Wednesday, November 23, 2011

Aku Dah Tukar...

Hari ini dengan rasminya aku telah bertukar dari 
Maxis ke UMobile.
Nombor telefon masih lagi sama tapi network operator aje
yang telah bertukar.  Iye laa aku nak guna internet kat phone.
Kalau guna maxis..mahal tuh.. tapi bila tengok UMobile punya
package.. kira berbaloi laa.. 

Aku ambik package RM58.  Ada 2G untuk Internet
dan yang bestnyaa kalau aku call line UMobile to UMobile
aku dapat 100 mins percuma dan 200 mins percuma ke
network operator lain dalam sebulan.. Kira okey laa kan.. pas
tuh nak berinternet sampai lebam pun boleh.. 

Coverage plak.. UMobile guna Celcom punya transmitter..
Tu pasal aku rela bertukar.. lagi pun macam aku beritahu kat
atas nun.. nombor telefon maintain 012.. so tak payah susah²
nak inform orang lain..kan..kan..kan................ 


Kalau port-in guna nombor lama kena tunggu dalam 3 - 5 hari bekerja.. 
Aku ke Berjaya Times Square..UMobile punya Service Center.. 
hari Isnin lepas pas tu just register jerk..
bagi IC.. tanpa charge apa².. So hari ini.. dapat message dari 
UMobile dah boleh guna service dia orang..
Apa lagi insert laa sim-kad.. dan setting laa apa² yang patut.. 
dan dah boleh layari Internet..


9 comments:

  1. wa..satu peningkatan ni. boleh le berblog tak kira mase. lagipun kat UM ni website blogspot antara yg sedang di perhatikan...jaga-jaga

    ReplyDelete
  2. oo celcom ye ! ...
    ok lah kalau berbaloi2 tuu :)

    ReplyDelete
  3. samala kita pun pakai UMOBILE...

    ReplyDelete
  4. sulu ada pakai Maxis broadband. Mulanya memang laju. Tapi bila dah setahun guna mcm siput je. kekadang tak leh nak connect. tension tul

    Bila call suh wat itu wat ini la. Sampai dorang ckp lappy aku yg problem. bla bla..

    sekarang ni pakai P1Wmax . senang sesangat. laju & 49 je per month.

    ReplyDelete
  5. Kalau berbaloi apa salahnya...
    kat rumah saya tu hanya Streamyx aje boleh.


    Celcom hanya guna kalau nak masuk FB di ofis.

    ReplyDelete
  6. waaaah..macam best je rinna..tp tetap ngan celcom..tak brani nk tuko huhuhuhu.....

    ReplyDelete
  7. leceh kan kalo nak menginform orang pasal tukar nombor nie...

    ReplyDelete
  8. zana pon dh tukar dari maxis ker digi.. maxis rasa mahal la.

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss