Tuesday, August 09, 2011

Syukur Alhamdullillah


KUALA LUMPUR - Kerajaan bersetuju membayar bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada penjawat awam bulan ini.  Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kerajaan juga bersetuju memberi bayaran khas sebanyak RM500 kepada pesara kerajaan.  

"Bonus dan bayaran khas ini akan dibuat pada pertengahan bulan ini," kata Najib yang juga Menteri Kewangan dalam satu kenyataan semalam.  Katanya, bonus itu adalah bagi menghargai sumbangan serta dedikasi penjawat awam dalam memudah dan menjayakan pelaksanaan program pembangunan negara.

Perdana Menteri berkata, kerajaan berharap pemberian bonus dan bayaran khas itu dapat meringankan beban penjawat awam dan para pesara kerajaan dan membantu mereka membuat persediaan menyambut Hari Raya Aidilfitri.

"Ini menunjukkan bahawa kerajaan sentiasa prihatin dan sangat menitikberatkan kebajikan penjawat awam dan pesara kerajaan. Pemberian ini juga merupakan satu penghargaan kerajaan kepada seluruh penjawat awam," kata Najib.

Katanya, pemberian bonus dan bayaran khas itu akan melibatkan 1.27 juta penjawat awam Persekutuan dan 590,000 pesara kerajaan dengan anggaran perbelanjaan sebanyak RM2 bilion. - Bernama


Kredit : KOSMO


p/s :  Alhamdullillah syukur yang kerajaan nak bagi bonus 1/2 bulan gaji..sebelum hari raya ini. Leh gak laa wat belanja raya..


12 comments:

  1. alhamdulillah... ada jugak rezeki tambahan untuk raya ni

    ReplyDelete
  2. syukur alhamdullillah, rezeki anak-anak tu

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah Rinna..saya yg penjawat swasta ni...hrmmmmmmm.....

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah... Adalah juga sedikit duit untuk dibelanjakan.

    ReplyDelete
  5. syukur....dari tak dpt ape kan kak...ni dpt jugak laa backup belanje lepas raye atau topup mane yg perlu tuk raye huhuhu....

    ReplyDelete
  6. bessnyer dapat bonus leh raya sakan hehe..Tahniah

    ReplyDelete
  7. tahniah rinna .. rejeki kan .. kami2 penjawat swasta nie entohlahhhh uhuhuh

    ReplyDelete
  8. syukur kan sis dpt jugak berbelanja tuk raya ni.

    ReplyDelete
  9. Hmm...seronok lah ye..wlpn RM500 tp cukuplah tampung2 lubang2 bajet raya ni...hehehe..

    Mana yg pesara tu..leh ler bg cucu duit raya lebih sket, ye...(ditujukan utk ayh sy sebenarnya ni...kehkeh..)

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

WEBSITE UTK BLOGWALKING

TETAMU YANG DATANG SINGGAH

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss