Monday, November 22, 2010

Kisah Hujung Mingguku

Pagi ni aku bz sikit..baru sekarang berkesempatan nak update blog.
Pagi tadi dah bz ngan meeting bulanan bahagian. So aku nak
citer pasal aktiviti aku hari minggu yang lepas.

Sabtu, 20 November 2010.
 Pagi tuh wat sarapan Nasi Goreng sebab ada
lebihan nasi semalam. Wat yang simple jerk janji sodapkan..hhehehe.
Hubby plak pagi tuh keluar ke Bukit Damansara. 
 Tengahari dalam pukul 1 lebih baru dia balik. Sambil borak² ngan
 hubby tentang aktiviti dia kat Bukit Damansara, datang plak jiran 
depan umah antar daging korban.  Katanya dia wat korban kat ofis 
dan dia sedekahkan daging kat weols.  Kira rezeki laa kan. 
 Masa surau kat umah wat korban, weols tak pergi 
pun ambik.. tak pe laa bagi je laa kat orang lain.

Lepas solat Asar, weols ke Jusco, Balakong, nak beli barang²
 keperluan.  Sebelum tuh anak aku dah ngajak pi makan kat KFC. 
 So singgah makan laa dulu isi pewut. Pas tuh baru gi beli barang². 
Dah beli barang² weols balik laa dah tak singgah mana² lagi.

Ini laa budaknyaa..nak ngajak makan KFC.. 
tak penah jemu².  Dianya oder ayam seketul ngan nasi

Yang ini aku punya..nyummyyy

Anak aku sibuk nak ambik gambar ibu dan ayahnyaa..

Ahad, 21 November 2010
Semalam masa beli barang² dapur kat Jusco, aku dah plan nak 
masak spegetti.  Jadi pagi tuh aku masak ler.. saja je nak cuba.. 
hasilnya amat laa sedap.  Nyummy sungguh.

Spegetti..hmm..nyummy..

Tapi dah namanya pewut melayukan.. mesti nak pekena nasi. 
 Jadi daging korban yang weols dapat tuh wat laa rendang daging.  
Jadi untuk makan tengahari plak, weols makan
rendang daging, ikan rebus dan sayur kobis jerk.. jadi laa.. 
tapi sedap.. kenyang pewut.. hehehe...

Rendang daging baru je lepas masak.. dalam kuali lagik..

Ini plak pisang besar sungguh.. jiran bagi.. sedap wat pengat pisang


13 comments:

  1. rinna..dee lak dpt smpi 3 bekas daging..smpi jemu mkn..dahlah tu..kena abiskan..korbankan..xleh buang2 gitu je..huhuhu..

    ReplyDelete
  2. Rezeki tuh Dee byk dpt daging korban. Iye laa tak boleh simpan lama2 kena masak cepat²kan.. :)

    ReplyDelete
  3. murah rezeki betul.....

    saya pun mertua bagi daging korban..tapi belum masak lagi :D

    ReplyDelete
  4. hoho jeles tol bc psl mkn² nih..sbbnye prot tetibeeeee je rasa lapo..adeh~ =P

    ReplyDelete
  5. wa... 2 citer dalam 1 n3.. hehe.. bestnyer key ep si.. da lama tak makan.. huhu

    ReplyDelete
  6. mmg byk daging korban la kan...rezki2...

    wahhh sedap rendang daging akak tu..hehe

    ReplyDelete
  7. rezeki tuu .. banyak tul xtvt nie .. suke ... ieda tahun nie x banyak daging korban punn sbb hubby sakit huhuhuh

    ReplyDelete
  8. KFC tu tak tergoda tp spageti & rendang tu nampak yummy hehe

    ReplyDelete
  9. spegetti tu xnah nmpk lg masak cara tu..apa namanya..sedap jer

    ReplyDelete
  10. baru td mkn kepci... kenyang alhamdulillah~ ;)

    ReplyDelete
  11. wah kak...meriah hujung minggu akak...makanan sume sedap2 woooo...meleleh mak yong tau....

    eh akak dah mkn laa kfc yg baru tu yeak.....sedap tak....lieya pun dah mkn, tapi tak mo laaa...nak yg hot & spicy dulu tu....tak suke sgt laa lieya bile rempah tu kuat sgt ....tu le kan kak, tekak lain2 heheheheehe....

    ReplyDelete
  12. kfc tu mmg sedap uols..tapi kalo selalu sgt makan jemu kan hehe

    ReplyDelete
  13. Rina: saya pun selalu ke JUSCO Balakong tu!

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss