Wednesday, September 26, 2012

Kisah Semalam Dan Kenduri Doa Selamat

Assalamualaikum

Semalam aku ke PPUM untuk ambil darah.. seperti biasa laa sebelum jumpa doktor minggu depan.  Hubby plak semalam tak sihat sakit gigi jadi pagi tuh dia hantar aku laa.  Aku sebelum pergi pagi tuh dah terasa perut nie lain macam jer.. Rasa gelodak semacam jer.. sebab sebelum tuh aku dah buang air besar banyak kali.. Sampai kat sepital pun aku cari toilet lagi membuang..  Lepas je ambil darah.. aku rasa badan dah tak larat.  Cakap kat hubby hantar gi klinik laa.. Dah jumpa doktor, keluar je dari klinik angin sudah naik ke kepala.. apa lagi .. apa yang dimakan pagi tuh abis semua keluar.. Balik umah terus rehat dan tido.  Pagi ni baru laa rasa lega tapi perut masih ada angin sikit² lagi.

23 September 2012 (Ahad)

Aku sekeluarga telah pergi ke rumah Pak Lang aku.  Dia buat majlis doa selamat kerana nak pergi menunaikan fardu haji.  Flight dia orang semalam.  Majlis bermula pada pukul 12 tengahari tapi weols terlewat sebab pergi pun dah lambat.  Sebabnyaa kat umah pada pagi tuh ada orang datang baiki paip.  Jadi weols keluar pun dah pukul 12 tengahari dan sampai dirumah Pak Lang dia orang baru je abis membaca doa.  

Dah abis doa selamat.. majlis makan² pun bermula.  Hidangan yang disajikan ada Nasi Putih, Ayam Goreng Kampung, Gulai Kawah, Ikan masak tempoyak, Udang sambal, Ulaman, Buahan dan kuih muih.

Sebelum balik tuh ambil laa gambar kenangan sekeluarga..

Tetamu sedang menjamu selera.. 

Antara kuih muih yang dihidangkan 

Sebahagian dari lauk pauk yang ada.. 

 Pak Tih dan Pak Ngah.. aku

Bersama sepupu.. aku.. Kak Lin dan Imah 


Ini laa adik beradik mak aku.. dari kiri Pak Tih, Pak Lang, Pak Ngah, 
belakang dari kiri Mak aku dan Makcik aku tak cukup nie adik mak yang bongsu tak de dan
Pak Ndak baru je meninggal dunia awal tahun ini..

Bergambar sekeluarga sebagai kenangan..


13 comments:

  1. kak x sihat ke? mkn ubat dh?hrp kak cpt sembuh ye..

    sedap mkn2 ni kak...bselera..hehe

    ReplyDelete
  2. Semoga Rinna dah bertambah sihat dan yg pergi menunaikan ibadah haji mendapat haji yg mabrur..

    ReplyDelete
  3. Musim makan2 masih belum berakhir, kan? :)

    ReplyDelete
  4. mmg dh musim haji skag ni kan, moga memperolehi haji yg mabrur ye insyaAllah

    ReplyDelete
  5. Selamat menunaikan Fardu Haji buat pakchik kamu sis...semoga selamat pergi dan kembali....

    ReplyDelete
  6. ko x sihat ye rinna ..
    makan ubat dan take a rest ..
    semoga cepat2 sembuh tau ..

    ReplyDelete
  7. hope akak dah okey kak yeak...salah mkn kot tu kak....

    wah meriah menu kak...lauk2 kampung nampaknye tuh...semoga pak lang akak mendapat haji yg mambrur....

    ReplyDelete
  8. meriahnya tegok.menu menu tu pun nampak marveles.

    moga Pak lang kamu mendapat haji marbrur

    ReplyDelete
  9. rinna ambil darah buat apa?sakit apa ek?apa2 BSB harap rinna sentiasa di beri kesihatan yg baik..insyaallah.

    ReplyDelete
  10. Tak sihat juga ya kak Rinna. Moga segera sembuh.

    ReplyDelete
  11. mak long saya pergi hari isnin ni.. :)

    moga meraka selamat pergi dan selamat balik.. :)

    ReplyDelete
  12. seronok tgk keceriaan orang nk gi haji ni, kan..moga2 ada rezeki kita pulak menunaikan ibadah ni, insyaAllah.

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss