Tuesday, November 15, 2011

Yang Perempuan Dah Pernah Buat Ke Test Ini?

Lambat betul aku update blog hari nie.. Hari ini bz sikit pas tu plak orang dari Pusat Teknologi Maklumat plak datang nak install Active Drive kat computer.  Selain dari itu bz nak siapkan permohonan jawatan baru laa plak...

Semalam petang aku ada appoinmen kat PPUM.  Aku buat Mammogram.  Iye la aku tak pernah buat lagi test ini.  Biasa laa semalam aku punya appoinmen pukul 2 tapi kena tunggu dekat pukul 3 petang baru dapat masuk bilik.

Mesin Mammogram yang baru sekarang ini tidak laa sesakit mesin dulu².  Mak aku penah guna mesin yang lama dia kata dulu lagi sakit bila ditekannya 'payudara' .  

Prosedurnya yang aku buat semalam sebanyak 4 kali.  2 kali di sebelah kiri dimana depan dan sisi dan juga 2 kali di sebelah kanan depan dan sisi.

Bila dah selesai tu aku pun rasa lega laa..sebab pada aku yang aku buat tuh tak de laa sakit sangat pun.

Lepas selesai tu, aku disuruh tunggu dalam 10 minit dia staff radiology tu panggil.. dia suruh aku masuk balik.. aku dah cuak dah.. nak tengok lebih detail lagik..so aku pun masuk laa.. kali ini dia guna prosedur lain plak.. dia nak aim satu tempat  aje siap tanda lagik..nie..  kali ini memang sakit dia press tuh..aduhai rasa nak kuar dah air mata ni menahan sakit.. tapi ku tahan kan jugak.. 

Dah selesai tuh.. aku tunggu kejap tengok tak de apa dah.. dia orang suruh laa balik.. so aku balik ofis je laa.. sebab mintak izin je keluar kejap.  Akunya appoinmen nak jumpa doktor minggu depan hari Isnin baru leh tahu apa keputusannya..

Masa menunggu tuh ada budak perempuan muda lagik.. dah ada 'lump'.  So, aku  nasihatkan laa pada uols semua yang mana tak pernah buat tuh pergi laa.. buat test ini.  Iye laa.. lebih baik tahu sekarang daripada tahu dah terlambatkan..  Sekarang nie penyakit kanser 'payudara' ini tak kira dah tua atau muda..

Uols tak payah takut laa..tak sakit laa.. rasanya kat luar buat pun tak de laa mahal sangat kalau tak nak menunggu lama kat hospital kerajaan nie.. 

Mesin Mammogram..


4 comments:

  1. belum penah lagi buat.. insya allah nak jugak buat nanti

    ReplyDelete
  2. tak pernah buat pon Rinna...nak buat jugak lah nnt...mencegah lebih baik kan...

    ReplyDelete
  3. nak test buat jugak ler nanti kann tapi masih susukan anak lagi...nanti tak tertumpah2 ke susu tu..ehhehehehe joking :)

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss