Tuesday, January 04, 2011

Hari Pertama Persekolahan Tahun 2011

3 Januari 2011

Hari nie.. aku dan hubby cuti.  Anak aku masuk sekolah Tahun 4 pada tahun nie.. Kejap jer masa berlalu dan abis dah cuti sekolah. Weols dah ambik keputusan nak tukarkan sekolah anak aku oleh sebab kat sekolah lama dia..tuh ada antara murid² dan kawan² dia sendiri suka 'pau' duit dia.. Kadang tuh sampai takut nak pergi sekolah.  Sekolah dia dulu memang sekolah yang terbaik.. tapi iye laa dah ramai sangat pelajar.. cikgu tak boleh nak control.  

Akhirnyaa hajat anak aku nak pakai kasut tali tercapai sudah.. 
nie ayahnya tengah ajar ikat tali kasut

Weols tak kisah laa.. tak sekolah kan dia kat situ.. janji kat sekolah sekarang ini dia masih dapat belajar.  Kalau sekolah dulu kalau tak silap.. ada 6 buah kelas.. tapi kat sekolah skrg nie.. tak ramai murid dan cuma ada 4 buah kelas bagi tiap tahap.  Aku rasa kira okey laa tuh.. senang cikgu nak kontrol murid².

Semangat baru.. di sekolah baru..


Ini laa sekolah barunya..


Hubby pun sibuk jugak belikan dia buku 
dan tie.. yang kena dipakai setiap hari..

Semalam weols bayarkan duit yuran sekolah dia dan ambik sekali buku teks pinjaman.  Aku tengok dia pun cam seronok jer.. tapi akan datang tak tau laa plak kan.  Aku cuma berharap dia.. akan dapat belajar dengan baik.  

Balik dari sekolah tengahari tuh pukul 1.30.. kelam kabut plak bersiap untuk ke sekolah agama.  Weols antar laa jugak untuk 1st day nie.  Bayarkan yuran sekali.  Kata cikgu nanti dia orang akan bagi buku pinjaman jugak..kiranya tahun ini tak de laa beli buku teks macam tahun lepas.  

Sempat snap masa beratur nak bayar yuran

Untuk hari² seterusnya.. weols dah ambikkan dia van untuk ke sekolah.  Maknanya sekarang ini dia kena laa bangun lebih awal sebab van akan datang ambik dalam pukul 6.20 pagi.  Kesian gak kat dia.. tengok laa keadaan..cam na.. iye laa nak bagi dia berdikari tak nak dia terlebih manja sangat.  Kalau weols dah manjakan dengan hantar dia pepagi.. susah jugak kalau hubby aku kena outstation aku kena hantar dia ke sekolah plak..lagik pun kalau nak gi sekolah dia..selalunya jem teruk... Hmm..tengok laa keadaan cam na..kan.. Harap tak de masalah laa..

Kadang² kesian plak kat anak aku nie.. iyelah pagi dah bangun awal gi sekolah kebangsaan sampai kul 1.30 petang.. pas tuh balik umah plak terkejar nak gi sekolah agama.  Rasanya tak sempat nak rehat² sangat.  Iye laa kalau lambat nanti tertinggal van plak.. Nak wat cam na kan.  Kalau tak wat gini cam na nak cari ilmu nak harap aku ngan ayahnya nak ngajar alamatnyaa..ketinggalan laa.. iye laa weols nie dah sampai umah pun dah nak dekat Maghrib....

Lepas selesai di sekolah agama anak aku.. weols gi ke klinik panel aku.. sebab hubby nak ambik ubat tapi tak de stok kena order..so tunggu je laa..  Pas tuh gi Jalan Ipoh.. nak cari barang untuk rumah aku.. dapat gak laa cermin..untuk bilik air.. pas tuh nak cari barang lain tapi tak de yang berkenan.. weols pun balik ler ...

10 comments:

  1. Kenapa ye pelajar kecik2 ni dh pandai pau2 duit pelajar lain?
    Adakah sebab duit belanja dia tak cukup atau dia boros...atau dia mmg terpengaruh menjadi pelajar yg takde moral cenggitu??
    Kalo dibiarkan tu...erm..

    Harap2 haikal selesa di sekolah baru. Susah kalo dia tak selesa...nak belajar pun tak senang dgn persekitaran cenggitu..erm..

    Tp, skang ni..kat mana2 pun mesti ada punya. Cikgu dpt kontrol ngan tak aje..Tu pun kalo mak pak tak dtg serang2 cikgu membabi buta sbb amek tindakan tatatertib kat anak dia..aduii..

    ReplyDelete
  2. yeay yeay abang masuk sekolah.Tahun 4 dah tak kisahkan.Kenapa budak-budak cam tu ye.dulu anak lelaki kita tu naik darjah 5 pun , minta kasut bertali. nampak stylo kot , kasut bertali ni.

    ReplyDelete
  3. ish ade kes pau duit kak ....sian anak2 yg baik cam anak akak nie....teruk kan...takut2 dieorg nak gi sekolah hah.....

    betul tu kak...penat kan dieorg nisebenarnye...sekolah dr pagi ke petang....mlm plak kalo ade homework dah kene buat...takpe kak, weekend bagi dieorg rehat2...

    ReplyDelete
  4. ada lagik ekk student yg suka pau duit kwn2, bahaya tu, cikgu katsekolah tu kena sentiasa pantau murid yg macam tu

    ReplyDelete
  5. aduaii ade kes pau duit ke uols?? ishh mintak2 ler xde terjadi kt skolah anak2 weols...takot gak nie hehe

    ReplyDelete
  6. budak2 sekarang segalanya dah pandai.. pau duit tu memang dorang dah taulah..

    ReplyDelete
  7. kna ajar anak jadi kuat..elakkan jadi mangsa buli

    ReplyDelete
  8. aliff masa darjah 1 pun ken apau gak geram betul rasa... tapi skrg dia ckp dah takde dah....

    wah dah besar2 nak kasut tali yerk.. hehehhee.. dah naik van mmg kena cepat sikit.. sbb nak round2 amik kawan2 dulu hihi

    ReplyDelete
  9. haa abang dah masuk darjah 4 yaaa .. kejap jer masa kan ..
    ehh ada kes pau budak ker ?? ishhh risau lak ieda nie .. tapi kat skull nina x der dgr cite layie .. ermm kena tanye nie ..

    ReplyDelete
  10. sebaya anak kita rina
    tapi anak kita pompuan

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

WEBSITE UTK BLOGWALKING

TETAMU YANG DATANG SINGGAH

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss