Tuesday, July 20, 2010

Kisah Hujung Minggu

Sabtu, 17 Julai 2010
Tak de aktiviti yang menarik hari ni.. cuma aku masak sarapansekali ngan lunch.. senangkan.. Aku masak nasi, wat gulai cili api sardin (feveret den), wat sambal belacan dan goreng ikan pekasam. Pas tu dah petang sikit.. dalam kul 6.30 tuh aku wat nasi goreng plak.. untuk wat makan malam.. 

Ikan Pekasam yang hubby aku beli semasa dia 
pi bawa student gi Lenggong, Perak


Ahad, 18 Julai 2010
Hari ini weols ke sekolah agama anak aku.  Kiranya hari ni Report Card Day  laa.. Jumpa  Ustazah Khadijah..guru kelas anak aku..  Sain Report Card kat situ jerk dan Ustazah bagi laa salinan keputusan peperiksaan itu..Pas tuh Ustazah bagi tau anak aku dah dilantik jadi Ketua Darjah plak.. sebab Ketua Darjah yang lama dah tukar ke  kelas lain..  Pada hari nie ada juga jualan makanan.. Disebabkan beli kupon harga 5 hengget jerk..cuma dpt beli meehoon Sup ngan air je laa.. pas tuh weols gi sarapan kat warung yang berdekatan jerk laaa...




Nasi lemak yang aku punya..

Dalam pukul 6.30 petang mak aku telefon..katanya pewut sakit.. jadi aku bawa dia gi Klinik..Nasib baik klinik nie bukak hari Ahad kalau tak susah jugak Dapat laa 3 jenis ubat untuk sakit pewut dia..tuh..

Kat klinik nie laa aku bawak mak aku
untuk dapatkan rawatan..


Isnin, 19 Julai 2010
Pukul 3.30 pagi aku dapat panggilan telefon.. tengok² kat skrin.. mak aku telefon bagi tau yang sakit pewutnya..tak baik² jugak.. aku suruh dia makan panadol untuk tahan sakit dia..tuh.. Jadi hari nie aku EL..  laa nak bawa mak aku ke A & E kat PPUM.. kebetulan hubby aku pun cuti sebab dapat ganti hari tuh dia keje.. jadi hubby aku laa drive weols ke PPUM..  Sampai kat PPUM dalam pukul 10 pagi..jalan punya laa jem dari Cheras..isshh sabo je laa orang nak cepat jem laa plak jalan.. Sampai kat A&E gi laa jumpa Misi yang bertugas bagi taau laa tentang sakit  pewut mak aku tuh.. iye laa dia komplen sakit pewut tuh tak  baik² kan.. pas tuh byk sakit belah kanan..risau laa plak kut² appendik. Jumpa doktor ambik darah semua.. pas tu tunggu  keputusan  darah pas tuh cek air kencing.. semua.. dalam pukul 3.00 petang baru dapat result.. Syukur bukan appedik.. kalau tak iye laa  kan ke kena operation emergency plak. Doktor kata dalam urine ada infection..so dia bagi laa ubat  antibiotik, ubat pandol dan ubat cuci perut tuh jer. Dah setel ambik ubat weols pun balik laa..

Masa ini doktor tengah nak ambik darah..susah nak 
cari urat.. cucuk sana sini

4 comments:

  1. sedapnyer ikan pekasam tu...penuh tul aktiviti ..paling takut ambil darah huhu

    ReplyDelete
  2. rinna..first nk puji template..cantik..dee suka..kemas pun ye..

    pastu nk tau gak..mak rinna dh ok ke? dh sihat ke? risau kan bila org tua kita x sihat nih...

    ReplyDelete
  3. Dee: TQ laa hehe..saje2 jer tukar asik template yang sama jer..tgk guna template ok plak .. tukar je laa terus.. :)

    Mak plak dah sihat alhamdullillah..rasanya dah ok kut..tapi tak tau laa akan datang..plak kan.. :)

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss