Monday, August 15, 2011

Ke Rumah Nurhikmah

Sebelum bercerita pasal jalan² ke rumah NurHikmah.. hari Jumaat lepas ofis, aku ke jalan TAR.  Biasa laa nak shopping baju hubby aku.  Dapat laa beli sepasang baju melayu.  Tak dapat nak jalan² sangat sebab petang tuh hujan sampai ke malam.. so banyak kedai² tutup awal.. Aku plak dapat beli tudung jerk.. Nampaknyaa kena gi second round le plak.. nak cari baju dan seluar raya dia plak..ngan baju raya untuk anak aku jugak.  Weols berbuka air jer dulu.. lepas solat maghrib kat Masjid India baru le pergi cari kedai makan..

Weols berbuka pose ngan Nasi Goreng Ikan Masin, 
Tomyam Campur, Kerang Rebus, Telur Bungkus, 
Air Laici Tembikai dan Air Mangga.

Hari Sabtu, 13 Ogos 2011, Emak dan Makcik ada berniat nak menyumbang sedikit duit.  Jadi weols bawa laa dia orang ke Rumah Yayasan Nurhikmah kat Jalan Kajang.  Rumah ini di diami oleh 60 orang anak² yatim.  Masa weols kat situ..tak putus² ada je orang² yang datang memberikan sumbangan.  Ada yang datang bawa barang makanan dan ada juga yang memberi sumbangan dari segi wang ringgit.  Iye laa budak² ini perlu jugak duit untuk persekolahan dia orang.  Sempat laa beramah mesra ngan budak² kat situ.  Yang paling kecil berusia 8 bulan.



 Yang berbaju biru tuh salah seorang penjaga...budak² kat sini



Anak² yatim duduk sambil layan TV ramai²


9 comments:

  1. sayunya bila nak dekat2 raya nie ke rumah anak2 yatim kan rinna .. huhuhu kalau ieda x sanggup nak tkg wajah mereka .. :(

    ReplyDelete
  2. saya tak bleh tgk la anak2 mcm ni

    sebak, sedih, sayu semua ada

    moga mereka dilindungi olehNya

    amin

    ReplyDelete
  3. terharu tengok anak2 yatim...kita kena bnyk2 bersyukur kerana masih ada ibu & bapa

    ReplyDelete
  4. Moga mendapat keberkahan bersedekah di bulan yg mulia ini. Anak yatim memang perlu dijaga, Rasul SAW pun suruh buat macam ni.

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah, semoga lebih ramai yang bermurah hati...

    ReplyDelete
  6. Allah akan melimpahkan rezeki buat mereka yang menderma dengan penuh ikhlas. InsyaAllah. :)

    ReplyDelete
  7. Sedih bila tgk mereka ni...semoga Allah memberkati Emak dan Makchik Rinna....

    ReplyDelete
  8. tiap thn hubby sy pon ada derma kat rumah anak yatim..sayu tgk diaorang kan..

    ReplyDelete
  9. alhamdulillah.....same2 share rezeki dgn mereka....semoga dimurahkan rezeki atas sikap baik tu kan kak.....amin...

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

WEBSITE UTK BLOGWALKING

TETAMU YANG DATANG SINGGAH

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss