Friday, March 11, 2011

Moga Maju Jaya Kak Mariam

Tengahari tadi aku join Bahagian Pentadbiran
untuk majlis meraikan pertukaran Kak Yam ke
Jabatan Kemasyarakatan,  Fakulti Perubatan.
Kiranya majlis perpisahan gak laa..
Walaupun masih lagi dalam satu organisasi tapi
dah kuar gak laa dari Jabatan aku nie..
Dia orang aturkan majlis makan tengahari 
ini di Kolej Pertama.  

Antara teman² yang hadir..

Patutnyaa ramai gak laa yang hadir tapi yang ramainya
orang perempuan laa.. maklum laa yang lelaki nak cepat 
pergi sembahyang Jumaatkan.  Yang lelaki nya cuma
Dato' Pengarah dan Penolong Pendaftar je dan 
2 orang kakitangan lelaki yang datang kejap makan.

Majlis dimulakan dengan ucapan dari Pengarah
dan juga ucapan dari Kak Yam sendiri.  Menetes
juga laa air mata ini.. walaupun aku baru
aje mengenali Kak Yam tapi mungkin Kak Yam
ini seorang yang lembut.. cam rasa sayang
plak nak mengucapkan selamat pada Kak Yam.
Lepas tuh penyampaian cenderamata
pada Kak Yam.

Amanat Dato' pada Kak Yam


Kak Yam menyampaikan ucapan terima kasih pada teman²


Penyampaian cenderamata utk Kak Yam oleh Dato Pengarah


Lepas itu apa lagi.. makan taim..
Hidangan weols tengahari ini ada Kerabu Pucuk Paku
dengan Kerang, Tenggiri Masak Kicap, Ayam Masak Merah,
Ulaman Kacang Botol, Pegaga, Timun dan Sambal Belacan.
Ada buah betik & tembikai.  Air Sirap Selasih dan 
juga Sagu Gula Melaka..


Antara hidangan weols hari ini


Hmm.. Nyum²


Sagu Gula Melaka & Buahan


Aku dan Kak Rabitah


Bersama akak²

Selesai makan.. ada yang siap tapau lagik..bagi
kawan² yang tak dapat hadir sebab ada hal
lain.  Aku balik naik bas jerk..dan sampai
ofis dalam pukul 2.30.  Sempat laa clock in
untuk tengahari plak..

Aku dan Kak Mariam

Aku ambil kesempatan ini mengucapkan
Selamat Maju Jaya pada Kak Yam dan
dapat menjalani kerja dengan baik
dan gembira di tempat baru.


10 comments:

  1. Sedapnya makanan ... jarang dapat sekarang ni sagu tu melainkan kalau buat sendiri (tapi malas la pulak)... :)

    ReplyDelete
  2. kak yam nak amik medik ke :)


    selamat maju jaya kak yam!

    ReplyDelete
  3. amboi mcm2 ada mknan yer,
    sedap2 plak tue....

    lapar sudaaaaaa

    ReplyDelete
  4. semoga kemana aja kak yam pergi terus berjaya .. ;)

    ermm sedap sagu gula melaka tuu dah lama x makan .. mana nak dapat nie huhu

    ReplyDelete
  5. Amboi Rinna, sedapnya makanan semua tu, dah lah tengah lapar ni.sagu gula melaka tak pernah makan sebelum ni. cam sedap je.

    ReplyDelete
  6. aduh kak....bab makanan tu yg heaven tu kak...dlm sedih2 nak berpisah, tapi tang mkn laju jugak yeak kak....lieya mcm tu la kak hihihi...takpe kak, jauh di mate dekat di hati.....telefon ade....leh lagi sms ke call2 ke kan kak....

    semoga kak yam bertambah maju jaya di masa hadapan...amin

    ReplyDelete
  7. terliur tengok lauk pauk tu....meriah

    ReplyDelete
  8. mak aiii...tersusun cukup menu utk nasik campur..
    mmg dlm seleraku...amboiii..sedap nampak..

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss