Monday, April 23, 2012

Jom Masuk Istana

As-Salam 

Sabtu, 21 April 2012 

Pada hari ini ingatkan tak de laa hendak ke mana² ingat nak lepak kat umah aje tapi rasa cam boring laa plak. Jadi aku pun ajak laa hubby ke pameran Istana. Iye laa dulu² selalunya kita lalu aje kat depan istana tuh. Sejak Agong dah pindah istana baru, jadi istana lama ini dibuka untuk pameran. Teringin laa plak nak pergi tengok. Memang nampak cam bangunan ini dah uzur laa jugak tapi cam nampak cantik sebab telah di catkan.

Masa weols sampai tuh, memang ramai orang jugak laa.. parking cam penuh jerk. Nasib baik ada kereta yang nak keluar.  Pelancong pun ramai jugak yang datang melawat.  Di istana ini kawasan yang dibuka untuk di lawat adalah di balairongseri jerk.  Yang lain tak boleh masuk pun.  Kiranya tak menyeluruh pun.  Mungkin akan datang kut tak tau laa kan.  

Jom laa layan gambar... Oleh sebab kawasan yang dilawat tak besar jadi kejap aje laa berada di sana.  Mungkin dalam sejam kut.  

Beposing depan istana..

Mula² masuk jumpa ini dulu

Sila tanggalkan kasut yer..sebelum masuk tuh


Antara barang kebesaran dan cenderamata.. Agong 


Watikah perlantikan.. barangan kebesaran

Gambar² Agong yang dipamer.. tak amik laa semua..

Rasanya sesapa yang pergi ke Istana.. Memang wajib bergambar di sini kan..


Posing..yer Abang.. 

Tak dapat jumpa bergambar di sebelah pun jadi laa..

Aku pun nak gak bergambar kat Billboard besar depan pintu masuk nie..

Antara baju Raja yang dipamerkan..


Passport Lama dan IC lama Permaisuri Agong pun ada..


Baju Raja Permasuri Agong..masa pertabalan hari tuh

Agong dan Permaisuri bersama keluarga..


Air pancut ini dah tak berfungsi.. ada satu tuh masih lagi 
berfungsi kat sebelah sana .. tak nampak lak dalam gambar..

Kanak² sekolah tadika pun datang untuk melawat bersama² cikgu mereka


Posing di pintu masuk sebelum balik..

Ada lagi gambar² nanti aku letak kat FB aje laa..yer..  Pameran di buka dari 16 April 2012 hingga 15 Jun 2012 dari 9 pagi hingga 5 petang.

 

15 comments:

  1. Barulah rakyat merasa masuk, itupun tak sepenuhnya, ya?

    ReplyDelete
  2. teringin jg nak pegi sini...:)

    ReplyDelete
  3. salam rinna..terima kasih dapat jugak tengok.. tah bila la acik boleh sampai

    ReplyDelete
  4. Dapat jugak negok nengok kat dalam tu yer. Koleksi jam tu yg memikat hati. mesti jam tu mahal kan. berkilat kilat nampak.

    ReplyDelete
  5. wah masuk istana dah ya, cuti sekolah nanti boleh bawak anak2 dan anak sedara sekali ni. Mesti ramai orang kalau cuti nanti nih.

    ReplyDelete
  6. Best dpt tgk pameran Diraja,baguslah boleh ambik gambar ....

    ReplyDelete
  7. sy tgh mencari bj pengantin kaler kuning mcm diatas...susah la nk cari .maybe sbb warna di raja. :D

    ReplyDelete
  8. wah best2....dpt gak tgk ape yg patut kan kak yeak...tak dpt masuk semua, at least dpt merasa jejak kaki kat balairong seni tu....ye laa tempat2 lain mungkin mase terjga lagi utk dibuka tuk awam.....

    ReplyDelete
  9. kena charge tak rinna?

    kalau bergambar depan tempat bersemayam tu
    dan pakai baju kurung dah mcm nak
    ambil anugerah kan...hehe

    ReplyDelete
  10. Tingin gk nk gi tp tu lah..jaoh ler kat KL tu..wlpn sampai bulan june tp program kat sini pun dh macam2 hal, huhu.

    Apek nyonya pun mai tgk ek??

    ReplyDelete
  11. cepat update eh sis..dee belum lagi..busy sgtlah..x dan..

    dee masuk dari pintu belakang..tp hari ahad tu dee lalu..melimpah2 kereta..makin ramai pengunjung..

    ReplyDelete
  12. menarik betul la dlm tu kan... :D

    ReplyDelete
  13. interestingla tempat ni...tak pernah jejak lagi...bess2

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

WEBSITE UTK BLOGWALKING

TETAMU YANG DATANG SINGGAH

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss