Monday, June 28, 2010

Percutian Ke Utara Part 4

Sabtu, 11 Jun 2010

Hari ini adalah hari terakhir weols kat Sg. Petani.  Kak Sal pepagi dah bangun masakkan weols Nasi Lemak, Sambal Fish Ball, Ikan Bilis Goreng, Telur Rebus.. Hmm sedapnya.. Kuih plak beli jerk.. untuk tambahan..  Berselera weols makan.. sedappp..

Lepas sarapan, bersiap² packing barang². Weols bertolak dari rumah Kak Sal dalam pukul 10.30 pagi...


Berselera tgk budak² nie makan..


Sempat lagi Sham posing sambil makan jagung rebus..

Sebelum bertolak balik sempat laa bergambar beramai² 
wat kenangan.. tah bila laa lagik sampai 
ke Sg. Petani nie..

Sebelum ke Sg. Petani.. hubby aku tak de laa plak bagi tau yang weols akan singgah ke rumah ofismate dia yang melangsungkan perkahwinan pada hari ni..di Kuala Kangsar.. Jadi aku plak tak laa bawa spare baju kurung.. nasib baik laa ada bawa blouse yang elok sikit.. kalau dak tak kuar laa aku dari kereta..kalau pakai T'Shirt jerk..


Ini laa ofismate hubbyku, kiranya ofismate 
Kak Yong ngan Sham jugak laa...

Lepas menjamu selera.. weols pun bertolak laa ke pekan Kuala Kangsar.. menuju ke Masjid Ubudiah.. Weols sempat laa menunaikan solat di Masjid ini.  Cantik suasana dalam masjid ini.. tapi tengok dari luar cam besar tapi sebenarnya kecik jerk...

Bergambar kenangan di depan Masjib Ubudiah..
Kuala Kangsar.. Perak

Lepas solat weols ke Bazar berdekatan dengan Sg. Perak..di Pekan Kuala Kangsar.. sebab Kak Yang nak beli cenderamata.  Hubby aku belikan Labu Sayung untuk weols, Kak Yang, Kak Yong dan Nyah.. Singgah plak makan Laksa Kuala Kangsar.. tapi tak berapa nak sedap laa.. sedap lagik laksa kat pasar malam kat umah aku nie..hehehhe.. 


Kak Yang, Kak Nyah dan Angah sedang menjamu selera..


Amboi ngaga mulut Umar tgk Ayahnya..tengah makan...

Lepas singgah di Kuala Kangsar.. weols meneruskan perjalanan menuju ke Kampung.  Iye laa dah on the way singgah laa kejap ke rumah Kak Idah.. sebab nak hantarkan beberapa paket gula yang dibeli di Sg. Petani.. Kat kampung susah nak dapat bekalan gula.. Gula tuh plak nak diberikan pada ayah mertua ku..

Sampai di rumah Kak Idah, semua driver kepenatan.. sempat laa dia orang bertiga nie melelapkan mata.  Bertolak balik ke KL.. dalam pukul 10 malam.. Sampai di KL hantar Kak Nyah balik ke Bandar Tun Razak dulu.. then baru weols balik ke rumah.. Sampai di rumah dalam pukul 1 pagi.. Aduhai penat sunggah badan.. tapi seronok.. dapat berjalan².... 

Okey habisss.. dah.. 

3 comments:

  1. bessnyer cuti kat utara...tengok makan ramai2 tu lagi seronok berselera sungguh hehe

    ReplyDelete
  2. bestnya rinna .. jalan2 cuti2 nieh .. leh jumpa sedara mara kann :))

    ReplyDelete
  3. maksu,

    laksa kt kuala kangsar tu ninie suka tang laksanya je (sbb dia buat dr tepung beras).tp kalau diberi pilihan,laksa penang kot jauh lg sedap.hihi..

    p/s terlior tgk nasi lemak,adehh.,.

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss