Thursday, February 16, 2012

Luahan Perasaan Laa Plak.. Pagi Nie..

Hari ini aku terlewat sampai di ofis.  Sebenarnya hati tengah geram nie..  Iye laa nasib baik tak jadi apa² kat weosl nie.  

Citernyaa begini.. hari tuh hubby aku dah tukar tayar motor belakang dia. Sempat laa kut guna dalam nak dekat sebulan laa.. Pas tuh 2 hari lepas tayar lembik atau cam pancit laa.  Selalunya hubby kalau beli tayar dia akan beli yang tubeless punya.  So kalau pancit pun masih boleh gerak.

Jadi bila pancit 2 hari lepas, aku kena laa tunggu kat umah sementara hubby hantar anak aku gi sekolah dulu dan dia akan pergi pam tayar.  Bila dah pam tu kira okey laa kan leh gerak.  Tapi hari ini tayar pancit balik.  So seperti biasa aku diturunkan dulu tunggu hubby hantar anak dulu.  Tunggu punya tunggu.. dah laa aku ditinggalkan tanpa henpon di tangan pas tuh jam tangan aku plak abis bateri.  Kiranya orang kata mati kutu aku..sambil menunggu tuh.

Aku dok fikir napa la lambat sangat nie tak kan laa pam tayar ambik masa lama. Hati mula laa risau.. iye laa tak datang² lagi.  Dalam pukul 8.25 dia pun sampai. Bila hubby citer.. rupanya tayar yang dia tukar/beli tuh bukan tayar jenis tubeless tapi kedai yang dia beli jadikan tayar tuh macam tubeless.. ikss korang faham ke idak.. 

Hubby tau pasal tu masa dia terpaksa ke kedai motor untuk cek tayar.  Nak pam plak kat Petronas.. pam plak rosak.. aduiyai..  Cina kedai motor tu yang cakap.. yang tayar hubby aku bukan jenis tubeless... tu pasal angin senang keluar dan silap² boleh tercabut tayar.  Nasib baik laa tak de perkara yang tidak baik berlaku.  Dah laa tiap² petang hujan.  Alhamdullillah laa..  So tadi terpaksa laa tukar tayar baru.. Harap lepas nie tak de la masalah tayar lagi.

Hati nie masih geram lagi nie.. tension plak jadinya.. 


22 comments:

  1. tak sangka ada kedai yg sanggup tipu...hishh!!

    ReplyDelete
  2. xska peniaga yg tipu customer...x berbaloi ngan ape yg kita byr...

    ReplyDelete
  3. pernah gak jadi cenggini sebelum ni. tapi bukan pasal tubeless le. tukar taytar dalam motor tu, pas 5-6 hari tayar pancit lagi. pas tu tukar lagi pancit lagi.

    rupernya tayar luar tu problem, dia gigit tayar dalam. pas tukar tayar luar tu ok le.

    kenapa tayar luar tu leh gigit sebenarnya, bila time pancit kita still dok naik motor tu. pergeselan tulah yg leh sebabkan tayar luar cedera di bahagian dalam. bila kita tukar tayar dalam secara otomotik dia akan gesel geselkan tayar dalam tu. pas tu pancit.

    gitu le pengalaman T

    ReplyDelete
  4. pernah gak jadi cenggini sebelum ni. tapi bukan pasal tubeless le. tukar taytar dalam motor tu, pas 5-6 hari tayar pancit lagi. pas tu tukar lagi pancit lagi.

    rupernya tayar luar tu problem, dia gigit tayar dalam. pas tukar tayar luar tu ok le.

    kenapa tayar luar tu leh gigit sebenarnya, bila time pancit kita still dok naik motor tu. pergeselan tulah yg leh sebabkan tayar luar cedera di bahagian dalam. bila kita tukar tayar dalam secara otomotik dia akan gesel geselkan tayar dalam tu. pas tu pancit.

    gitu le pengalaman T

    ReplyDelete
  5. sabar2 bnyk tp bagus gak luahan perasaan camni...melegakan...tp mmg geramla...diaorg ni kalau tak menipu tak sah....kena hati2

    ReplyDelete
  6. hopefully lepas nie ok lah tu...
    tak baik kan nak berbisness tapi menipu....

    ReplyDelete
  7. uishh ada lak macam nie
    huuhu mengancam jiwa org tul
    kalau ieda punn geram huhuh

    ReplyDelete
  8. kes kna tipu la ni ye ka..wat aduan tribunal je kakk..bio padan muka dia

    ReplyDelete
  9. seb baik takde ape2 kak....ye la kak, skrang ni kerana duit dan keuntungan sanggup nak jual barang tipu dan kualiti rendah....mmg terukan kak......

    lieya yg bace ni pun naik geram kak.....

    ReplyDelete
  10. susah betul sekarang ni...sanggup menipu mcm ni..benda bukan main2 dan boleh mengakibatkan kemalangan...suh jer suami sis pegi kedai tu balik..kasi warning tokeh kedai tu...suka2 jer jual brg tiru mcm tu...

    ReplyDelete
  11. rinna rasa nyer ada jenis tayar yg tak pakai tube tayarkan?tapi jenis nie mahal sikit..

    ReplyDelete
  12. BSB~ Hubby mmg beli yg tubeless punya..tapi cina kedai tayar tuh dia jual tayar biasa dijadikan tubeless tuh..so tu pasal angin tak leh simpan lama..

    ReplyDelete
  13. ada jugak kedai tayar yang sanggup menipu ekkk. tergamak betul

    ReplyDelete
  14. hope dipermudahkan segalanya ya kak...tarik nafas dalam2 n rilex ;)

    ReplyDelete
  15. Jangan tensen, nanti sakit kepala macam kakcik ni. Dah makan ubat pun sakitnya tetap tak hilang.

    ReplyDelete
  16. dulu masa saya pakai motor, mmg selalu aja tayar motor saya pancit langgar paku..ekekekeke....

    susah wooo kalau tinggal sorang2 takde henfon takde jam...

    ReplyDelete
  17. geram sbb kena tipula ni..biasalah peniaga ni nk untung lebih je tauu

    ReplyDelete
  18. memang boleh buat sesapa pun geram camnih..huhuu

    ReplyDelete
  19. susahnak nak jumpa peniaga yg jujur..dalam baik dia menipu...hmm...

    ReplyDelete
  20. kdg2 kedai tyar mmg suka menipu org... geram tul ambik kesempatan begini

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss