Thursday, February 24, 2011

Sah, Daphne Iking Sudah Peluk Islam & Berkahwin!



Kredit : Oh Bulan.com
Hampir seminggu ura-ura Daphne Iking memeluk Islam sudah menjadi buat mulut orang ramai, terutamanya di kalangan followers kami. Hari ini, kami menerima berita yang mengesahkan status agama & status perkahwinan Daphne Iking, atau nama barunya Dahlia Eleanor Iking.
Menurut KakInaKL.com, semalam dia berkesempatan menemui Daphne Iking di Actor Art Studio bertempat di Lot 10 sempena pementasan teater. Kehadiran Daphne Iking bersama seorang jejaka Melayu yang hensem menimbulkan pelbagai persoalan.
Kesempatan ini diambil oleh KakIna untuk bertanya mengenai status agama Daphne Iking.
Daphne Iking mengakui bahawa dia sudah memeluk Islam & kini memegang status sebagai seorang isteri. Dalam senyap, sebenarnya Daphne Iking sudah pun melangsungkan pernikahannya bersama seorang jejaka Melayu sekitar awal tahun ini. Kalau diikutkan, ini merupakan perkahwinan kali kedua Daphne Iking.
Sumber kami yang lain ada memaklumkan bahawa suami kepada Daphne Iking bernama Azmi, atau lebih dikenali sebagai Joe. Azmi merupakan bekas Managing Director untuk Redberry Group.
Selama ini, kehadiran mereka berdua dalam mana-mana acara dilihat sebagai pasangan kekasih, rupa-rupanya sudah pun menjadi suami isteri. Kami ucapkan tahniah kepada Daphne Iking, semoga dia tabah menjadi saudara baru Islam, dan seorang isteri yang baik buat Azmi. Doakan yang terbaik buat mereka berdua!

p/s : Tahniah buat Daphne dan hubby.  Moga hubbynya dpt bimbing Daphne menjadi sorang muslimah.

17 comments:

  1. takut tgk dressing dia..semoga ketakutan saya hilang selepas ini huhuhhh

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah.. semoga beliau menjadi muslimah yang solehah...

    ReplyDelete
  3. wah allhamdulilla tambah lg umat islam

    ReplyDelete
  4. hermm harap2 dia berjaya jadi seorang siteri yg solehah ..
    kita sama2 doakan :)

    ReplyDelete
  5. Semoga Kekal Jodoh dan Kekal Juga Ugama Islam yg baru dianutinya...

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah...jagalah agamamu baik-baik ye puan dahlia..

    ReplyDelete
  7. Tu la, masa anugerah Seri Angkasa, rasa mcm Depmie ni sebut astaghfirullah halazim. tapi dek kerna aflin tu, org tak bape perasan sangat.

    ReplyDelete
  8. moga mereka bahagia smpi ke anak cucu...sejahtera selamanya

    ReplyDelete
  9. baguslah..tahniah buat mereka berdua..

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah.
    Bila berkawan ramai dengan orang melayu sedikit sebanyak mesti akan terpikat dengan agama islam.

    ReplyDelete
  11. hmm..betul kata wantie tu..dahlia iking ni masa anugerah sri angkasa baru ni asek sebut insyaallah, alhamdulillah...ingatkan dia terikut2 je..

    alhamdulillah..

    ReplyDelete
  12. pasangan sepadan, harap suami dia boleh membimbing Daphne jadi muslimah yang sebenar.

    ReplyDelete
  13. semoga hubby dia yg hensem tu
    dapat bimbing dia...


    Jom baca: ULANG TAHUN KE-10

    ReplyDelete
  14. Kes mahkamah dgn bekas husband belum selesai. At least new husband boleh tolong.

    Moga husband baru dapat membantu menjadi muslimah yg baik...

    ReplyDelete
  15. cantik dan sepadan.. harap berkekalanlah hendaknya...

    ReplyDelete
  16. smoga die jd muslim yg solehah.. ne taw pasni x seksi dah..

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss