Thursday, April 05, 2012

UMRAH & ZIARAH 2012 ~ Mekah 12/3 - 20/3 Part 5

As-Salam

Bangunan putih.. yang ku letak anak panah tuh.. disitu laa tapak rumah 
Nabi Muhammad SAW mengikut cerita orang laa..

Keadaan sekitar Kaabah & Masjidil Haram yang mula hendak berjerubu..

Jerubu sudah semakin kuat.. jam besar.. dah mula samar²


Masa ini kalau nak berjalan ke Masjidil Haram kena pakai penutup hidung laa..

Anak aku sempat laa berasak² dan dapat memegang kelambu Kaabah


Kaum wanita pun.. berasak² sama.. nak pegang Hajar Aswad dan nak pegang kelambu Kaabah

Ini yang sempat bergayut di pintu Kaabah..

Hmm sarapan pagi.. semasa di sana.. Nasi Lemak.. sedap plak tuh..


Berada di ladang Unta.. kat padang pasir.. Siap berangin.. dan kat sini sejuk..

Hubby aku pun sempat laa beli sebotol susu unta.. Rasanya.. hmm.. 
cam susu laa..tapi terbau gak laa hamis
bau unta tuh.. tapi bila simpan dalam peti sejuk sedap gak laa.. 

Anak aku sibuk nak makan ayam goreng..sebeb bila lalu nak balik hotel asik laa terbau.. 
masakan ayam goreng tu..jadi beli laa.. 1 bekas gini.. SR12... Rasanya pun sedap.. 

Ayam tadi di bekalkan juga ngan roti arab nie.. 
2 keping.. besarkan.. roti tuh..

Sekitar Kaabah.. jerebu..masih melanda.. 

Ini plak shopping kompleks di bawah Jam besar

Pintu masuk ke shopping mall..

Keadaan di dalam Shopping Mall.  Aku tak pergi.. sebab tak larat nak jalan ke sini.. 
Hubby dan anak aku jer yang sempat menjelajah dalam shopping mall ini..

Tu dia.. ada KFC jugak kat sini..

Tengok kabus jer ngan jerubu.. Kaabah dekat pun cam tak nampak.. 
Tu sebabnya.. dengan cuaca yang gini.. akan senang kena batuk, selsema..

9 comments:

  1. untung sgt dapat tengok kaabah...

    ReplyDelete
  2. Makan tak KFC kat sana? rasa dia sama tak dengan kat M'sia?.

    Tu dia, roti arab tu memang bersaiz arab la. besau nau roti dia.

    shopping mall tu biasa la kan. mcm shopping mall kat m'sia jugak.

    ReplyDelete
  3. patut lah haiqal tak berapa sihat...jerebu kat sana, ye. Psl apa ek?? dorang bkn ada byk kawasan perindustrian pun?? psl pembinaan yg rancak tu ke??

    mmg teruk gak jerebunya sampaikan penglihatan yg dekat pun samar2 je ni..mm

    ReplyDelete
  4. uishhh teruk juga ye jerubu tu...
    syukur alhamdulillah u sekeluarga dah dapat jejak kaki ke sana....
    eh eh...i tak sangka ada shopping mall besar gitu...
    byk tul info i dpt dari u...best!

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah....
    doakan aku supaya aku pun leh jejakkan kaki ke sana...amin...

    ReplyDelete
  6. Tebal juga jerebu di sana ya,kat sana pun ada KFC jugak....

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah...sudah sampai
    rinna ke sana

    semoga kita juga dpt kesana 1hari
    nanti..amin!

    ReplyDelete
  8. jerebu ni yg salu org blk sakit2 nih..x pelah pengalaman kan

    ReplyDelete
  9. teruja baca N3 berkisar perjalanan umrah rinna.. tolong doakan saya ke sana juga ye.. amin..

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss