas..clear je kan..gulai tempoyak daun kayu MIL dee suka buat..hubby dee mkn..dee je x suka..sbb ada tempoyak..hehehe..

    ReplyDelete
  4. waaa..blk kg..syoknye....best kan blk kg...

    ReplyDelete
  5. gulai maman cmpr gan ayam salai atau daging salai pehh mmg mavelouss.. zana pun org n9 mmg selalu msk gulai maman.

    ReplyDelete
  6. gulai maman cmpr gan ayam salai atau daging salai pehh mmg mavelouss.. zana pun org n9 mmg selalu msk gulai maman.

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss