Thursday, May 24, 2012

Aku Ke UIA Kuantan

As-Salam

Rabu, 23 Mei 2012

Aku dan hubby cuti semalam.. Sebelum tuh makcik aku ada minta tolong ngan hubby untuk hantar kawan dia (Auntie Azian) ke UIAM di Kuantan.  Auntie Azian nie ada appoimen dengan Assoicate Prof. Dr. Khairidzan di Klinik Matanya di Fakulti Perubatan.  Sebelum tuh Auntie Azian pernah jumpa dia di Prince Court Hospital tapi tau laa kalau jumpa doktor di situ charge makkk aih punya laa mahal.  Apa tak nya buat beberapa test/chekup jer dah kena charge RM2K... Jadi Prof Khairidzan cadang Auntie Azian ke klinik dia di UIAM, Kuantan.  

Di sini segala mak datuk punya test mata FREE aje.  Prof. Dr. Khairidzan dan staf dia pun sangat baik melayan weols dan semua pesakit yang datang.  Setelah di chek.. keputusannya kena tukar cornea mata jadi sebelum opt harusla datang lagi untuk pre-opt dan membuat ukuran untuk order kanta.  Jadi insyallah kalau untuk pre-opt weols cadangkan sebelum puasa dan opt nye selepas raya nanti.  Iye nak kena oder kanta tuh ambil masa gak laa kan.  Weols nie kesian kan Aunti Azian nie.. sekarang dia tinggal ngan makcik aku sebab adik beradik dia pun cam tak kisahkan kakaknya nie. lagi pun Auntie nie tak kawin dan tiada anak.. 

Aku ingatkan kalau Auntie datang untuk pre-opt aku nak wat screening (free) untuk Lasik.. tapi tuh masih berbelah bagi lagi nie.. Takut pun iye jugak..hehehe.. Aku dah tanya.. harga nak wat Lasik RM3500 aje.. murahkan.. sebab sebahagian dari cost dibiaya oleh UIA.

Selesai urusan singgah di Masjid UIA untuk solat.  Cantik masjid tuh.  Lepas tuh teruskan perjalanan balik dan singgah beli keropok dan makan di Genting Sempah untuk makan. Sampai di rumah dalam pukul 9.30 malam.

Pada sesiapa nak nak wat pertanyaan boleh call no. ini  09-5716627 / 012-9111745

Makcik aku sedang membuat pendaftaran untuk Aunti Azian


Suasana klinik.. memang tak ramai orang kerana yang datang semuanya berappoimen


 A.Prof. Dr. Khairidzan..


Antara test yang ada.. disini..


Prof. sedang membuat pemeriksaan mata.. sebelum buat keputusan apa yang perlu dibuat..


 Auntie Azian dan makcik aku..


Sambil menunggu tuh sempat laa baca suratkhabar.. 


 Aku dan my laling..


Masjid Sultan Ahmad Shah.. UIA.. masjid nie baru bina..rasanya.. Cantik..


Sizzling Ciken Chop.. sedap gak.. laa


Ini air Markisa.. sedap..masam² manis.. Aku order kedondong,
 yang lain air durian belanda dan belimbing




12 comments:

  1. ada terfikir nak buat LASIK tu jugak...tunggu ada duit nnt...hari tu dah pi tanya kat OPTIMAX...lebih kurang harga tu jugak la...

    ReplyDelete
  2. Selalu dengar Prof. Muhaya kata tentang Lasik tu tapi kakak masih takutlah...

    ReplyDelete
  3. ayah saya pun ada masalah ngan mata...tapi sekarang sedang cuba perubatan al jabbar..

    ReplyDelete
  4. suka tengok warna dinding klinik mata tu..hijau....

    next month saya pun ada rutin check-up mata saya ni. Saya pernah buat pembedahan mata kiri, dan laser mata kanan akibat retina mata tanggal dan koyak..huhu.

    Ok ke buat lasik tu, tp mata ni mmg tak boleh terang dah, lepas operate pun cuma ok sikit je...huhu

    ReplyDelete
  5. Betul jugak kak ye, gi kat prince court mahal. Baik gi kat klinik die yg lain kan.... Kak td pg lieya tgk pasal lasik kat MHI.... mule2 seram tp td tgk x sampai 15minit pun prosedur tu kan.... Mcm nak buat lah.... Penat dah pki spek ngan lens ari2.....

    Insyaallah semoga urusan makcik akak dipermudahkan....

    ReplyDelete
  6. bagusla spital ni....tapi mmg prince court tu mak aii mahalnyer

    ReplyDelete
  7. Cantiknya dan bersih klinik nie....
    Mahalnya kat Prince court....

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum.Saya ahmad nak minta maklumat ckit ttg klinik mata uia ni. Pn ada no contact tak? Klu kita p cek mata brp lama bru blh buat operation sb mak saya kena buat operation kat klinik mata hsptal kerajaan tp lama sgt kena tgu smapai thn dpn..harap dpt bantu

    ReplyDelete
  9. as salam..kak, kos RM3500 tu utk sebelah mata atau kedua2 belah?

    ReplyDelete
  10. Assalam
    kak rm 3500 tu utk sebelah mate ke or dua belah?

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum. Nk tnye, Sy bljar Bio,kimia,fizik dlam B.Inggeris di sklh..jika di unviersiti, smuanya dalam Bi kn. 100% english kn? Mcam mana dgn sy? Ad x ap2 nsihat utk sy? :)

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss