Tuesday, November 16, 2010

Salam Takziah



Isnin, 15 November 2010
Pada pukul 9 lebih emak aku telefon beritahu yang Uwan aku (mak Abah) telah meninggal dunia.  Aku masa tuh dah sampai ke ofis.  Jadi aku telefon laa hubby aku beritahu dia.. tentang hal ini.  Kesian plak kat hubby aku.. dia pun baru je sampai ofis.. kena patah balik ambik aku kat ofis.. nie dan balik ke rumah nak ambik keta.  Weols bertolak balik ke kampung dalam pukul 11 pagi.  

Uwan aku nie meninggal sebab sakit tua.  Kiranya dah lama sakit.. dah tak boleh cakap.  Makan pun tak boleh cuma minum susu melalui tiub jerk.. Aku sampai di kampung rumah Uwan dalam pukul 1 tengahari. Sempat laa hubby aku join solat jenazah dan aku sempat ikut sekali pergi ke kubur dan melihat sekali upacara pengkebumian.

Syukur alhamdullillah segala urusan pengkebumian semuanya..selesai dengan lancar.  Dah selesai tuh aku balik ke rumah Uwan aku untuk jumpa Abah dan Makcik serta adik beradik aku yang lain.  Dalam pukul 3.45 aku beransur pulang ke KL.

Aku mendoakan agar arwah Uwan aku di tempatkan bersama-sama dengan orang-orang yang beriman dan beramal soleh.. Amin


Ini laa arwah Uwan aku yang sempat aku ambil gambarnya...
masa aku melawat dia yang lalu.

p/s : berlinangan airmata aku apabila jenazah diturunkan ke liang lahad.. Al-Fatihah..

10 comments:

  1. takziah rinna..dan Al-Fatihah utk arwah uwan rinna..

    ReplyDelete
  2. al fatihah buat arwah wan uols...

    ReplyDelete
  3. Takziah & alfatihah...semoga roh arwah dicucuri rahmat & diampun segala dosa..amin

    ReplyDelete
  4. Takziah &Al-Fatihah, semoga roh arwah ditempatkan dikalangan orang-orang yg beriman.

    ReplyDelete
  5. Rinna: Takziah utk Rinna & keluarga....

    p/s: Salam ziarah ke blog Rinna ye..:)

    ReplyDelete
  6. AL-fatihah.. moge rohnya aman tenteram di sana.

    ReplyDelete
  7. Takziah..semoga rohnya dicucuri rahmat

    ReplyDelete
  8. alfatihah!

    salam takziah buat kak rin & keluarga

    ReplyDelete
  9. Al-Fatihah..semoga rohnya dicucuri rahmat

    ReplyDelete
  10. Terima kasih atas doa² teman² sekelian.

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss