Monday, November 19, 2012

Cuti² Dok Umah Jerk

Assalamualaikum

Pada petang 14 November 2012, balik dari kerja tengok anak aku terbaring jerk. Rupanya dia demam.  Rasa dahinya pun panas sangat.  Risau laa plak jadi weols bawa laa gi klinik panel hubby. Anak aku kalau demam mesti sekali ngan tonsilnya bengkak. Minta laa doktor ubat antibiotik yang kuat sikit..Demam on and off jerk. Nie mesti jangkit dari hubby aku laa nie.. sebab masa hari Isnin tuh hubby pun dah demam dulu.. 

Jadi masa hari Jumaat lepas hantar mak aku gi ke GHKL untuk cek doktor, weols plak ke panel klinik aku plak kat Jln Ipoh.  Minta ubat lagi.. sebab ubat yang sedia ada dah abis.  Demam pun masih lagi On & Off jerk

Dapat lagi ubat demam, batuk selsema dan satu lagi botol antibiotik. Alhamdullillah sejak semalam baru laaa nampak badan dia dah okey sikit juga tekak dia jerk.. ada bengkak sikit .. Panas pun dah kurang laa jugak..

Memang cuti panjang nie tak de kemana² pun laa kenduri pun weols tak pergi.. 

 Nie masa jumpa Dr. Shaifuddin.. 

 Hari Jumaat plak jumpa Dr. Senan 

Lepas jumpa doktor.. singgah plak makan kat Tasik Titiwangsa.. 
sementara tunggu mak aku gi jumpa doktor kat GH..

Aku order Maggie Goreng.. Hubby ngan anak aku
 makan nasi lemak kecik² tuh

15 comments:

  1. allahaii..kesiannya trkena tonsil bengkak,ye :) tula bila anak2 tak sehatkn kita pn hati risau je..nk kemana2 pn takde mood :(

    ReplyDelete
  2. terliur tengok manggi goreng tu kak..sedapppppppppppppppp ;)

    ReplyDelete
  3. demam akibat jangkitan tonsil (acute tonsilitis) memang selalunya tinggi...pening, sakit kepala..Hope anak dah sembuh..

    ReplyDelete
  4. semoga cepat sembuh..

    maggi goreng tu nampak sedap.. :)

    ReplyDelete
  5. siannye kak...musim kot kan kak...lieya anak beranak pun baru baik demam batuk minggu lepas...

    hope semua okey kak yeak...takpe kak, nanti gi jalan2 ....cuti sekolah ni kan....skrang make sure semua sihat balik yeak...

    ReplyDelete
  6. Bila anak tak sihat...mmg risau jer lah. Bila suami tak sihat pun...risau jgk. Harap2 kita pun ada yg amek berat, kan..hehe..

    Cuaca tak menentu ni. Kalo dulu demam sebab kena ujan...atau sebab berpanas.
    Skang ni sebab cuaca kejap ujan kejap panas...dok dlm umah pun leh demam, hehe..

    ReplyDelete
  7. semoga cepat sembuh yeee
    ieda pun ke KL je rinna ..
    x plan ke tmpt lain punnn

    ReplyDelete
  8. musim demam la kak. angah ni asik pasing-pasing demam dengan Che Din, entah bile la nak kebah betul-betul

    ReplyDelete
  9. Kita yg demam tak apa Rinna tapi jgn anak sebab kita rasa tak selesa sama.

    ReplyDelete
  10. eh uniknya nama tu. Dr. senan. dia tu bangsa apa ek? nama senan.


    eee syok la sebut nama dia. senan senan senan senan...srgh.. menang unik.

    ReplyDelete
  11. kalau tak sihat memang tak kemanaler jawabnyer.. takper cepat sembuh semuanyer..

    ReplyDelete
  12. hmm..mcm mimi kalau demam..tonsil mesti bengkak..

    moga dia cepat sembuh ye..

    ReplyDelete
  13. Smoga anak dia cpt sembuh.....!

    ReplyDelete

Sila La Komen.. Tapi Kutuk Mengutuk, Carut Mencarut Tidak Dibenarkan..

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

POST TERHANGAT

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

WEBSITE UTK BLOGWALKING

TETAMU YANG DATANG SINGGAH

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss