Monday, March 07, 2011

Kisah Hujung Minggu Yang Lepas..

Minggu lepas hari Jumaat..4 Mac 2010, balik je dari ofis.. aku ke klinik panel aku plak kat Jln Ipoh.  Aku tiap-tiap malam bila nak tido je mesti batuk.. dah nak abis dah antibiotik yang aku ambil kat klinik kat ngan umah aku nie.  Sampai di Klinik Senan.. doktor cek aku ada semput sikit.. iye batuk² sampai semput laa.. Tu yang aku takut betul kalau kena batuk nie.. mesti akan jadi semput.  Sempat laa aku sedut nubelizer.  Tapi tu laa kejap jer laa leganya.. malam bila tido mesti batuk sampai siap duduk lagik.. tak boleh nak baring.. batuk jerk sampai ke siang.. tah bila ler terlelap pas tuh plak asik laa buang air kecik jerk aje laa..adess memang kalau tak cukup tido nie badan rasa penat sangat.

Mungkin salah satu sebab.. iye laa rumah aku baru je selesai renovasi.. pas tuh tau laa ngan habuk nak membersih lagik.. tu pun salah satu puncanya.. Mak aku pun sama gak batuk² gak.. Nasib baik hubby ngan anak aku tak kena.. harap² dia orang tak de laa.. sakit² cam aku nie..

Hari Sabtu, aku tak de kemana..banyak berkemas² apa² yang patut.. Pas tuh plak orang datang pasang pagar dan grill umah plak..

Hari Ahad, Kak Yang datang ngan Kak Sal, Abg Usop dan Shima ke rumah aku dalam tengahari gitu.  Aku jamu dia orang makan tengahari.. lauk ayam masak lemak ciliapi dengan kentang, ikan dan ikan masin goreng, sayur campur , keropok dan budu (tah skrg nie aku suka plak makan budu..heheheh..) sedappp.. Makan ramai² sedap plak.. hehehe.  Dia orang balik dalam pukul 4.30 gitu..

Baru lepas makan.. abaikan keadaan berselerak tuh yer.. 
belum sempat nak kemas..
kena wat pelan² 


Lepas solat Asar, aku ke C4 beli barang² dapur.  Ingatkan nak gi beli hari Sabtu tapi bila teringat kalau gi hari Sabtu tak de bag plastik leceh laa plak.. tuh yang kena tukar gi beli hari Ahad.  Aku gi C4 Bandar Hussien Onn..tapi cam banyak barang tak de laa.. rasa cam tak berapa nak best plak.. mungkin sebab C4 dengar² nak tukar pengurusan jadi barang² cam tak de..jerk..  Lepas beli barang kat C4 aku singgah plak lagik beli kat pasar malam sayur dan ayam sebab kat C4 tengok ayam tuh cam tak berapa nak fresh jerk.  

Aku beli pes asam jawa..utk dibuat air.. nak ilang batuk tapi tuh ler malam tadi teruk batuk aku.. Skrg nie rasa cam kurang plak.. Aku berdoa setiap hari.. moga batuk aku cepat laa ilang dan sembuh.. rasa cam penat tau kalau batuk pas tuh malu kalau nak keluar gi mana² ker.. iye batuk² sampai keluar ayor mata ler..dibuatnya..


13 comments:

  1. hi... singgah skodeng lagi. tak sudi ke kunjung balas?? mm.. sedih '/'

    ReplyDelete
  2. sian akak tp sy pun penah jd cam akak, batuk siap tekencing2. sy pun ada asthma yg kadang2 datang ;(..cepat sembuh tau

    ReplyDelete
  3. kalau batuk mcm tu kene pakai pad.. baru selesa

    ReplyDelete
  4. alahai..sian kak rinna....lieya ni pun dah 3 ari demam sakit tekak batuk2 kak....akak lagi lame ni...isap gule hack itam tu la kak...bagi lega sikit tekak....sian akak...lieya tau seksa nye mcm mane tu......dgn nak tekucilnye kan kak...pastu mlm pun tido tak lena....moga akak cepat sembuh kak yeak.....

    ReplyDelete
  5. eh kalau macam tue dah tahap terukkk la kak... angah tak berapa tahu sangat better gi klinik jer

    ReplyDelete
  6. alahai sian akak , kalau macam tu pasni kalau batuk kena pakai pad la.. tapi amy rasa better akak gi check doc.

    ReplyDelete
  7. batuk mcm dee tu..smpi semput2..gi klinik..mintak ubat batuk utk org semput..kaler dia warna putih jernih..dia akan buka rongga kita dan mudah bernafas, batuk pun cepat baik..sementara tu..akak perah limau nipis/kasturi..minum dgn sesudu madu..insyaallah..baik tu nanti kak..

    ReplyDelete
  8. muger batuk cepat sembuh.. uhuhu

    ReplyDelete
  9. Bila kene batuk mlm ni yg tak tahan...dgn tekak gatal..rasa cam nak terkeluar isi dlm perut...perahan limau kasturi ngan kicap masnis pon boleh redakan jugak batuk tu Na...

    ReplyDelete
  10. sama ler kita kak. batuk tak mo nak ilang. Udah le pregnant, mana boleh makan ubat bagainya.

    Last ambik lada campur ngan minyak masak & sapu kat leher & dada. rasa kurang ler sikit. Time ngandung ni kena la ikut petua org org tua..terpaksa ler.

    ReplyDelete
  11. nanti masa nak mengemas, jangan lupa pakai mask tau

    ReplyDelete
  12. salam..musim kotnya ye..org ppuan kalau batut mmg masalah kan

    ReplyDelete
  13. samalah kita, sampai sekarang batuk nya.gatal tekak je.macam-macam ubat batuk dah makan.

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss