Friday, March 30, 2012

UMRAH & ZIARAH 2012 ~ Mekah 12/3 - 20/3 Part 1

Hari Isnin 12/3/2012, adalah hari terakhir di Madinah.  Pagi subuh tuh telah mandi sunat ihram.  Hubby dan anak bertukar memakai ihram sebelum keluar bersolat subuh.  Weols bertolak ke Mekah selepas solat Zohor dan makan tengahari.

 Berpakaian Ihram.. abaikan katil yang beselerak itu..

 Baju² semua dah siap packing..

 Menuju ke Masjid utk solat zohor.. Cuaca panas..




 Tiga beradik..

 Mengisi perut sebelum betolak ke Mekah yang akan mengambil masa selama 4 jam.. lebih.



 Berhenti Miqat di Bir Ali.. untuk niat Ihram

Sekitar pejalanan ke Mekah.. gunung dan padang pasir

 Ada sikit² je rumput yang tumbuh..

Sempat menhayati matahari terbenam.. semasa dalam perjalanan.. sungguh indah sekali..

Nanti sambung lagi yer... tunggu..


12 comments:

  1. sronok tul i baca pengalaman u nie sis....
    tak sabar nak baca lagi...

    ReplyDelete
  2. betul ke kak, kata org kat sana tu nampak panas terik, tapi tak terasa pun panasnya?

    mesti anak akak best kan, seaba dia dapat jejak kaki ke sana. mesti seronok bercerita panjang kat sekolah.

    ReplyDelete
  3. murah rezeki sekeluarga dah sampai ke sana dan terima kasih sebab sudi kongsi citer umrah ni, sangat berinformasi :)

    ReplyDelete
  4. pengalaman yg x dpt dilupakan..... InsyaAllah.... suatu hari nanti dela pun ingin ke sana... insyAllah

    ReplyDelete
  5. perjalanan penuh makna ..
    last pic tuu cantik rinna ;)

    ReplyDelete
  6. Tgk gambar padang pasir tu, teringat cerita mak ayah saya masa ke sana..mmg betul2 kontang kan...terbayang betapa susah nya dulu baginda Nabi berhijrah

    ReplyDelete
  7. seronok anak akak..kecik lagi dah berkesempatan ke sana..huhu..

    ok..nnti sambung..tp xmo la sambung esok or lusa...hari isnin eh.. ;)

    ReplyDelete
  8. untungnya..kecik2 dh dpt jejak kaki kat tanah suci

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss