Wednesday, November 16, 2011

Rasa Nak Gugur Jantung Aku Nie..

Nie citer pasal anak aku... 
Petang semalam aku balik keje seperti biasa, hubby jemput laa.. 
Bila weols balik dan melalui jalan nak ke rumah, terserempak
anak aku sedang naik basikal melalui jalan tuh jugak.  Jalan 
tuh jenis yang menurun dan ketika itu weols dari arah bertentangan
nampak laa dia laju jer.. ngan basikalnya.  Hubby yang cakap dia
terperasankan anak aku laju je menurunnya.. Weols pun pusing laa balik
nak kejar dia.  Pada masa tuh dah maghrib dan weols heran laa nak 
pergi mana.  Mulanya memang mungkin dia nak pergi umah makcik
aku..tapi napa masa ni.

Masa weols patah balik weols carik laa mana dia.. rupanya dia dah
terlentang kat tengah jalan betul² depan keta Alphad.  
Masa tuh aku tak leh cakap dah..terkejut, tergamam.  Hubby aku
cepat² turun dari motor.. tengok dia tengah terkejut jugak macam
blur.. pas tuh menangis laa.. Jalan yang tempat dia jatuh tuh betul²
persimpangan trafic light..memang jalan yang orang masuk ke taman²
perumahan dan kebetulan plak trafic light tuh rosak.. so keta sesuka
hati je laa..masuk dan keluar.  Masa tuh banyak laa motor berhenti 
nak tengok kan..  Hubby angkat dia ke tepi jalan.  Tengokkan samada 
ada patah ke, tak boleh jalan ke.. 

Tapi memang syukur alhamdullillah anak aku selamat.  Cuma luka
sikit kat tangan, badan lebam sikit dan benjol di kepala.  Hubby gi
umah makcik aku pinjam keta hantar anak aku gi klinik.. cuci luka dan 
bagi ubat tahan sakit/deman.  Nie pun tengah monitor kalau² ada muntah² 
iye laa takut kan..kut2 benjol tuh ada hal lain.  Hubby pun EL hari nie
jaga dia.. mintak MC sampai Jumaat.

Syukur alhamdullillah.. Allah selamatkan anak aku.  
Ini jugak satu pengajaran pada dia kerana degil sangat.. 
Dah pesan jangan bawak basikal keluar jalan besar nie laa akibatnya.. 
Bila dah kena begini harap dia serik laa..



16 comments:

  1. ya Allah..rinna nasib takde apa2

    budak lelaki ni begitulah
    lagi kita ingatkan lagi depa
    buat...harap2 seriklah

    ReplyDelete
  2. sib baik x teruk...& nasib baik gak berpatah balik...rasanya pasni dia x buat mcm tu dah

    ReplyDelete
  3. ya allah rinnna .. debar nye ieda membaca cerita rinna nie .. huhuh sib baikk x jadi perkara yg lebih buruk kan huhu

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah tak de apa...
    aku yg baca ni pun rasa seriau bila dia turun ngan lajunya tu....

    ReplyDelete
  5. moga dijadikan pengajaran atas apa yg berlaku...

    kalau sy ada kt situ pun..sure tk terkata apa..

    tkpe la kan..anak lelaki..harus adventure sikit... ;)

    ReplyDelete
  6. mntak ank akak tu tkder pape yer..kering darah rasanya..huh..

    ReplyDelete
  7. Kalau aku pun leh gugur gak jantung. Mana tidaknya kan.

    Kalau time traffic light rosak memang bahaya. Event kita yang memandu ni pun kena hati hati.

    Syukur tak pa pe kan. Next time dia akan lebih berhati 2

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah..Syukur la sis...moga dia serik nak lalu jalan besar tu lagi..

    ReplyDelete
  9. semoga jadi pengajaran utk dia :)

    budak2 kalau lagi ditegah lagi dia nak buat

    ReplyDelete
  10. ya Allah...i baca nie pun berderau darah i k...
    syukur nothing serious.....

    ReplyDelete
  11. ya Allah kak...berderau darah lieya bace ni kak...harap2 lepas ni die dah belajar laa dari kejadian nie ...syukur semua selamat....

    ReplyDelete
  12. alhamdulillah nasib takder apa-apa yg berlaku..

    ReplyDelete
  13. nasib baik xde ape2 yg teruk.. tp ini blh jd pengajaran utk die kak.. harap2 die ingt lah n x buat lg lepas ni..

    ReplyDelete
  14. mujur takde apa2 ye rinna.budak2 ni kalau kita nasihat tak dgr..hrp2 dia seriklah lepas ni..

    ReplyDelete
  15. Ya Allah ta tuhanku, nasib baik tak de apa-apa yg berlaku. dia terperanjat tu. lepas ni insyaAllah dia serik.

    ReplyDelete
  16. Ya Allah...baca pon suspen ok...kite yg mak mak ni memang la isu cenggiini sangat risau...tambah2 anak kite kann...tapi mereka always nak pengajaran yg buat gugur jantung ibu2 mereka....

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss