Monday, February 13, 2012

Barang Yang Di Bawa Dari Kampung

Ini adalah barang² makanan yang sempat aku bawa balik dari kampung hari tu.. 
Jom layan gambar.. 

Telur Masin dan Ikan Haruan Wadik (mcm pekasam) beli kat Pasar Sabtu.. 


Belimbing Buluh ini petik kat pokok umah Apak..


Tempoyak ini Kak Idah yang bagi.. TQ Kak Idah.. 


Teluk Itik ini Kak Yang.. beli banyak dan dia bagi aku 10 biji 
Terima Kasih Kak Yang.. dah buat gulai pun telur itik ini 
dengan Belimbing Buluh..


Buah Jambu Batu dan Jambu Madu nie.. aku beli masa singgah kat R & R Tapah.. 


16 comments:

  1. angah pun kalo balik kampung, sakneka barang yg ada kt kampung tu nak di bawak balik KL

    ReplyDelete
  2. mmg syok kan kak kalo balik kampung....mcm2 bekalan dpt bawak balik....org kate takyah gi pasar seminggu le pastu he hehehe.....

    dah terbayang2 telor itik masak lemak boh belimbing buluh tu kak...sure sedap ...

    ReplyDelete
  3. wah..tempoyak sampai sebalang...sedapnya... :)

    ReplyDelete
  4. bestnya, nie lagi buat org nak balik kampung nie:(

    ReplyDelete
  5. adohaiii semua tu my fav..tempoyak ...ikan pekasam.....belimbing tu sedapnyer

    ReplyDelete
  6. wadik tu saya tak bape suka. suka lagi pekasam. wadik tu rasanya masin kalau compare ngan pekasam. Ayah saya orang banjar memang dah biasa ngan wadik ni. hehehe...

    Telur itik? hohoho.. kalau saya le, senang dapat cam tu saya beli satu papan. bwak balik sini buat telur asin sendiri.

    meriahkan kalau sesekali balik kampung. segala jenis nak di bawak balik.

    ReplyDelete
  7. nie yg best balik kampung....
    mcm2 ole2 yg best dpt bekal balik kan....
    tempoyak tu terbaeeekkk lah sis...
    yummeh!

    ReplyDelete
  8. best2 buah tgn dr kg ...pasni leh la masak2 guna tempoyak tu..bestnya telur itik masak lemak..nyuam2

    ReplyDelete
  9. setapauware tenmpoyak! best..

    telur itik saya suka masak gulai..

    ReplyDelete
  10. ni semua bekalan makanan pembuka selera ni...nyum..nyum..

    ReplyDelete
  11. belimbing buluh tuu buat sambal sedappp rinna ! .. ;)

    ReplyDelete
  12. rindu sangat kat kampung
    semenjak belajar jarang-jarang
    balik kampung.
    rindu nak makan masakan mak
    hurmmm

    ReplyDelete
  13. dapat buat sambal tempoyak udang...aduhai sedapnyaaa....kena pulak ikan puyu (ala2 pekasam tu)...uhhh tak bleh nak cakap lahhhh....

    ReplyDelete
  14. antara semua makanan tu sy x penah rs gulai telur itik dan ikan haruan wadik tu

    ReplyDelete
  15. lama leh tahan stok nih..esp yg lam balang tu..hehee

    p/s: kat rn r tapah, selalu cari jambu batu kaler pink tuh..

    ReplyDelete
  16. belimbing buluh tu buat masak lemak cili api sedapppp...match pulak dgn telur itik tu...perhhh

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss