Monday, April 25, 2011

Walimatulurus di Klang

23 April 2011 (Sabtu)

Hari ini adalah majlis perkahwinan Ila.. anak sedara belah Uncle Nik
suami makcik aku.  Ini adalah majlis bertandang.  Aku
tak pergi majlis Ila yang kat Kuantan.. so ikut laa
rombongan di belah pihak perempuan ke rumah lelaki.

Pukul 11.30 bertolak dari rumah.  Makcik jemput weols.. tapi
hubby yang bawak.  Uncle Nik tak pergi sebab dia ada hal lain.
Weols diminta tunggu pukul 12 tengahari di hentian Hicom.
Weols plak memang ikut waktu tapi masa sampai
tak de sorang pun lagik yang sampai.  Rombongan perempuan
dari Rawang kalau tak silap dan dia orang sampai kat
hentian tuh dekat pukul 1 tengahari (dalam keta
masing² dah kepanasan menunggu)... Nasib baik
aku bawa Novel..leh gak layan.. 

Rumah pihak lelaki di Jalan Kebun, Klang.  Rupa² kat 
majlis ini juga meraikan 2 orang adik² lelaki.  Jadi 
ada 3 pasang pengantin pada hari tuh.  

Yang macam tak percayanyaa.. kat umah pengantin
ini tak de langsung bunyi lagu orang kawin..
tapi....
ada ceramah agama plak..kalau tak salah laaa
dari Uztaz Kassim.. mungkin ibubapa pengantin
orang kuat beragama agaknya.. 
dan..
1st time weols balik dengan tangan kosong
tak de orang nak bagi cenderahati kat weols
aduhaii.. bendanya ada.. tapi tak kan nak gi
ambik sendiri plak... tapi tak pe laa..tak kisah 
laa sangat.. hehehhe

Balik dari kenduri singgah plak kat Kelana Jaya
kerana makcik aku ada hal kat situ..kejap.
dan sampai di rumah dalam pukul 4.30 petang.

Selamat Pengantin Baru Ila dan Adam
Moga kekal Bahagia Hingga ke Akhir Hayat ..
Amin


Pengantin nak disambut oleh suaminyaa
Pengantin lelaki tunggu kat umah..


Weols baru je sampai


Adam & Ila


Buffet makanan yang dihidangkan


Hmm..sedap jugak nasi dan lauk pauknya

Pelamin kat dalam umah cuma satu jerk.. 
Agaknya pengantin² nie bergilir² bersanding..





Hubby tengah layan bubur kacang ijo..

Banner.. pengantin

Sempat ler posing kejap..sebelum makcik aku sampai..


12 comments:

  1. Ala sian tak dpat apa2 buah tangan..tak per la kan...kdg dek kerana kesibukan..mereka terlpas pandang....

    ReplyDelete
  2. mcm tak meriah plak takde lagu pengantin baru kan..

    pasang ceramah? mm... kuat ugama la family pengantin ni ye.. tak pe la, banyak pahala dia kan...

    ReplyDelete
  3. dah lama tak makan jelatah tu..slurpppp!

    ReplyDelete
  4. erk.. macam mana ada satu je pelamin ye? konfiuslah..

    ReplyDelete
  5. Musim org kawen ni....Selamat pengantin baru utk kedua mempelai...

    ReplyDelete
  6. takpelah ...dapat jugak tunaikan niat nak datang..

    ReplyDelete
  7. uishh pasang cermah agama .. waa bagus tuu .. sambil makan sambil menghayati :)

    ermm pengantin 3 pasang jer rinna .. cute mereka nie :)

    selamat pengantin baru !

    ReplyDelete
  8. dah lama tak makan lauk pengatin.laparlah malam ni rinna nengok lauk tu.

    ReplyDelete
  9. dah lama x pi kenduri kawin,
    nanti musim cuti sekolah bulan mei nie,
    pasti ada kenduri kawin lagik,
    hihihihihi...

    ReplyDelete
  10. wahhh jimat tul lah kan?? 1 pelamin jer kan??tapi kan??kan?? bila di pikir balik kak pelamin 1 set pun dah dekat 1ribu...baik save tul tak????

    ReplyDelete
  11. salam singgah kat cni..follow sis..
    kt pon dok klang..

    ReplyDelete
  12. jiran umah mak mentua sy mmg wat kenduri kawen anak2 dia ada ceramah skali. Takde lagu2 ni waima lagu nasyid skali pun..
    Ceramah mmg ler berkait ngan citer kawen tp disebut skali anu tu dimasukkan kat anu ni, nikmat blablabla..
    adeii..pening mak pak bila anak2 kecik umo 6,7,8,9 tahun tanya mende tu anu masuk kat anu mana..huhu..
    Nak ceramah tu boleh tp biarlah yg bersesuaian ngan hadirin yg dtg merai. Citer psl kekeluargaan, bg tips macammana nk pupukkan lagi sillaturrahim kekeluargaan, dh kawen kena syg juga mentua..
    ntahh laa...

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss