Monday, July 18, 2011

Weekend Yang Sangat Penat

Hari Sabtu 16 Julai 2011, lepas aje bersarapan aku pun bersiap² nak hantar mak aku ke PPUM.  Mak aku mengalami bengkak di kaki. Sebelum tu aku dah bawa dia ke HUKM, lepas aje ambik darah dan buat scan, doktor kata tak de masalah apa².  Dibekalkan ubat antibiotik dan paracetamol untuk tahan sakit. Lepas seminggu aku pun masih belum kurang.. bawa dia plak ke Klinik biasa.. sambung lagik amik antibiotik untuk 5 hari.. pun masih tak de kurang. Tu aku ambik keputusan ke PPUM laa plak.  Bukan apa kalau kena tahan wad senang sikit aku nak berulang ke hospital.




Sampai di hospital, masuk melalui A & E, tunggu di panggil lebih kurang 20 minit.  Masuk kejap ke bilik konsultasi.. nurse ambik BP... dah selesai tunggu balik kat luar.  Tunggu dalam 15 minit dipanggil masuk jumpa doktor plak. Lepas doktor periksa dia ambik darah 3 tiub dan sementara tunggu result darah, doktor suruh plak buat X-Ray dada..so aku tolak laa mak aku ke bilik X-Ray plak. Dah selesai..dalam pukul 1.30 petang.. dia orang suruh tunggu plak lagi.. sebab dalam pukul 3 lebih nak pergi plak buat ultrasound sementara tu aku naik ke cafetaria beli sikit makanan.  Iye laa kena tunggu dekat 2 jam lebih.. lapor laa perut. Dekat pukul 4.. baru dipanggil masuk sebab nak hantar ke bilik Ultrasound.. jauh tuh nak jalan pas tuh kena tolak ke bilik Radiology kat Menara Utama.  Ada laa dalam 20 minit kut tunggu.. pas dah selesai turun balik ke A & E... tunggu doktor panggil plak.  

Jumpa doktor dalam pukul 5 petang.. masa tuh dah tukar doktor.. bukan doktor pagi tadi.  Nasib baik doktor nie cakap sorri la lama tunggu.. sejuk sikit laa hati nie... iye duk kat situ lebih seharian.  Dah check result semua.. cuma ada infection jek..tak de masalah lain.. Pas tuh doktor suruh buat X-Ray kaki laa plak.. adoiyaai.. berapa byk X-Ray pas tuh doktor A&E refer mak aku pada doktor Orthopedic plak.. so tolak plak laa mak aku ke bilik rawatan Ortho. Doktor Ortho masukkan mak aku ke wad.  Uruskan prosedur nak masuk wad laa plak kena tunggu lagik.. 

Masuk ke wad ortho di 9U.  Masa tuh dalam pukul 8.30 malam.. Lepas hantar mak aku ke Wad aku pun ke cafetaria belikan makanan Nasi putih ngan Sup Daging di Ani Sup Utara.  Iye laa hospital malam mana ada bagi makan.  Dalam pukul 9.30 baru aku balik.  

Mulanyaa doktor ortho nak wat operation kat kaki mak aku.  Mereka suspect mungkin ada nanah di bahagian dalam.. iye laa.. kaki mak aku sakit.. sebab ada bahagian yang luka tapi berair sikit.  Mak aku tak de kencing manis syukur sangat  iye laa takut laa kalau dah bengkak kaki suspect ada kencing manis.

Hari Ahad pagi tuh mak telefon bagi tau.. yang doktor dah buat lawatan pagi.. bagi tahu tak payah dulu wat operation.  Doktor masuk kan sebotol ubat antibiotik dan bagi balik tenghari..  Aku sampai di hospital pukul 1 tenghari.  Uruskan hal 'discharged' dia.. pas tuh pergi ambil ubat.  Sebeban ubat antibiotik di beri doktor untuk seminggu.  So appoitment seterusnya pada 27hb Julai ini.

Aku risau sangat.. iye laa harap mak aku cepat sembuh..korang pun tolong doakan untuk mak aku yer.. Terima kasih banyak²



17 comments:

  1. kita pun tgh risau ni. husband kita sakit belakang tak baik2 lagi ni..

    kita doakan mak awak cepat sembuh ye..

    ReplyDelete
  2. Mak kena Cellulitis ker?

    Moga cepat sembuh.
    Kaki kena di tinggikan selalu, kalau tido, letak bantal bawah tumit, kalau duduk, lunjurkan kaki atas satu kerusi kecik. Jangan urut

    ReplyDelete
  3. @NM02Moga hubby Nieza cepat sembuh yer..

    ReplyDelete
  4. @Daddy Ziyyad Betul laa tuh Doc.. kena cellulitis.. Hmm.nanti diberitahu pada mak suruh tinggikan kaki bila tido..

    TQ Doc for the advise.. :)

    ReplyDelete
  5. alahai siannye kak....harap mak akak cepat laa sembuh kan....risau kite dibuatnye.....jgn sebab kencing manis dah le...sian nanti kene berubat mcm2 prosedure tu.....

    ReplyDelete
  6. @lieyalatif Alhamdullillah mak akak tak de kencing manis.. syukur sgt2..

    ReplyDelete
  7. insyallah doakan ur mum cepat sembuh.....

    ReplyDelete
  8. Semoga Ibu kamu segera sembuh Rinna...

    ReplyDelete
  9. moga mak rinna cepat sembuh ye..amin..

    ReplyDelete
  10. Dari pagi ke malam 'duduk' di hospital, mau tak penat! Semoga mak Rinna segera pulih dari segala kesakitan.

    ReplyDelete
  11. Semoga mak rinn cepat semboh. Amin..

    psst; Rajin2 makan ubat ye, makcik....hehe

    ReplyDelete
  12. risau kan sis klu org tua kita sakit.. semoga mak sis cepat sembuh yer.

    ReplyDelete
  13. semoga mak kak rinna cepat sembuh dah dipermudahkan segalanyA yerr aminn

    ReplyDelete
  14. jenuh seharian melagok kat hospital tu...

    moga mak akak cepat sembuh... :)

    ReplyDelete
  15. semoga mak rina cepat sembuh, cik ina pun ada mengalami masalah ngan kaki. terima kasih ngan doc, baca komen dia tu.

    ReplyDelete
  16. alahai sian kat mak...

    semoga cepat sembuh ye....saya pun tumpang risau sekali ni...bykkan doa ye, insyaallah tak de apa tu...

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss