Thursday, January 27, 2011

Sweet Sour



Aku baru je selesai..menghabiskan novel Sweet Sour yang dipinjam dari Cik Mell.   Mula² bila aku baca.. cam boring jerk.. rasa cam tak berapa best.. jerk.. tapikan.. tapikan.. lama² aduhai.. memang best gilerrrr laa citer... Bila dah mula part² yang menarik tuh.. rasa cam tak nak berhenti jerk.. Bila sampai part sedey aku leh plak bergenang air mata nie.. Bila part happy bleh plak aku tersenyum sorang² hehehe.  Citernyaa memang happy ending.. Pada peminat novel yang belum baca.. aku harap korang.. dapatkan laa di kedai yer.. 


Sinopsis Cerita.. :

A – Yang manis, harum lagi wangi itu Zarul


“Kira orang ni taraf cincin gula-gula ni ajelah.”

“Sepuluh ringgit tu.” Sungguh-sungguh dia cakap.

“Berkira... baru sepuluh dah kecoh... bukannya seribu pun.” Aku jeling dia.

“Banyak cakap pula... kalau tak nak bagi balik.” Dia hulur tangan kiri.



Tak tahu pula macam ni punya seronok apabila dapat cincin... walaupun hanya cincin gula-gula.

“Ni kira orang ‘cuplah’ ni.” Sambung dia lagi.

Aku simpan senyum. Tak boleh senyum depan-depan ni, nanti dia perasan!



B – Yang pahit, masam, masin, payau itu Joe Jambul


“Bayar cincin ni.” Kata dia. Betul ke ni, apa yang aku tengah dengar ni.

“What?” aku terjerit di situ.

“Pay for this.” Relaks aje dia mengarah aku lagi.

“Okey... saya bayar!” Aku jeling dia.



Tapi kan, juling biji mata aku tengok bil RM10 000 kat Tiffany tu. Gila ke apa? Batu planet mana dia pakai buat cincin bodoh ni!

* * *

Kenapa Zarul dan Joe Jambul sangat berbeza di hati Lia?

Gali jawapannya dalam Sweet Sour. Karya NASZ ini sungguh warna-warni dan santai persembahannya, anda tentu terpesona!

Aku bagi 5/5 bintang.. best sesangat.. tak rugi membacanyaa...

11 comments:

  1. Rajinnya rinna baca novel.kita bukan apa , suka baca, tapi susah nak berhenti selagi tak habis.

    ReplyDelete
  2. la kak rinna.....tuuuu rupenye novel, lieya tgk jek kan ingatkan gula2 ke asam2 ke tadi....hahaahahah terok betul kan...buku pun lieya leh imagine makanan ahahahahahaah.....

    dulu mase bujang2 lieya rajin kak bace novel....byk koleksi novel....laaa ni dah takde kak....majalah pun gigih semalam selai muke surat heheheh

    ReplyDelete
  3. Dulu saya sker baca novel.....skrg dh kurang...

    ReplyDelete
  4. lama betul dee x baca novel..huhuhu..

    ReplyDelete
  5. waahh.. kak rinna.. cm best jerr..

    ReplyDelete
  6. kite dah lama tak baca novel
    bahaya.. sekali start, takleh berenti
    huhu

    ReplyDelete
  7. dulu suke bace novel..skrg dh xde time..

    ReplyDelete
  8. caitt!! ingatkan uols masak ikan sweet sour ke ujung2 novel yer hahahaha

    ReplyDelete
  9. oh...baca novel memang begitu..selagi tak habis, tentu dia berantu nak habiskan..klu part ketawa,tertawa sorang2, klu part sedih, meleleh air mata..uhuh kata org menjiwai...

    ReplyDelete
  10. best ni.. dapat baca separuh cerita ni kat online e-novel..

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss