Tuesday, June 19, 2012

Kenduri Doa Selamat di Rumah Pak Ngah Ku

As-Salam

Hari Sabtu lepas dalam pukul 10.30 pagi, aku sekeluarga 
bersama makcik aku ke rumah Pak Ngah di Sg. Way.  
Dia buat kenduri doa selamat.  Weols sampai di rumahnya 
dalam pukul 11.10 pagi.  Majlis belum lagi bermula 
kerana masih lagi menunggu tetamu dan kariah masjid
 untuk sama-sama membaca doa.  Kenduri doa selamat ini 
adalah untuk mengucapkan syukur kerana Pak Ngah aku ini 
baru sihat dari sakit.  Hari tuh dia masuk ICU 
kat Asunta Hospital.  

Alhamdullillah dia dah sihat seperti sediakala.  Kenduri ini juga
untuk arwah Pak Andak aku dan juga mak mertua Pak Ngah.
Majlis berjalan dengan lancar.  Selesai doa selamat, its 
makan time.

Makanan di kater dari sedara Mak Ngah yang diimport
dari Paroi, N9.  Antara hidangannya ada Nasi Putih, Daging
Salai Cili Api, Sambal Udang, Ayam Goreng, Sayur Rampai
Ikan Masin, Ulaman dan Sambal Belacan dan tuan rumah
sempat buat kerabu mangga.  Sedap sungguh
rasanya.  Sebelum balik sempat laa tapau sikit lauk 
untuk buat makan malam.

 Hahahah acara waji bergambar dalam kereta.. 


 Sedang menuju ke Sg. Way... Jalan jem sikit jer nak menuju ke Angkasapuri..


 Doa selamat sedang berjalan..


Hubby dan anak ku.. Di sebelah hubby tuh suami sepupuku, Redza..


 Dah selesai doa selamat.. menjamu selera laa plak..


 Para tetamu sedang menjamu selera..


 Ruang hidangan makanan


Nyum² teringat balik sedapnyaa..


 Aku bersama Pak Lang.. abang mak..


 Aku bersama hubby tersayang..


 Aku bersama Haiqal & Hakimi..


 Bergambar kenangan dengan adik beradik mak..


 Dari kiri : Pak Tih, Mak, Pak Ngah, Pak Lang, Makcik (Indok)
yang tak de adik mak yang bongsu Acik dan Pak Ndak yang
baru meninggal bulan Januari lalu.


Bukan senang nak berkumpul adik beradik gini kalau tak de majlis kerian begini..


13 comments:

  1. betul rinna.. bila ade kenduri mcm ni baru le dapt berkumpul sesama saudarakan

    ReplyDelete
  2. time2 majlis macam nilah dapat berkumpul sanak saudara kan .

    Daging salai masak lemak cili tu yg terliur tu

    ReplyDelete
  3. alhamdullilah... selamat majlis

    ReplyDelete
  4. Kadang2 bila dah berkumpul ramai2, tak sempat nak kenal ipar duai, sepupu sepapat pun...

    ReplyDelete
  5. Syukurlah dah sihat dah majlis pun dapat dihadiri ramai keluarga. Seronok kan Rinna...

    ReplyDelete
  6. muahaha, geng masuk kereta je mesti nak ambil gambar

    ReplyDelete
  7. hmm.. kenduri cam ni la leh jumpa sanak saudara. berkenal kenalan dan mengeratkan silatul silatulrahim

    ReplyDelete
  8. Terliur saya tgk lauk pauk tu..sedap betul :-)

    ReplyDelete
  9. selagi hayat diorg ada kita kna join kenduri camni kan..baru lah kenal sedara mara

    ReplyDelete
  10. Ini yg seronoknya bila ada kenduri kendara dpt bermesra dan bejumpa saudara mara..dapnyer menu tu

    ReplyDelete
  11. akak, gulai daging salai tu temptingnyeee...... terliur la pulak

    ReplyDelete
  12. tgh poser ni...sbar aje la tgk lauk pauknya, huhu.

    ReplyDelete
  13. assalam rinna..kalau N9..cili api daging salai..memang tak tinggal

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

WEBSITE UTK BLOGWALKING

TETAMU YANG DATANG SINGGAH

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss