Tuesday, April 12, 2011

Bini Aku TOMBOY Ke?


Novel ini telah aku abis baca sebulan yang lepas.  Terlupa lak nak wat N3 pasal novel ini.  Novel ini sangat menarik dan jalan ceritanya pun tak de laa puitis sangat.  Aku sekarang suka sangat ngan novel² keluaran dari 'Kaki Novel'.  Aku pun baru je abiskan sebuah lagi novel nanti aku wat N3 lepas ini plak..yer..

Aku bagi 4/5 bintang

Sinopsis :

Seorang Hawa yang berperwatakan seperti Adam, mencari erti sebenar fitrah semula jadinya. Sofi Zarill Muhammad yang lebih selesa membahasakan dirinya sebagai Zack dan berpenampilan seperti lelaki: rambut pendek, cap, t-shirt dan seluar jean. Perjalanan hidupnya bermula apabila dia ketandusan seorang diri di tengah-tengah bandar raya Kuala Lumpur. Nasibnya baik apabila bertemu dengan Abang Din, pelayan di sebuah kedai makan yang sudi membantunya sementara mendapatkan bantuan. 


Menumpang sementara di rumah Abang Din di “Sting Garden” (setinggan) membuahkan suatu perasaan yang selama ini tidak pernah terdetik di hatinya tatkala dia bersama kaum Adam. Bagaikan ada arus eletrik yang menjalar di segenap urat sarafnya tatkala berdekatan dengan Abang Din. Malah, Abang Din turut sama merasainya, hingga menimbulkan kekeliruan di hati lelaki itu. “Ish, takkan aku ni gay kut?” Pulang semula ke pangkuan keluarga dan menguruskan butik sendiri, membuahkan rindu dendam yang tidak tertanggung terhadap Abang Din, hinggakan Azim disangkakan Abang Din. Zack mula keliru dengan pendiriannya sebagai seorang yang macho. “Aku ni dah jatuh cinta ke?” 


Bimbangkan perlakuannya yang agak kelelakian itu, membuatkan mama Zack (Datin Mas @ Datin Gold) ingin menjodohkan Zack dengan Azim, teman sepermainannya sedari kecil lagi. Namun Azim dipandang tak ubah seperti sahabat karibnya dan tiada langsung sebarang “feeling” terhadap Azim. Tambahan pula Azim adalah playboy tersohor dengan ayat-ayat jiwanya yang mampu mencairkan hati setiap wanita, kecuali Zack. “Aku dengan kau, Zack? No way, beb!” Payah ni! Tomboy dan playboy…. Bagaimanakah kesudahan perjalanan hidup Zack? Dapatkah dia mencari fitrah semula jadinya? Dapatkah dia melepaskan rindu dendamnya pada Abang Din? Bagaimana pula dengan Abang Din? Sampai bila dia dikepung dengan kekeliruan? Azim pula? Sampai bila dia akan menjadi playboy tersohor? 


Segala persoalan bisa terjawab di dalam… BINI AKU NI TOMBOY KE?

13 comments:

  1. rajin nya...

    Bagus..

    saya hanya rajin baca majalah saja..haha

    ReplyDelete
  2. Salam kunjungan... singgah la ke blog saya ;)

    ReplyDelete
  3. critnya macam menarik jeee

    ReplyDelete
  4. Macam best je citer dia..tp saya ni kureng minat baca novel2 ni Rinna..saya ni jenis tak sabar..kalau baca novel..saya tgk kesudahan dia dulu then baca depan sikit...tgh sikit...hehehe....

    ReplyDelete
  5. kaki novel ye?saya ada nk jual novel terpakai.link : http://expire-date.blogspot.com/2011/04/novel-terpakai-untuk-dijual.html

    ReplyDelete
  6. mesti bes citer ni.. pastu ayat2nya mcm santai aje.. ye tak?

    ReplyDelete
  7. waa not bad nie rinna .. erm wish ieda rajin membaca novel huhuhu

    ReplyDelete
  8. dengar tajuk segar cam tu cam best je nak baca.kalau filemkan boleh layan tu.

    ReplyDelete
  9. peminat tegar novel akak nih..dah dua org blogger sy kenal mmg minat gila dgn novel..hehe =)

    ReplyDelete
  10. kak, novel ni kita x baca lg.. nak pinjam!

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss