Friday, October 22, 2010

Kotornyaa.. Air..

Semalam pagi masa aku nak pergi keje.. bukak² paip..air kecik sangat. Aku dah agak..mesti SYABAS wat catuan air.. maklum laa kebelakangan nie kan hujan tak turun.. so dia tutup laa bekalan air.  Jadi pagi tuh mandi air dari tangki je laa nasib baik ada air tangki kalau dak.. mandi cam P.Ramlee ler jawabnyaa.. main sapu² air kat mata jerk..hehehe..

Yang tak bestnya bila dah ada bekalan air.. bila bukak jer ..air paip tuh.. haaa tu diaaaaa... ambik kau..berKELADAK.. ieeeii hitam legam betul airnya..  Semalam terlupa nak tutup air tangki..haaa .. bila bukak air kat tangki.. sama gak.. kena laaa aku membazirkan air..tuh ....buang air dalam tangki.. ishh.. sabo je laa.. abis..tak kan nak guna air tangki yang berkeladak tuh... dah laa aku basuh kain air paip mesin basuh ambik kat paip direct tangki tak ke nanti kain putih jadi kain hitam...sabo je laaa... Malam tadi operasi laa kejap mencuci² hehehe.. iye laa air dah kotor sampai abis laa semuanya..jadi kotor..jadi kuning.. 

Ini laa rupanya.. air yang kuar dari paip berKELADAK kan..
hitam sungguh.. ieee...

Korang bila tak de air..gini gak ker.. kalau air tuh dah dtg.. balik..??? Ke kawasan umah aku je gini??

10 comments:

  1. selalu kalau jd camni mmg kena tutup yg luar pgr..kalau tak jd cam rinna la...sabar2

    ReplyDelete
  2. mmg camtulah kalau syabas buat catuan.. buka pili mesti kuning.. huhuhu

    ReplyDelete
  3. samalah tapi sekejap jer kot...jenuh gak nak mencuci tu

    ReplyDelete
  4. dah tukar kaler merah aihh..kat putrajaya sesekali jd gak mcm ni

    ReplyDelete
  5. Saya guna Air Perigi..non ado catuan bagai...cuma bila letrik tak der susah la..kene pi carik sungai kalau nak mandi...hehehe...

    ReplyDelete
  6. saya pasang filter dari saluran paip utama, so takde masalah buat masa ni

    ReplyDelete
  7. uitt sampai macam tue ye keladaknyer....

    ReplyDelete
  8. First time tngk blog sis..

    Siap ada radio lagi..

    Best arr...wat cmna??

    Sya dah follow sis..

    Nnt nk baca lagi..

    Ada member mandi kt opis sbb umh dia tak da air..hihi

    Kalu tak da air tangki tue susah oOo..

    http://fadthnwan.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. mak aii uols dah macam teh tarik dah tu...ahakss

    sebab tu perlunya penapis air di setiap rumah...hohohohoho

    ReplyDelete
  10. erghhhh koto nye beb .. herghhhh kalau kena catuan mcm nie lah ..
    nak masuk filter , x mampu layie .. kena cari lah :)

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

WEBSITE UTK BLOGWALKING

TETAMU YANG DATANG SINGGAH

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss