Tuesday, November 08, 2011

Sehari Sebelum Aidil Adha

Salam Aidil Adha untuk semua...

Masih dalam mood cuti lagik..walaupun aku dah mula bekerja hari ini.  Hubby aku masih lagi cuti sehari lagik hari ini.. Kesian plak kat anak aku pagi tadi... ingatkan dia sekolah hari ini.. rupanya cuti .. tak tahu citer laa plak..sebab hari Jumaat lepas dia tak pergi sekolah.  Hari ini banyak kantin masih lagi tutup, ingatkan nak oder makanan dari Cik Mell..tapi dia pun mak dia off meniaga plak.  Nasib baik hubby hantar gi kantin kat kolej ada satu gerai yang bukak kalau tak kebulur ler pepagi nie.. hhehehe..

Raya Haji disambut dengan sederhana saja.  Hari Sabtu aku ke rumah mak cik aku.. dia ajak masak kat umah dia..sebab barang² kelengkapan dia dah belikan.. Aku ingat mula² tuh nak masak kat umah sendiri.. tapi kesian plak kat makcik aku.. dia sorang aje..sebab selalu mak aku ada tolong² diakan.. dan mak aku pun tak berapa sihat.. Bukan nak masak banyak pun.. cuma buat rendang, kuah kacang ngan nasi impit jerk.

Sampai umah dia.. potong² bawang, serai semua, blend semua rencah².  Ingatkan mula tuh dia yang masak.. aku cuma tolong² jerk.. pas tuh dia kata mintak aku plak yang masak rendang.. dan dia masak kuah kacang.  Aku orite jerk.. So buat dua jenis rendang, satu rendang ayam dan satu lagi rendang daging.  Daging tak banyak tapi nak rasa kan buat jugak laa.. Makcik aku buat kuah kacang..Selesai siap masak.. tapau ler lauk pauk bawak balik untuk weols makan pagi raya..lepas maghrib baru suruh hubby datang ambik aku..

Rendang yang sedang dimasak.. 


Rendang dah siap dimasak..

Hidangan yang simple je di pagi raya aidil adha



11 comments:

  1. simple2 pun yang penting walaupun raya haji tetap diraikan...

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah. Tetap juga ada rendang. :)

    ReplyDelete
  3. rata rata menyambut raya haji biasa biasa aja...cuma di sebelah pantai timur yang meriah betul...

    saya suka rendang macam tu, berkuah..

    ReplyDelete
  4. same ler kita rinna ..
    ayam masak rendang dan nasi impit .. tapi ayam kampung lah :)

    ReplyDelete
  5. raya aku sederhana je...tetap wajib ada rendang....

    rendang ayam ngan daging...

    ReplyDelete
  6. baik adilfitri mahupon aidil adha bersederhana itu lebih baik....

    kat rumah pon buat rendang ayam dan daging + nasik impit..

    ReplyDelete
  7. terliur lah pulak tgk rendang tuh..huhu..

    ReplyDelete
  8. bila masak berteman best sis....
    meriah suasana rasanya...
    dari sensorang masak kat dapur kan...

    ReplyDelete
  9. raya kali ni pun ada buat rendang juga...

    tp rendang cendawan... :) :)

    ReplyDelete
  10. Bestnya rendang tu sy suka rendang yg basah-basah leh buat mkn dgn nasi sekali.

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss