Tuesday, June 21, 2011

KASIH YANG SUCI


Bila orang dok sebuk citer pasal citer NORA ELENA yang baru je tamat minggu lepas.. dan diadaptasi dari novel.. aku pun tak ketinggalan laa untuk mendapatkan novel ini.  Memang jalan citer dalam novel dan drama Nora Elena ada sikit berlainan laa..  Kiranya ikut dalam novel.. Si Seth Tan nie very² the romantis punya..hehehe.. tapi tak kisah laa.. aku dapat gak baca novel ini.. dan tengok drama ini hingga tamat.. 

Aku beri 5/5 bintang..

Sinopsis :

Sepuluh tahun yang lalu, kesucian Nora Elena dinodai. Andai masa boleh diulang kembali, pasti jiwanya tidak punah. Tapi dia sedar, takdir hidup tidak memihak kepada sesiapa. Saiful Idham, tunangnya pergi kerana tragedi ini. Tiba-tiba muncul Seth menawarkan diri utk menjadi suaminya. Nora Elena keliru.
Ternyata doa Seth dimakbulkan. Sepuluh tahun dia menjejaki gadis itu. Nora Elena, cinta yang bermula dari pandang pertama. Namun kenyataan tidak seindah impian. Hangatnya asmara Seth, namun hanya dia yang terbakar sendiri. Rasa cinta isterinya tidak dapat disentuh walaupun hakikatnya mereka berkongsi ranjang yang sama. Jiwa lelakinya merintih. Nora Elena bagai bayang-bayang yang tidak dapat dipegang.
“Hakikatnya, aku suami dan kamu isteri. Perkahwinan ini adalah simpulan mati. Hanya maut yang akan memisahkan kita berdua.” tegas Seth.
Tapi mengapa Elena menjadi wanita asing dalam perkahwinan ini? Rahsia yang selama ini disimpan kemas akhirnya terbongkar. Sebenarnya, Sethlah lelaki durjana itu. Menodainya atas alasan kerana kasihnya yang suci! Benarkah?
Lelaki adalah nafas hidup dan wanita adalah nadi jiwa.saling memerlukan dan mencintai. Dan cinta itu maknanya saling memberi dan menerima.
Nora Elena akhirnya reda menerima Seth. Dia tidak akan menoleh lagi kerana lelaki itulah syurganya di akhirat nanti.



10 comments:

  1. AKU TENGAH BACA CITER NI..LUM ABIH LAGI..HEHE..CITER KAT TV TAK TENGOK..TAK SEMPAT NAK NGADAP...

    ReplyDelete
  2. rindu kat sethhhhhhhh, muahhahahha

    ReplyDelete
  3. haah la.... rindu kat seth tau....

    ReplyDelete
  4. i punnn rindu kat seth.... huhhuhu

    ReplyDelete
  5. kak sal tak baca cerita itu,tpi kawan2 rajin ceritakan..dan tengok tv..
    kawan2 kata novelnya lebih seronok baca..betul yee

    ReplyDelete
  6. salam sis.. lama x singgah sini.

    tu la ramai yg negok citer nora elena.. tapi zana x berpeluang nk negok coz citer ni bertembung ngan citer cinta melody di astro 104.

    ReplyDelete
  7. adoiiii x minat novel2 nie .. tapi nora elina tuu ieda tgk gak rinna ekekek :) sbb suke saleha tuuu sooo sweeet !

    ReplyDelete
  8. pasni tunggu cita ombak rindu pulak..dengar cita lagi best..

    ReplyDelete
  9. Saya dah lama Qatam cite KYS. cuma baru2 nie myelongkor balik carik novel nie nak baca balik, gara2 Nora Elena uhuhuhu...

    ReplyDelete
  10. owh..novel ni kaa?? adeii..sy ada ler beli dan dh baca lama dh tu. Sampai terlupa citer ni. Novel ni pun dh tersusun kat susunan sebelah dlm rak novel sy, adeii..tak teringat langsung. Baca entry rinn ni baru teringat, kehkeh..
    Tp tak tgk pun siri nora elena, hihi..

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss