Tuesday, November 01, 2011

Merah Membara Semangat Waja..

Dah beberapa hari blog tak berupdate.. 
dah mula berhabuk plak tuh.. fuhh! fuhhh!..

Semalam aku tak keja.. bercuti sehari tapi 
seharian tak de kat umah.. nanti aku citer 
kemudian yer pasal semalam

Ini aku nak citer pasal hari Jumaat petang
yang lepas.  Bahagian Pentadbiran buat
gotong royong sambil mengeluarkan peluh.
Mula dari jam 3.30 petang hingga ke 5 petang.

Kerjanyaa hanya menyapu daun-daun dan
kutip sampah aje.  Tapi sebab petang tuh tak
hujan lagik ngan cuaca panas terik adess panas
dan berpeluh laa jugak.  Hujan cuma turun 
dalam pukul 5 gitu... memang saje je nak dera 
weols nie kan..napa laa tak turun awal hehehe.

Tapi memang seronok laa.. pas tuh plak pakai
baju T'Shirt sama je kalernya.. merah menyala..
hehehe.. Korang layan je laa..gambar kat bawah 
nie yer.. 


Sebelum mula kerja..harus laa posing² dulu..yer .. 
Cik Mel sampai tak sempat nak pakai kasut


Semangat nak mula..  




Semangat masing² menyapu dan mengutip daun² masuk dalam plastik


Anak sapa laa nie.. rajinnyaa..menyapu..hehehe..
Mana plak laaa tangkai kayu dia orang gi tanggalkan..


Curlast.. Shafina gi sapu sampah pakai high heel..hehehe.. 





14 comments:

  1. Gaya kena ada walaupun menyapu sampah. :)

    ReplyDelete
  2. harus menjadi contoh. Melaksanakan tanggungjawab sosial mcm ni memang patut diberi tumb up.

    ReplyDelete
  3. eleh-elehhhh....posing je lebih ni...kikikiki

    ReplyDelete
  4. bergaya sungguh wlupun penat gotong-royong.. :)

    ReplyDelete
  5. merahkan buat kan kita
    lebih aktif..tulah maksud
    boss korang..hehe~

    ReplyDelete
  6. kelasss gotong royong pun mesti mau vogue gitu

    ReplyDelete
  7. amboi terserlah semangatnya di setiap wajah semua...

    ReplyDelete
  8. hik hik..kerja-kerja posing haruslah kan..


    p/s: watermark kamu cantik lah (sy x tahu rinna umo berapa..kalau dh pangkat kakak tp sy ber'kamu' saja harap maafkan)

    ReplyDelete
  9. Bagusnya ada kerja2 amal seperti ini.. Bukan sahaja kawasan sekitar menjadi bersih tapi dapat rapatkan hubungan dengan rakan2.. Nampak sangat bersemangat dengan baju warna merah.

    ReplyDelete
  10. hari nie tak ada gambo makan2 ker??? saya suka tengok gambo makan2 nie..heheee

    ReplyDelete
  11. Serius rindu nak gotong royong macam ni kak. Biar penat sikit, badan pun jadi cergas sikit. ;D

    ReplyDelete
  12. gotong royong ada uniform ye.kui kui kui

    ReplyDelete
  13. hahaha...best wooo....cleaner UM cun2 semuanya.. keluar peluh bagus tp balik tu pengsan. 1 badan lenguh2. nmpk sgt lama x exercise! hahaha

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss