Monday, August 13, 2012

Aktiviti Hari Sabtu

As-Salam

Hari Sabtu lepas aku ke rumah Pak Lang dengan
hubby dan Makcik aku.  Mak Cik aku
ada hal dengan Pak Lang aku.

Jadi aku pun sambil² tu layan je laa pemandangan
dari rumah dia nie.. Mak Lang aku plak
dah keluar dengan anak bongsunya.. jadi yang
tinggal Pak Lang aku ngan 2 orang bibiknya..

Weols kat sana kejap je laa sampai pukul 
12.30 tengahari.  On the way balik tuh weols
singgah kat rumah Penjagaan Nur Hikmah kat Kajang..

Ingatkan lepas Zohor tuh nak keluar laaa.. 
shopping barang anak aku yang tak selesai.. lagi.. tapi
hubby penat plak.. jadi weols keluar lepas berbuka
dan weols ke TESCO Ampang.  Dapat laa baju melayu, 
kasut dan sandal untuk anak aku.. Orang punya laa
ramainyaa.. semua sibuk membeli barang keperluan raya..

Anjung tempat lepak kalau weols ke sana..


Pemandangan yang menyamankan mata..


2 orang bibik tuh dok mengorek nak ambilkan batang 
pokok bunga kantan.. makcik aku nak wat tanam kat umah laa plak


Sebelum balik tuh sempat plak terpandangkan pokok buah
mangga epal nie... tengah meriah ngan buah.. apa lagi kait lerr.. 


Hasil nyaa.. buah yang cantik tak de pun busuk kat dalam.. 
tapi rasanyaa masammmm!!



15 comments:

  1. wah bestnye kak...cantik suasana.....mangga epal tu buat kecur tu...terbayang2 cecah ngan kuah rojak mak bee ekekeekek

    betul tu kak semua tgk sibuk siapkan persiapan raye....mmg kat mane2 pun ramai org....

    ReplyDelete
  2. cantik tmpt nya kak
    pelam apple mmg masam kan

    ReplyDelete
  3. cantiknya anjung tempat lepak tu, dan kawasan sekitar rumah dia pun cantik ya kak rinna. SUka tengok.

    ReplyDelete
  4. cantiknya rumah dia...
    anjung lepak dia memang best....
    and buah mangga tu sgt2 mengecurkan :)

    ReplyDelete
  5. Sukanya tgk rumah yg ada anjung ni...tenang jer pandang kawasan sekeliling..penuh kehijauan...

    ReplyDelete
  6. best nya ada rumah macam ni...kalau saya confirm tiap2 petang akan bersantai lepak kat anjung tu

    ReplyDelete
  7. sejuk je pemandangan yag menhijau tu.

    Suka benor ngan pelam apple tu. kalau T le, mesti dah nyicah lepasa bukak puasa. hahaha

    ReplyDelete
  8. alamak memang cantik rumahnyer.. memang kayoni...
    lama tak makan pelam epalni... sedapkan...
    memang semua orang sibuk nak bersiap untuk rayakan...

    ReplyDelete
  9. bestnyer rumah dia ni... terliuqlah tgk mangga epal tu

    ReplyDelete
  10. wah cantiknya pemandangan rumah dia..
    cam best jer anjung rumah tu.. paling tak tahan tengok mangga epal tu.. ermm..terliur la pulok :p

    ReplyDelete
  11. Rinaa... laman dia macam nak golek-golek kakak rasa bestnya... buah mangga tu walau masam kalau buat kerabu sedapnya...

    ReplyDelete
  12. rinna....kecor air liur sy tgk mangga epal tu. Masam pun takpe...sedap lah...
    Umah ni kat area mana...best lah kan ada laman yg luassss...

    ReplyDelete
  13. cantiknyaaaaaaa rinna
    sejukk mata memandang '
    anjung yg tenang dan damai aje ..
    owhhhh seronoknyaaaaaa kalau dpt laman macam nie huhuh

    ReplyDelete
  14. wah..cantiknya umah makcik u...mangga tu cicah kicap cili api sedap tu..

    ReplyDelete
  15. sedap kalau makan ngan kicap cili..adeh..terliur

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss