Tuesday, July 06, 2010

Belajar Wat Homemade Coklat..

Jumaat, 2 Julai 2010

Pada tengahari Jumaat.. rehat kan lama.. aku sebenarnya tak de laa plan nak wat apa² pun.  Tapi pagi tuh Meli ada bagi tau yang Faziela ofismate aku nak ngajar wat coklat homemade nie..  Aku kata laa kat Mell yang aku tak de diajak sama..Mell kata tak pe kalau berminat nak join datang je laa.. tgk..  Tak berapa lama pas tuh Faziella pun datang.. ngajak aku sekali kalau nak join sama.. Aku pun kata ok jerk laa..

Jadi tengahari tuh bermula sesi pengajarannya.. Faziella nie memang ambik upah laa wat coklat utk hantaran atau pun doorgift.. Aku saja jer suka² belajar dari dia cam nak buat..Weols bayar laa sikit duit.. iye laa orang turunkan ilmu kan.. mana ada yang percuma skrg nie.. Iye laa Faziella sendiri belajar utk satu hari pun kena bayar RM250 kalau tak silap inikan pula aku yang belajar asas dalam 2 jam tak kan tak leh nak bayar plak kan  :)

Barang² seperti acuan, coklat dan semua peralatan utk membuatnya..tuh cikgu weols laa Faziella yang bawak.. so weols ni pinjam je guna peralatan dia..tuh.. Sebenarnya tak de laa susah mana..nak membuatnya.. kena laa rajin..kan..dan ada minat baru laa menjadi..hehehe.. so korang layan je laa gambar² aku dan ofismate aku nie...yer..

Ini laa cikgu yang mengajar weols.. semua..


Semua anak murid tekun mendengar 
dan melihat cara² cikgu..buat tuh..


Tengok laa gaya cam pandai laa pulak..hehehe..
nasib baik jadi elok.. :)


Yang ini Cikgu sedang tunjukan cara² nak buat coklat chrunch

Ofismate yang sama² belajar wat coklat homemade nie.. 


Ini coklat yang aku dan kawan² buat...

Satu lagi nak vangge nie.. cikgu pilih aku sebagai best student.. ahakss.. alahaii ...cam tak caya jerk.. Walau apa pun terima kasih laa.. Cikgu Faziella kerana bersabar mengajar weols semua ni..

6 comments:

  1. bestnyer dapat belajo buat, leh la ka rinna buat bisnes pas neh :)

    ReplyDelete
  2. wow..lepas ni xyah beli dh rinna..buat sendiri je..gerenti sedap..

    ReplyDelete
  3. kak rin..pasni bole la wat tutorial kt cni plak..thehehhee.. :)

    ReplyDelete
  4. kak buat choc ke??? @ memang ada kelass yeee

    ReplyDelete
  5. sis mmg u layak menang bess student cantek & nampak sedap la ceklat nak order bley hehe

    Psst: kalu free I ada TAG untuk u yer hehe

    ReplyDelete
  6. seronok betul dpt belajar buat resepi baru ni. Tambah2 ada kwn2 sekali..

    Ni kena bayar ke?

    Kat Tepen ni..byk kedai jual bahan2 kueh buat kursus belajar buat kek, biskut, donat, pizaa dan sebagainya..
    Tp..bila berbayar tu..takde kawan lak nak gi sekali..hahaha..takde ler..
    Malas je yg lebey ni, ahaks.

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss