Monday, February 14, 2011

Untuk Awak Teja Aulia


Terbaru aku baru je selesai.. membaca novel ini.. 
Yang ini pun aku pinjam dari Cik Mell..

Cerita yang mengisahkan 2 orang yang
bersahabat baik..lama² leh terjatuh chenta..

Kalau uols..nak tau baca laa yer..


Sinopsis :


Selalunya…kalau lelaki dan perempuan mengaku sahabat baik, salah seorang mesti akan ‘tergelincir’ – terlebih suka!
I
“Tak apalah, adik dah ada pilihan sendiri.”
“Siapa? Pacai? balas mak, sarkastik.
Pacai tu teman serumah, sahabat dunia akhirat.
“Kalau Pacai tu perempuan, dah lama mak suruh kau orang berdua kahwin.”
Tawa Adil pecah.
“Anak Cik Fizah…” kata mak lagi.
“Makkk…” Adil mula memprotes, “Nanti adik pandai la cari sendiri. Mak jangan nak memandai apa-apa.”
“Iya…tapi kalau sampai tahun depan tak ada bayang-bayang lagi…? Ugut mak.
Hatinya sudah terlanjur ‘tergelincir’ pada Teja Aulia, biarpun mereka sudah tidak bertegur sapa :(
II
Dan hati Teja Aulia penuh berbunga daisi apabila Adil melambai tadi. Namun rasa itu ‘dihibakan’ apabila Adil guna kata ganti diri ‘saya’. Jadi pada Adil, dia bukanlah Aulia yang dulu?
Adil hanya akan sebut ‘saya’ pada perempuan yang dia ‘tak berapa kenal’; ‘tak berapa biasa’; tak berapa sayang’. Dan dia sudah termasuk dalam kategori itu!
Nampaknya hubungan dia dengan Adil sudah tidak ada bunga-bunga untuk pulih lagi :(


Aku bagi 3/5 bintang


p/s :  Aku ada 2 lagi novel yang telah aku pinjam dari Cik Mell...

10 comments:

  1. menarik sinopsis dia..tp tah bila la sy ni nk rajin bc novel..dulu² rajin gak bc..bila dh dewasa ni *ecece* al-femalas..haha =P

    ReplyDelete
  2. Rajinnya rinna baca novel. amboi bubuh nama anak pun sedap tu teja aulia.

    ReplyDelete
  3. nanti kita nak beli novel baru..td baru bace sinopsis tp x igt tajuk die..

    ReplyDelete
  4. wahhh suka tul akak baca novel kan???

    ReplyDelete
  5. tak ada masa nak bc novel...

    layan tv jer :)

    ReplyDelete
  6. aduuiii..yang ni 3/5 bintang lak..
    ish..ish..kaki novel tegar betul ni..huhu..

    ReplyDelete
  7. aduuiii..yang ni 3/5 bintang lak..
    ish..ish..kaki novel tegar betul ni..huhu..

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss