Wednesday, June 23, 2010

Percutian Ke Utara Part 3

Dah beberapa hari tak update blog.. bukan apa minggu lepas Khamis dan Jumaat aku MC.  Tak tau laa mungkin  balik dari bercuti badan penat kut.. jadi kepala jadi pening...  Bila bangun tido pagi tuh.. rasa nak pitam jerk.. jadi aku gi laa doktor.. ingatkan darah aku naik ker.. tapi bila chek tak de plak.. So aku dapat 2 hari MC.. doktor bagi aku ubat tahan pening/muntah dan ubat angin.. Rasanya.. sampai hari Ahad baru badannya ini sihat sepenuhnya.. Alhamdullillah aku dah pulih...

So aku sambung lagik ekk.. Percutian aku ke Utara..

Jumaat, 11 Jun 2010

Pada sebelah pagi.. lepas sarapan weols tak de laa ke mana² iye laa hari Jumaat kan.. tak de laa plan apa² sebab tengahari tuh kan lelaki nya nak pergi sembahyang Jumaat.  Weols yang perempuan nie masak² laa tengahari tuh.  Juadah untuk tengahari tuh.. ada ikan bakar cencaru cicah air asam, ikan masin goreng, sup sayur, pucuk ubi masak lomak.. fuhhh berselera weols makan tengahari tuh...berpeluh² dan cuaca kat Sg Petani panas betul...

Lepas makan,.. apa lagi mata pun tak kuyu jerk.. carik bantal ahakss.. tido ler layan mata.. hehehe.. Yang lelaki plak pergi sembahyang Jumaat ler..

Pukul 4 petang plak.. Abg Usop bawa weols yang ladies nie gi pasaraya GMart.. sebab nak beli Koko.. sedap plak bila kak ipar aku hidangkan air koko untuk weols masa sarapan pagi.. Jadi aku pun beli laa sebungkus.. Kak Yang aku beli tak salah sampai 4 bungkus.. Lepas ke GMart, weols ke LongWan plak.. pasaraya terkenal kat Sg. Petani nie.. ada gak laa beberapa barang aku beli..

Dah kul 6 petang.. hujan plak turun.. weols pun balik laa umah..  Lepas solat Maghrib, weols kuar gi  Kg. Pulau Sayak sebab nak gi makan Mee Udang.. Tempat nie betul² tepi pantai.. iye laa pergi malam kan.. tak nampak sangat laa lautan yang luas tuh..Weols semua oder Mee Udang Special.. kalau tak salah ada 6 ekor udang besor2..

Kat sini laa tempatnyaa..weols makan Mee Udang..

Sebelum makanan sampai..
Muka tengah lapar nie...

Abg Usop & Shima..
Amboi Shima siap tambah sos lagik..nak bagi lagi kawww..

Kak Yang, Kak Sal (dua org kak iparku) dan Ellie

Amboi CD makan.. sedapnyaa..control yer...
tgk udang tuh hmm..

Balik dari makan Mee Udang, weols singgah kat Pantai Merdeka.. saja jalan² kat situ.. Kebetulan ada plak gerai jualan.. sempat laa aku beli tudung..ngan selimut cam comforter..tuh tapi nipis sikit laa.. Balik tuh weols sampai kat umah lebih kurang dekat pukul 12 malam..

Nanti sambung lagik yer....

1. rinna..apsal x snap pic mee udang besar tu dekat2 sket..leh ar terliur sama..

2. hehehe Dee.. ada snap pic mee udang tuh.. tapi tak de plak dlm list gambar yang dah dicopy dlm pc nie mungkin tertinggal dlm memory card kamera..

3. mana gmbo mee udang nya... teringin nya nak rasa

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku

Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

• 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)