Friday, April 01, 2011

Aku Kembali Dari Cuti

Sejak dari hari Isnin lagik aku rasa badan aku dah mula sejuk².
Pas tuh badan rasa dah sakit² tanda aku nak demam.  
Betul pun hari Selasa hari tuh pagi aku dah tak boleh nak 
pergi keje.  Tekak rasa sakit dan badan plak panas.

Nasib baik hubby ada meeting kat Canseleri KL jadi
dia pergi lambat sikit so dia hantar laa ku gi klinik.  Nasib
baik ada klinik tuh bukak pukul 8 pagi.  Aku tak pergi
klinik panel sebab blum ada yang bukak lagi.

Cek dengan doktor.. memang aku ada demam. Temp.
aku 38.7.. Jadi doktor bagi aku ubat demam, ubat batuk
dan ubat utk sakit tekak dan antibiotik.  Demam aku
mula² dah makan ubat tuh..kebah laa petang tuh..ingatkan
sihat laa.. so Rabu leh laa gi keje.. tapi tak jugak..malam
tuh aku demam balik..makan ubat.. On/Off demam aku
sampai esok pagi pun gitu jugak..

Jadi hari Rabu pun aku tak pegi keje.. aku rehat aje
kat umah.. pas tuh tengahari tuh demam balik.. panas 
lagi badan aku.. Nasib baik mak aku ada dia telefonkan
makcik aku, so dia bawa aku gi klinik semalam.  
Doktor cek tempreture 37.2 masih lagik demam.. so
dia ambik darah aku.. iye laa takut ada masalah lain
plak.  Alhamdullillah malam tuh klinik call tak de
masalah lain.. jadi dia minta continue makan antibiotik
tuh sampai habis.

Hari Khamis masih lagik MC.. badan masih lemah dan
tekak masih lagik sakit.  Aku pun makan bubur je.
Memang susah nak menelan.  Ubat masih
lagi continue makan.

Alhamdullillah hari ini aku keje semula tapi
badan tuh masih la tak kuat sangat.  Keje tetap
kena keja laa..kan.  Plan² buat.  Batuk
masih lagik ada..Demam dah tak de
syukur..alhamdullillah.. 


9 comments:

  1. nasib 1 hari saje

    esok n lusa boleh rehat sepuasnya

    semoga cepat sembuh rinna :)

    ReplyDelete
  2. penat sgt tu.. harap cepat sihat ye

    ReplyDelete
  3. takpe kak rin, esok cuti, ahad pun cuti..leh rest kat rumah puas2

    hepi weekend kak!
    saya off sampai isnin..balik kg jumpa rebinas tercinta.. :)

    ReplyDelete
  4. semoga cepat sihat spt sediakala kak....

    ReplyDelete
  5. moga cepat sembuh ye sis..

    ReplyDelete
  6. Terima kasih semua kerana mendoakan akak nie.. cepat sembuh.. :)

    ReplyDelete
  7. ingatkan bercuti kenapa tadi..

    jangan culas makan obat okeh :)

    ReplyDelete
  8. jgn stop mkn ubat lagi, cuaca sekrg yg tak menentu, buat kita mudah kena sesema, batuk n demam, moga cepat sembuh ok

    ReplyDelete
  9. skang ni..kalo sakit..kena cepat2 ler jumpa doktor..
    bkn pe..skang ni byk sgt penyakit dan virus2 baru..mintak dijauhkan..

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss