Monday, August 02, 2010

Melawat ke Hospital KPilah

Ahad, 1 Ogos 2010
Pada pukul 3 petang mak aku talipon.. katanya Uwan sedara aku.. sakit tenat kat hospital Kuala Pilah. Dia ngajak aku balik kejap.. pergi tengok dia kat hospital.. Aku pada mulanya.. rasa berat laa jugak nak pergi.. iye laa bukannya dekat kan.. lagi pun hubby aku tak de kat umah masa tuh.  Dia kuar ngan anak nak cari barang untuk anak aku.. Aku cakap ngan mak kena laa tunggu hubby aku balik dulu.. Aku call hubby suruh dia balik cepat sikit.. hmm..tapi dia balik masa tuh dah nak dekat pukul 4.30 petang.  

Aku ngajak laa dia balik.. tapi cam kesian plak tengok dia penat.. iye laa dah seharian kuar berjalan kan..  Bagi dia tido setengah jam.. dalam pukul 6 petang weols bertolak dari umah.. Gi isi minyak keta dulu.. pas tuh gerak ikut Lekas Highway.. sampai di Seremban dalam pukul 6.45 petang.. dan sampai di Hospital KP..dalam pukul 7.30 petang.. 

Masa tuh.. gate nak masuk ke wad telah tutup.. tapi aku ngan mak merayu laa nak naik jumpa Uwan aku kejap.. nasib baik security guard pompuan tuh ada timbangrasa sikit.. dia bagi laa weols masuk..  Sampai di wad.. ada  laa kat situ.. anak pompuan dia..dan menantu.. Aku tanya kat anak dia.. apa masalah nya.. rupanya.. ada jangkitan kuman dari ulcer.. pas tuh plak..buah pinggang pun dah tak berfungsi lagi.. dengar dari anak lelaki dia.. yang doktor dah suruh balik.. dah tak boleh buat apa..lagi.. Aku cuma berdoa moga Allah panjangkan lagi umur Uwan aku tuh.. 

Aku kuar dari wad dalam pukul.. 8.45..sebab hubby dah sms..kata anak aku dah lapar.. Singgah solat kat surau hospital.. dah weols gerak dari Kuala Pilah dalam pukul 9.00 malam.  Masa dalam perjalanan ke KP.. jalan punya laa jem giler.. jem mula dari trafic light kat Paroi sampai laaa..kat  Ulu Bendul.. berderet² keta nak balik ke KL.. Jadi nak bagi jalan lenggang sikit weols singgah makan dulu.

Singgah kat Restoren Sri Warisan kat Seri Menanti.. saja je nak try.. selalu tuh lalu jer depan tuh.. iye laa masing² dah kelaparan.  Makan pun oder yang cepat jer.. janji kenyangg...

Suasana dalam Restoren Sri Warisan

Hahaha makan kat restoren mahal oder
nie aje..heheh.. jadi ler janji kenyang...


Sempat laa capture gambar anak aku.. 
Gambar weols nie muka tak siap jek segan nak tangkap..

Sampai di rumah aku dalam pukul 11.30 malam..dengan selamatnya..

3 comments:

  1. semoga uwan sis sihat sediakala.. amin

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah, sempat rinn jumpa uwan cik ye..rezeki.


    tu haiqal punya air tu leh abes ke?? hehe..

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss