Wednesday, September 22, 2010

Citer Hari Raya Part 2

Sabtu, 11 September 2010
Selepas bersarapan.. weols semua ke Kubur di Bukit Pekan di Kampar. Selalunya xtvt ini dibuat pada hari raya pertama tapi disebabkan semalam tuh hujan sebelah pagi so dipostpone kan ke hari ini.  Kubur di Bt. Pekan nie kiranya sedara mara sebelah Apak.

Ketika melawat kubur arwah Abg Sulung hubbyku dan juga
arwah Opahnya..


Gambar atas.. sempat lagi weols berhenti depan sekolah 
rendah hubbyku.. lepas itu weols 
ke rumah Wancu (adik Apak).


Sempat posing gedik² ngan dua anak buah..


Singgah plak di rumah anak Wancu..


Berselera anak bujangku makan meehoon tomyam


Ahakss meehoon tomyam ku..


Muka selepas kenyangg..pas nie..
nak jalan ke tempat lain plak..


Selepas balik dari Bukit Pekan.. Abg Usop hantar Apak balik ke rumah.. dan weols dari Bukit Pekan terus  ke Bota plak.. kali nie nak pergi melawat kubur arwah mak..hubby ku..  Sebelum sampai ke Bota.. pewut aku meragam le plak.. dan singgah cari Petronas.. dan sempat solat kat situ..


Ini laa kubur arwah mak mertua ku.. 
Cuaca hari nie sungguh panas sekali..


Lepas melawat kubur.. weols pergi ke rumah pak sedara plak.. beraya ke rumahnya.. Dari rumahnya ke rumah sepupu hubby aku yang rumahnya depan jer rumah pak sedara weols nie.. Masa kat umah tu.. Kak Yong ada telefon..ngajak ke rumah mertuanya..di Pantai Remis. Jadi weols  pun pakat laa ke Pantai Remis plak.. perjalanan mengambil masa selama 1 jam lebih gak laa..


Ini di rumah Pak Sedara hubby ku..
kiranya rumah adik arwah ibu mertuaku..




Posing2 lagik..


Weols sampai di rumah mertua Kak Yong di Pantai Remis dalam pukul 7 malam. Anak aku seronok laa dapat jumpa Mizan.. ada laa geng dia.. dah tak ingat dah ibunya nie.. 





Weols makan kuih dan ketupat palas..ciciah ngan kuah daging..sedap.. Malamnyaa selepas solat Mahgrib makan nasi plak ngan sup daging, sambal udang, sayuran.... gambar tak sempat nak snap..dah penat.. 

Seharian nie asik makan! makan! dan makan.. tapi seronok.. Bertolak balik dari Pantai Remis dalam pukul 10 malam dan sampai di Sg. Lampam dalam pukul 11.30 malam.. pas tuh apa lagi.. lepas bersihkan diri tido laa...

Kak Sal & family plak pulang ke Sg. Sumun rumah mertuanya...

Nanti aku sambung next N3 yer..tungguuu...


16 comments:

  1. raya sakan ye rinna..merata berjalan..makan je kan kejenya..tp ziarah tu yg seronok sebenarnya..

    ReplyDelete
  2. Ni baru betul2 beraya ziarah menziarahi...tetiba rasa nak cari mihun tomyam nampak sedap ler hehe

    ReplyDelete
  3. seronok ye ada saudara ramai.baru meriah raya cam ni.

    ReplyDelete
  4. Dee ~ hehehe kalau balik beraya ke Perak mmg sakan laa berjalan..selalunya.. raya pertama hingga ke 3 jer..yng sakan pas tuh rehat kat umah je laa.. hingga balik ke KL

    ReplyDelete
  5. Posh~ sedap.. meehoon tomyam tuh..carik jgn tak carik ekk.. Posh kalau rajin wat sendiri jer..lagi sedap :)

    ReplyDelete
  6. InaMail ~ tu ler..seronoknya..bila sedara ramai nie.. tapi kena rajin gak laa berjalan..kalau malas tak ke mana pun walaupun ramai sedara kan..

    Ina ~ tak leh masuk laa website u ada malware..plak.. adess sabo je laa..

    ReplyDelete
  7. ermmm glup..glup.. terliur angah tengok kak oiii dah la pose nieeee

    ReplyDelete
  8. selmat hari raya rinna... wah raya sakan yerk...

    ReplyDelete
  9. kak rin, sg sumun tu yg dkt hutan melintang kan???

    sy pegi sana raya pertama :)

    ReplyDelete
  10. wah seronok lieya tgk hari raye rinna....semua lengkap...dari ke kubur sampai berjalan raye hah.....tgk menu lagi laa lieya suke...leh cuci mate....lapo plak bile tgk keh keh keh .....

    lieya trepandang ketupat palas tu....sedap kan...tapi tu laa lieya ni org johor yg jakun tak reti mkn ketupat palas mule2...kawan kelantan bawak balik ...siap goreng punye....bile rase sekali terus terjatuh cinta heheeheh

    kite tukar2 link yeak... salam kenal!

    ReplyDelete
  11. mcm dh besar ank sis tu..brape umo dia skrg? =)

    ReplyDelete
  12. Yana~ hmm.anak bujang kak rin tuh dah darjah 3 laa.. Yana.. :)

    ReplyDelete
  13. banyak rumah jugak yer sis g beraya tahun ni.. seronok negok.

    ReplyDelete
  14. wah.. memmang meriah raya..
    best dpt mewat sedara kampung kan :)

    ReplyDelete
  15. wah.. sakan n meriah nye berjalan n ziarah menziarahi.. waktu raya ni la pluang utk jumpa n kumpul ramai2 :D

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

WEBSITE UTK BLOGWALKING

TETAMU YANG DATANG SINGGAH

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss