Monday, April 11, 2011

Cerita Semalam

Nak marah tak tau nak marah cam na.. sebab tak nampak di mata.  Hari Sabtu petang.. masa tuh dalam pukul 6.30 cam nak dekat kul 7,  tengah makan nasi.. (hmm.. makan nasi awal.. so malam tak payah makan).. anak aku plak.. dah lepas makan dia keluar laa.. tiba² cam ada bunyi cam pecah.. pas tuh dia masuk.. katanya.. cermin keta pecah.. Aku dan hubby ingat dia main². Iye laa sambil makan..kan.. continue je laa makan.  Pas tuh hubby pun pergi laa tengok.. memang betul.. cermin keta belakang pecah.. retak seribu.. Aduhai.. tak tau nak cakap apa.. Weols tanya laa kat anak aku.. dia kata dia tak tau.. sebab masa tuh kat depan umah aku ramai yang main² kat situ.. Weols rasa mesti anak aku main² ngan kawan² dia laa tuh.. dah terpecah cermin keta.. Masa tuh keta park kat luar pagar.. Iye laa dah nak kena..kan.. 

Ahad pagi pergi laa hantar kat kedai 'Dr. Cermin' nasib baik kedai tuh bukak hari Ahad.  Dekat 2 jam jugak laa tunggu dia orang pasang cermin baru.  Melayang jugak laa.. RM400 lebih.. ikss macam² boleh dibeli ngan duit tuh.. Hmm.. sabar je laa.. 



Jenuh ler dak Cina nie.. dok bersihkan cermin yang retak seribu..

Dah selesai tuh balik ler umah.. petangnya plak.. weols gi pasar malam.  Tak masak ler hari nie.. beli satay, pas tuh aku beli Soto meehoon special, hubby plak soto nasi dan ada laa aku beli sayur sikit..

Nie aku punya.. soto meehoon + KueyTeow Special.. ayam lebih..

Soto Nasi..pilihan hubby aku.. dia mmg pilih nasi kalau beli soto

Semalam juga adalah hari lahir mak aku.  Aku doakan agar mak aku panjang umur, dimurahkan rezeki dan sihat sejahtera hendaknya.. Amin


10 comments:

  1. huhuh sabo yer sis.. dugaannn... kami nyer keto pun samo tu.. tapi tecik lagi... anak ckp ada abg besar baling batu.. hadoiii....sedap betul tgok soto tu

    ReplyDelete
  2. mmg bengang kalau jd mcm tu
    dulu keta kita penah kena tp
    pasai park bawah pokok..habiss
    nasih leh claim balik

    ReplyDelete
  3. cermin keta cumel akak pun penah pecah, tak tau sape punya hal, mmg sakit jiwa dibuatnya

    ReplyDelete
  4. adoii.. pocah comin eh
    saba.. saba..
    insyaAllah, nanti Dia bagi rezeki lain pulak utk cover duit 400 tu

    ReplyDelete
  5. sabo jelah Rinna, sebab tu lah, kita marah budak main bola ke apa kat kawasan rumah. kita ye lah tak de kereta , kita cuma nasihat kat budak-budak tu takut kena kereta orang lain.sedaplah soto.suka sangat.

    ReplyDelete
  6. kita tak jangka kan kalau benda nak belaku..apa pun sabar yer kak memang parah tue 4 rat kalau keluar..org kata bole prepare barang nak raya nie kan???

    ReplyDelete
  7. erm.. mmg tak jangkakan.. pernah tgh speed kat highway bonet depan terbuka terus retak cermin.. fuh melayang rm 600.0

    ReplyDelete
  8. sib baik jugak xde sapa yg cedera..sabar jelah kan..

    ReplyDelete
  9. alahai pecah cermin pulak , x pe sabar erk insyaallah nanti ada rezeki lain untuk menggantikan duit cermin tue..

    ReplyDelete
  10. erm..sy penah lalui perkara yg macam ni tp bkn pecah cermin kereta laa...masa tu mmg marah dh dorang..bkn lah marah herdik2, mencarut2 tu...
    tp marah dlm nasihat..pastu, tak tahan terus nangis..bkn anak tu yg nangis..ibu dia ni yg nangis, hmm. Ye laa.nak cari duit bkn senang.

    Bkn apa..supaya bkn yg wat salah je beringat..yg tak wat salah ni pun kena beringat. Tp kalo nak terjadi jgk..nak wat camne, kan..

    Pastu, yg wat salah tu..pandai ler pi mandi, lipat baju, tlg laa apa yg patut..amek hati..huhu. Tak payah bersuruh mcm biasa dh, kehkeh..

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

WEBSITE UTK BLOGWALKING

TETAMU YANG DATANG SINGGAH

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss