Monday, May 14, 2012

Selamat Pengantin Baru Adik Ku

Sabtu, 12 Mei 2012 

Pada pukul 9.30 pagi aku bertolak ke rumah Abah aku di Palong 5, Gemas.  Hari ini adalah hari perkahwinan adik aku Aju dan Yusry.  Aku pada mulanya nak laa datang awal nak tengok dia orang nikah pukul 10 pagi.. tapi apakan daya anak bujang tuh buat hal plak tak nak ikut.  Jenuh laa memujuk.  At last jadi jugak ikut lepas ayahnya bertegas kena ikut jugak.  

Perjalanan mengambil masa lebih kurang 3 jam jugak laa.  Weols sampai ke Palong 5 pukul 12.30 tengahari kiranya ngam² Pengantin lelaki dah nak sampai.  Jadi sempat laa tengok dia orang bersanding.  Kalau dulu masa weols pergi sana masa Azah kawin dekat pukul 2.30 baru sampai sebab masa tuh jem kat highway Seremban.  Masa tuh LEKAS tak siap lagi.  Jadi kali ini ikut LEKAS tak de laa jem sangat.

Cuaca kat situ panas betul.  Kata Abah malam sebelumnya hujan lebat siap ngan ribut lagi.  Alhamdullillah masa kenduri tak de hujan.  Tapi kat KL mak aku cakap hujan lebat.  Dalam pukul 3 aku beransur nak balik sebab anak bujang aku dah bising ajak balik.. Budak tuh mana leh tau nak duduk lama² sikit sibuk dah nak ngajak balik.. Kalau tak de kawan gitu laa perangai dan ragamnya.. kadang² geram laa plak.  Sabo je laa.

Dalam perjalanan singgah di Masjid Kuala Pilah dan sempat singgah di jugak kat satu gerai jual buah tembikai beli laa 2 biji (sebiji dah di blend buat air sedapnyaaa..).  Weols sampai di KL dalam puku 5.30 petang.

Aku ingin mengucapkan ~

SELAMAT PENGANTIN BARU, 
MOGA KALIAN BERDUA KEKAL BAHAGIA 
HINGGA KE AKHIR HAYAT.. AMIN


Banner Pengantin


Pengantin bersedia untuk menyambut suami 



Sungguh segak Pengantin lelakinya..



 Bersalaman dengan suami..


 Pengantin berarak ke Pelamin


 Aku bersama kedua Pengantin


Bergambar bersama adik beradik ku yang lain..


 Bergambar dengan Abah.. bersama dua dari adik ku


 Bahagian dapur.. tempat masak..


 Sambil menjamu selera..


Antara menu yang ada.. Sambal Sotong, Nasi Minyak, Ayam Goreng, 
Sup Daging Cili Api, Masakan Umbut Kelapa Sawit, Jelatah..


 Ramai betul yang datang ke rumah Abah aku..meriah 


Siap ada live band lagik.. curlast.. orang kampung sekarang..


 Weols berdua anak aku yang tolong ambil gambar..

Pengantin sebelum menjamu selera..


Singgah di Masjid Kuala Pilah..




10 comments:

  1. Selamat penganten baru to ur sis...mmg berseri2laa..santek baju penganten tu...lauk tu pun nmpak sedap...

    ReplyDelete
  2. Selamat pengantin baru buat mempelai..moga cepat timang bb....

    Mmg gitu le perangai kalo ade anak besarkan kak...takmo dah ngikut2 kite kalo ade majlis...ade geng baru nak ikut....die dah pandai rase segan kot kan....heheheheh

    ReplyDelete
  3. tahniah kak, dapat adik ipar

    ReplyDelete
  4. happy wedding day to adik mu jua.

    moga dorang bahagia hingga ke syurga

    ReplyDelete
  5. Selamat Pengantin Baru Buat Adik kamu sis...semoga berbahagia keakhir hayat mereka....

    ReplyDelete
  6. slmt pengantin baru kpd pengantin semoga berkekalan

    ReplyDelete
  7. Kaler merah cenggini...sgt cantik kalo outdoor fotoshoot kat area lake garden...terserlah!!!

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum Rinna,

    Sama cantik,sama padan macam pinang dibelah 2....Selamat penagntin baru buat adik Rinna,semoga berkekalan hingga kehujung nyawa....

    Meriahnya Kak Ros tengok majlis kenduri ni...

    ReplyDelete
  9. selamat pengantin baru kepada adik rinna...

    semoga kekal bahagia hendaknya...amin...

    ReplyDelete
  10. selamat pengantin baru buat adik rinna ..
    cantik tema merah nie .. kena je kalau org berkulit cerah kan .. ;)
    meriah , siap ada live band .. org skrg nie macam2 kann .. kalau bukan live band , ada silat @ tarian .. ;)

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

WEBSITE UTK BLOGWALKING

TETAMU YANG DATANG SINGGAH

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss