Friday, June 08, 2012

Novel ~ Maaf Jika Aku Tak Sempurna

As-Salam


Ini adalah karya ke 2 dari Acik Lana.  Novel ini adalah koleksi terakhir
yang sempat aku rembat masa pesta buku hari tuh.. 
Novel ini mempunyai 947 muka surat tuh yang aku pilih novel
ini yang last akan aku baca dari novel² yang aku beli.. 

Novel ini tersangat laa romantiknya.. Mula² banyak laa part gaduh²
dan benci membenci.. antara Melina dan Luqman.. tapi
bila dipaksa berkahwin.. lama² jatuh cinta.  Luqman plak seorang
suami yang sangat laa penyayang terhadap Melina..cam tak
boleh berengang langsung.  

Ada gak orang yang review novel ini sebagai tak sesuai 
untuk bacaan bawah umur.. tapi terpulang laa pada
pendapat masing-masing kan..

Kredit : 5/5 bintang

~Sinopsis~

Di saat itu...

Luqman: "Tolong sikit eh, kalau tak kena paksa memang saya takkan kahwin dgn awak. Perempuan macam ni nak buat bini? Memang tak la..."


Melina: "Sedarlah kau tu bekas pekebun sayur merangkap driver aku. Layak ke kau menginginkan aku? Takde cermin kat rumah? Pergi balik cermin muka kau sikit!"


Dua dunia yang berbeza bagai langit dan bumi ditemukan dalam suatu ikatan yg tidak pernah terduga. Melina yang liar dan bebas digandingkan dengan Luqman yang matang dan penuh tertib atas dasar wasiat yang tidak boleh ditolak. Rasa benci dari dua hati itu menggambarkan ikatan yang tersimpul longgar itu akan terurai dan meranapkan tiang istana mereka yang dibina tanpa rela. Kehadiran Sarah yg berbelas tahun memendam perasaan kepada Luqman dan kemunculan Hariz yg menagih cinta Melina mewujudkan pelbagai perasaan yg tidak pernah terfikir akan lahir dari hati yang penuh rasa benci. Benarkah perasaan terlalu benci boleh mewujudkan perasaan cinta yang terlalu mendalam? Dan mampukah perkahwinan tanpa rela bertukar menjadi satu ikatan yg bisa membuka jalan ke pintu syurga?


Di saat ini...


Luqman: "Kalau abang tak cinta, takkan abang rasa rindu setengah mati macam ni."

Melina: "Mel tak boleh fikir apa bila tak nampak abang depan mata."


p/s : Sebenarnya tak de bahan nak citer.. tu yang asik kuar rivew novel jerk.. harap tak de laa yang boring plak yer.. :)

11 comments:

  1. Baca novel cinta nie bagai diawang-awang Rinna. Teringat masa bercinta pulak ye..

    ReplyDelete
  2. dah ade dlm list. Tak sempat nak beli sbb sekarang mase x de nak bace...

    ReplyDelete
  3. novel sekarang ni banyak yg stereotype le...kdg-2 mual nak baca...:D

    ReplyDelete
  4. Lama x beli novel..Ok ker cite nie?...

    ReplyDelete
  5. kalau dah mula membaca mmng ralit....saya pun hantu novel...

    ReplyDelete
  6. Rajinnye baca novel. Kalau saya dapat bc novel mmg x leh buat keje lain dh selagi tak habis. Salam kenal.

    ReplyDelete
  7. mak air 947 ms tu. klau t tak jeling dah..

    memang bukan jenis ulat novel t ni.
    baca review akak dah le.

    ReplyDelete
  8. akak ska baca novel rupanya..menarik nih citer nih..

    ReplyDelete
  9. masih baca novel cinta cintun lagi salute u!

    ReplyDelete
  10. fuh....5 bintang tu akak bagi...mesti best jalan citer nie...tapi mmg pun kot sbb lieya bace sipnosis yg akak bagi ni pun menarik....

    ReplyDelete
  11. Fuh, dekat 1000 mukasurat. Memanglah saya tak baca. Saya suka gak baca novel tapi sekarang ni tak boleh tekun membaca. Kalau dah baca, semua benda tak jadi kena tangguh :)

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

WEBSITE UTK BLOGWALKING

TETAMU YANG DATANG SINGGAH

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss