Thursday, March 29, 2012

UMRAH & ZIARAH 2012 ~ Madinah 9/3 - 12/3 Part 3

As-Salam..

Semalam aku MC.. dan anak aku pun masih tak sihat.  Jadi aku dan hubby pun decide nak bawa anak aku ke PPUM.  Iye laa dah dua klinik dan 2 jenis antibiotik yang diberi tapi masih juga panas badan on/off.  Batuk yang berterusan.. kesian plak aku nengoknya.  Tau je laa kalau ke PPUM.. mesti lama punya.  Bila jumpa doktor dan cek.. biasa laa tonsilnya.. bengkak dan menyebabkan dia demam berterusan. Weols sebenarnya risau kut ada virus lain.  Jadi kena ambik antibiotik yang kuat sikit.  So kalau antibiotik yang kuat semestinya Augmentine.. memang ini yang terbaik.  Pagi ini kurang sikit laa batuknya.. Alhamdullillah.  Aku plak lepas balik dari PPUM.. terus ke klinik panel aku.. jumpa doktor ambik ubat jugak.. dan sekali gus ambik MC sekali.  Mintak jugak antibiotik kuat sikit.. sebab batuk dan selsema tak jugak baik² nie..  Hari ini telah kembali bekerja seperti biasa.. 

So kita sambung citer pasal umrah yer....

Ini adalah di dalam Masjid Quba


Hubby dan Ustaz Ramly..


Aku bersama Mak dan Haiqal


Ini laa Masjid Quba.. 
Bersolat di sini boleh mendapat pahala bersamaan 1 Umrah..

Bergambar berlatar belakangkan Bukit Uhud..


Anak aku sedang membaca doa untuk sedekah pada yang gugur semasa peperangan Uhud..

Ini adalah tanah perkuburan.. mereka yang mati semasa peperangan Uhud.. 
Wangi jer.. bau..bila angin bertiup.  Gambar di ambil dari celah cermin yang pecah..

Ini semasa singgah di Pasar Kurma.. Punya laa ramai orang.. berasak²

Tempatnya tak laa berapa besar.. tapi bila dah ramai.. jadi laa bersesak.. nak bayar punya laa lama..

Ini suasana di dalam Masjid Nabawi.. bila ada yang malas nak balik ke.. 
berehat² dulu di sini menunggu masuk waktu..

Suasana sekitar di Masjid Nabawi selepas solat..

Kenderaan yang membawa tong² Air Zam-Zam..

Hari² terakhir di Masjid Nabawi.. sedey sungguh..nak meninggalkan Masjid Nabi ini..



20 comments:

  1. la ni mmg musim...kena minum air bnyk2..tenang jer tengok gambo umrah ni...

    ReplyDelete
  2. semoga ada rezeki akak untuk ke sana menunaikan haji pula ye...

    ReplyDelete
  3. Semoga Allah mempermudahkan jalan kakcik untuk ke sana...

    ReplyDelete
  4. syukur alhamdullilah sampai juga...

    ReplyDelete
  5. cite ttg air zam zam tu kan, kajian menunjukkan air zam zam memang terbaik.

    kalau orang yang gemar dok minum air oksigen yg mahal tu. rasanya kita beli air zam zam minum is the best. tul tak?

    kawasan perkuburan berbau wangi.. subhanallah...

    ReplyDelete
  6. seronok dan rasa mcm ada kat sana je dee tgk entry sis rinna ni..

    kubur bau wangi? org yg berjihad di jalan Allah..mati syahid kan..patutlah wangi...

    ReplyDelete
  7. seronoknya tgk pengalaman org yg dah buat umrah/haji....

    ReplyDelete
  8. sedapnya air zam zam....
    untong haiqal dpt gi umrah. Anak2 sy pun tingin nk gi masa mak sy gi umrah dulu tp tu lah ckp kat dorang..ada rezeki InsyaAllah kita sampailah sana.

    ReplyDelete
  9. dah pulang ke tanahair ya?
    alhamdulillah.. selamat pergi dan pulang..

    ReplyDelete
  10. kat kubur tu..mmg takde batu nisan ye kak.?

    ReplyDelete
  11. Tak boleh nak gambarkan dgn kata2 bila lihat sahabat2 yg berpeluang menjadi tetamu Allah...teringin sgt hati ni...

    ReplyDelete
  12. bergenang airmata gembira i sis baca pengalaman u part 2 & 3....
    semoga satu hari nanti...
    sampailah i ke sana juga :)

    ReplyDelete
  13. Insyallah.. saya dah doakan kawan² semua utk menjejaki kaki ke sana.... yang penting mesti ada niat di dalam hati.. nak pergi.. :)

    ReplyDelete
  14. semoga cpt sembuh yer..asya pon skarang demam terus..last week lya y demam...

    seronoknya....alhamdulillah... akak dh mjejakkan kaki kat tanah suci ni... bila la giliran lya... sure pgalaman kat sana satu pgalaman y terindah n sukar dilupakan kan,,

    ReplyDelete
  15. sejuk mata memandang bumi Allah ni

    ReplyDelete
  16. mmg cantik masjid nabawi..selalu tgk time azan dlm tv je dulu2..ibu pun nampaknya kuat di sana..alhamdulillah. cuma balik semua org kena batuk2 ye..get well soon maksu sekeluarga.

    ReplyDelete
  17. syoknyaaa rinna
    disana org boleh tidoo dlm masjid kan
    rehatkan badan sementara tunggu waktu
    kalau disini mane bolehkan huhu

    sesak betul tmpt kurma tuu , duk bayangkan manisan yg sedap tuu , yg macam jala emas tuu .. sedap nyeee .. terasa di tekak .. x hinggat masa ayah ieda gi nak kirim banyak .. dah lama x makan .. huhuh

    ReplyDelete
  18. salam rina,

    punyalah ketinggalan baru tau kamu
    pergi umrah patut lama tak online

    bab anak2 mmg merisaukan kalau kita
    tak kisah sgtkan :)

    ReplyDelete
  19. sayu lieya tgk kak....bertuah akak dpt menjejakkan kaki ke bumi Allah ....harap ade rezeki lieya.....suke tgk gambar2 yg akak amik...mcm jadi inspirasi plak pada lieya kak....

    ReplyDelete
  20. sedih ya kak
    yelah ntah bila dpt menjejakkan kaki lg ke tanah suci kan

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss