Monday, July 23, 2012

Majlis Tahlil dan Sambut Puasa

As-Salam

Hari ini dah masuk hari ke 3, umat Islam berpuasa.. uols puasa tak?
Aku nie puasa insyallah.. tapi tu ler.. masih lagi batuk² memang dugaan
betul laa.. batuk kena plak di bulan puasa ini.  Aku semalam pergi lagi
ke doktor ambil ubat sebab batuk aku nie ler..tak baik² lagi.  

Pagi tadi lepas makan sahur, makan laa ubat.  Batuk punya pasal keluar
balik ler isi pewut ngan ubat² yang dimakan.. adoiyai.. punya laa pahit..ikss
kiranya ubat tak jalan laa..sebab dah keluar balik..

Okey ini nak citer sambutan majlis tahlil arwah dan sambutan puasa diadakan
pada Rabu, 18 Julai 2012 yang lalu.  Majlis bermula pukul 12.45 tengahari dengan
membaca nama² arwah dan bacaan doa.

Selesai semua tuh.. apa lagi makan time laa.  Antara hidangan weols 
seperti biasa ada Nasi Beriani, Ayam Berempah, Kambing BBQ (org sedekah),
Dalca, Jelatah, Papadom, Laksa Johor, Roti Jala dengan Santan durian, kuih-muih
pun ada.. Kiranya kenyang laa perut.


Khusyuk.. rakan² sama² membacakan doa utk arwah 

Ini dalam surau.. 

Laksa Johor.. Air Sirap Bandung Soda 


Ini nasi aku ler..  


Goodie Bag yang weols dapat.. ada Majalah Rapi (lama punya laa), 
Surah Yassin, Buahan Tamar

12 comments:

  1. bagusnyer kalau kat tempat kerja ada buat macam ni!

    ReplyDelete
  2. Tengok gambar makanan, teringat pula berbuka nanti nak masak apa...

    ReplyDelete
  3. tgk air badnung soda tu menahan je la hihi

    ReplyDelete
  4. Baguslah tempat Rinna. Kalau tempat kerja ramai yg beragama Islam boleh buat macam ini kan.. suka kakak.

    Ole-ole pun boleh tahan juga:)

    ReplyDelete
  5. laksa johor mmg feveret saya!!! kena tunggu balik JB hujung minggu ni lah minta mak saya masak kan :)

    ReplyDelete
  6. sian akak...moga akak dah sihat kak yeak....

    wah petang2 ni tgk makanan2 tu terus berkeroncong isi perut ekekeekekekek

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah.. selmat berpuasa

    ReplyDelete
  8. Air...air...hehe..
    Selalunya lebih tergugat kalo tgk gambar air minuman yg menyegarkan,hehe...

    ReplyDelete
  9. 570

    salam ramadlon
    salam follow 570
    sudilah follow balik ya sob.
    ditunggu follow back

    ReplyDelete
  10. seronokkan..sambil beramal..ada makan2..mengeratkan silaturrahim..

    ReplyDelete
  11. Bagus nya mcm ni...boleh buat tahlil dan sama2 mendoakan kawan2 yg telah pergi dahulu...

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss