Monday, December 12, 2011

Cerita Aku Hari Ini....

Hari ini lambat aku update N3.  Pagi tadi aku ke PPUM.. ambik darah sebab 21 hari bulan aku akan jumpa doktor hypertension.  Akunya appoinmen selalunya 4 bulan sekali.

Selalunya kalau pergi ambik darah kat PPUM tak de laa ramai sangat orang macam hari ini.  Tapi hari ini mak aihh punya laa ramai.  Aku sampai dalam pukul 8.46 dan masa tuh nombor giliran 106 dan bila aku ambik nombor giliran nombor aku 287.. bayangkan.. dekat 181 orang baru giliran aku nak register.  Untuk ambil darah pun kena ikut temujanji yang telah ditetapkan.  Badan ini penat bukan penat kerja tapi penat menunggu.  Nombor dipanggil untuk register dalam pukul 10.50 pagi.  Pas tuh kena tunggu lagi.. dalam pukul 11.15 baru nombor giliran aku dipanggil untuk ambil darah plak.

Aku ni tangan memang susah sangat nak ambik darah.. Hari ini aku kena try 3 orang nurse dan 2 kali cucuk tak dapat.  Nurse yang ke tiga cucuk baru laa dapat... Alhamdullillah..lega rasa hati.. iye laa nanti tak jumpa dia akan cucuk lain tempat plak sampai laa dapat.. aduhaii.. Sekarang ini pun tangan dah lebam dan lenguh jer..

Hari ini plak hubby aku yang hantar... iye laa Selangor kan cuti hari.. ini seronok laa orang Selangor yer.. Kalau hubby hantar tak payah laa aku bawa kereta.  Hubby hantar aje..pas tuh dia gi Telekom nak setel kan hal telefon  aku. Ni pun satu hal jugak.. dah terminate line.. hantar lagik bil.. nasib baik laa masih simpan lagi slip terminate dulu tuh.. Tak tau ler cam na dia orang ini buat keje.. Asik aje laa hantar bill tiap-tiap bulan mintak duit padahal dah terminate dah line bulan 8 hari tuh.. Alhamdulillah setel.. mintak² tak de masalah lagi...

Hubby ambil aku kat PPUM.. pas tuh pergi makan kat PJ State.  Iye laa bila ambik darah kena laa puasa kan.. lapo le pewut gi laa makan kat situ..Alhamdullillah kenyang.. Hubby hantar aku balik ofis.. pas tuh dia pergi jumpa kawan dia plak laa.. Sampai ofis.. dah tengahari.. berehat..dan tido kejap laa..  


Ini laa no. giliran aku.. berapa lama kena tunggu ni.. aduhai..penat..wei.. 


Sakitnyaa..dah kena cucukk.. 


Nasi tenghari tadi.. Gulai Perut, Ikan Keli Sambal, Terung, Ikan Masin 


TQ kat x-ofismate Fizah.. dia bagi FM ini.. 




9 comments:

  1. bab menunggu tu yang tak tahan....santekla FM tu

    ReplyDelete
  2. huhuhu..teringat angah masa wat rawatan kehamilan dulu...menunggu berjam-jam, itu le rutin nye lebih dua tahun...

    ReplyDelete
  3. dela pun punyai pengalaman cucuk ambik darah ni... 2-3 kali x dpt .. dela ni penakut sikit..hhee

    ReplyDelete
  4. aduhh sakit rinna .. ieda nie bab cucuk nie yg x tahan huhuh

    wah lauk2 sedap tuu siap ada lemak perut layie .. huhuh favourate nie :)

    ReplyDelete
  5. rinna ko sama ngan akak, susah sangat nak cari tempat kalau nak dicucuk.penah tu dah cucuk tak dapat darah, cucuk tempat lain plak. bertambah takut jadinya.

    ReplyDelete
  6. hmmm...letih menunggu je kan....

    tgk akak punya lunch..wah...menyelerakan... tiba2 teringin lak nak makan gulai perut+rebung...sedap tu...huhu..

    ReplyDelete
  7. tu pasal kalau org ada Hypertension, bila tiba masa jumpa doktor, bacaan nya tinggi..tinggi sebab tension lama sgt menunggu!

    ReplyDelete
  8. Dah lama dah tak kena cucuk ambik darah last 10 tahun lepas waktu mengandung PRINCE.... rindu lak kat jarum tu....:D

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

WEBSITE UTK BLOGWALKING

TETAMU YANG DATANG SINGGAH

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss